بازار انواع کینوا در ایران

کینوا

جهت بررسی بازار انواع کینوا در ایران می توانید با بزرگترین مرکز تولید و فرآوری دانه کینوا در کشور، درارتباط باشید و از ما مشاوره رایگان در زمینه تولید دانه کینوا دریافت نمایید.

انواع کینوا در جهان

انواع کینوا طی هزاران سال قبل در منطقه آند در آمریکای جنوبی کشت می شده است و تا به امروز نیز کشت و مصرف آن ادامه دارد. امروزه نیز کشورهای پرو، شیلی و بولیوی بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع دانه کینوا می باشند.

بذر کینوا کشت می شود و پس از رشد و رسیدگی گیاه کینوا، دانه های کینوا که دارای طیف رنگی وسیعی هستند، برداشت می شوند. رنگ انواع کینوا در سه دسته اصلی سفید، قرمز و سیاه دسته بندی می شود. براساس رنگ انواع کینوا، کاربرد های مختلفی دارند. بازار انواع کینوا در ایران به خصوص رنگ سفید به شدت در حال رونق است.

انواع کینوا سفید برای مصرف خوراکی و تهیه انواع غذاها، آبگوشت، آش، سوپ و… به کار می رود. انواع کینوا سفید طعم ملایمی مانند گندم وبرنج دارد. و اضافه شدن آن به غذاها باعث افزایش ارزش غذایی آن غذا می گردد، بدون اینکه تغییری در طعم اصلی آن غذا ایجاد شود.

انواع کینوا قرمز طعم تندتری دارند که به علت رنگ زیبا و داشتن مواد غذایی زیاد می توان برای تولید سالاد استفاده نمود. انواع کینوا سیاه به علت طعم تندتری که نسبت به دو نوع قبلی دارد برای تهیه انواع شیک و نوشیدنی های مالتی به کار می رود.

کینوا

مواد غذایی موجود در دانه کینوا

میــزان پروتئیــن موجود در دانه کینوا، بــه طــور متوســط دو برابــر برنــج اســت. میــزان اســیدهای آمینــه لیزیــن، میتونیــن و تیرئونین درآن بالاســت در صورتی کــه در غــلات خانــواده گندمیــان و لگوم هــا مقدار آن کم می باشد.

مقــدار اســیدهای آمینــه ضــروری کینــوا بالاتــر از میــزان مــورد نیــاز روزانــه اســت کــه توســط ســازمان ســلامت جهانــی بــرای هــر فــرد در نظــر گرفتــه شــده اســت. میــزان پروتئیــن موجود در دانه کینــوا بــه انــدازه تخــم مــرغ و نصــف مقــدار پروتئیــن گوشــت می باشد. انواع کینوا در ایران به علت ارزش های غذایی بالایی که دارد بازار بسیار مناسبی دارد.

در مقایســه بــا ســایر غــلات، انوع دانه کینــوا میــزان بالایــی ریبوفلاویــن، تیامیــن، ویتامین E و ویتامیــن C دارد و میــزان اســید فولیــک آن 10 برابر ســایر غــلات می باشد. دانه کینــوا دارای میــزان بالایــی از کلســیم، روی، آهــن، مــس و منیزیــم اســت.

عــلاوه برایــن دانــه کینــوا عــاری از گلوتــن اســت و بــرای افــراد دارای بیمــاری ســلیاك غــذای مناســبی محسوب می گردد. همچنین دانه کینوا، غــذای مناســبی بــرای تأمیــن نیــاز غذایــی اطفــال، افــراد ســیلیاکی، دیابتــی و افــراد بــا فشــار خــون بالاســت.

میــزان لپیدهــای دانه کینــوا کــه در جنین دانــه قــرار دارد، بیش تــر از غــلات بیش تــر از غــلات معمــول اســت. روغــن کینــوا برابــر بــا میــزان روغــن ذرت کــه شــامل اولئیــک، اســیدهای چــرب غیــر اشــباع و عمدتــا لینولئیــک و لینولنیــک اسید می باشد.

کینوا

بازار انواع کینوا در ایران

در حال حاضر بیش از 100 کشور از جمله کشورایران، انواع کینوا را تولید و مصرف می نمایند. در سالهای اخیر، کشت بذر کینوا و تولید انواع کینوا و همچنین آرد کینوا، در ایران روند افزایشی داشته است. به دنبال افزایش تقاضا برای مصرف انواع کینوا در بین خانواده ها و نهادهای مختلف، بازار خرید و فروش انواع کینوا نیز، رونق یافته است. جهت بررسی وضعیت بازار انواع کینوا در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید انواع کینوا در ایران فعالیت می کند. این مجموعه پس از تولید دانه انواع کینوا، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده است.

کینوا

همکاری در بازار انواع کینوا در ایران

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه انواع کینوا در ایران فعالیت می کند. علاوه بر فرآوری و تولید انواع دانه آماده به طبخ کینوا در داخل کشور،آرد کینوا را نیز نیز تولید می نماید.

جهت اطلاع از وضعیت بازار انواع در ایران، تهیه انواع دانه کینوا، مشاوره درباره نحوه مصرف آن و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه آماده همکاری با کلیه رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاکی در زمینه عرضه انواع دانه کینوا می باشد. جهت تهیه انواع دانه خوراکی کینوا در تناژ بالا و به صورت بسته بندی، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *