بازار مصرف فروش بذر و دانه کینوا در ایران

دانه کینوا

بازار مصرف فروش بذر و دانه کینوا در ایران بسیار گسترده بوده و تیم تخصصی این مرکز با ارائه جامع ترین اطلاعات علمی شما را در تولید بهترین محصول یاری می دهد.

چرا باید کینوا کشت کرد

کینوا جزو گیاهان شور زیست بوده و در مناطق خشک و شور سازگاری بسیار بالایی را از خود نشان داده است. با توجه به خشکسالی های اخیر که کشورهای دنیا را تحت شعاع قرار داده و همچنین شور شدن آب و خاک که در بسیاری از کشورها انتشار یافته است باعث شده دولت ها به این فکر باشند که گیاهانی را جایگزین گیاهان موجود در کشور کنند که قابلیت کشت در مناطق خشک و شور را داشته باشد و عملکرد خوبی را نیز به ثبت رساند.

ارزش غذایی بذر و دانه کینوا

بذر و دانه کینوا ارزش غذایی بسیار بالایی را داشته و یکی از بهترین گیاهان ست که فائو کشت و مصرف آن را در کشورهای مختلف توصیه کرده است و به عنوان عاملی برای امنیت غذایی کینوا را معرفی کرده است.


در بیش از ۱۰۰ کشور جهان کشت تولید و مصرف می‌شود و بسیاری از کشورها به جای کشت برنج هایی با مصرف آب زیاد کینوا را جایگزین کرده اند هم به عنوان محصولات کشتی جدید، و هم به عنوان ماده ی غذایی جایگزین برنج آن را معرفی کرده اند.

کشت بذر کینوا

کینوا در ایران دارای دو فصل کشت می باشد. فصل کشت بهاره و پاییزه که با توجه به نوع اقلیم و نوع آب و خاک می توان آن را مورد کشت قرار داد. کینوا از خانواده سلمه بوده و سلمه یکی از علفهای هرز بسیار شایع در مزارع کشاورزی ایران می باشد.

در صورتیکه کشاورزان عزیز به کشت دانه و بذر های نامرغوب و اصلاح نشده اقدام کنند، نه تنها محصول خوبی برداشت نمی‌کند بلکه باعث پراکنش و تکثیر کینوا به صورت تهاجمی وغیر کنترل شده در سایر مزارع و مناطق نزدیک مزرعه خود می شوند که این موضوع اصلا مطلوب نیست و به صورت هشداری از طرف مراکز تحقیقاتی داخل و خارج کشور توصیه شده است.

لذا از کشاورزان عزیزی که علاقه مند به کشت کینوا هستند درخواست می شود با رعایت اصول کشت دقیق و تهیه بذر های اصلاح شده و مرغوب کینوا از شرکت های معتبر اقدام به کشت اصولی برنج کینوا کنند.

بذر و دانه کینوا

همکاری در فروش بذر و دانه کینوا

بازار مصرف و فروش دانه و بذر کینوا در ایران بسیار گسترده می باشد و افرادی که به صورت کاملا شفاف و علمی به مباحث مربوط به این گیاه تسلط دارند بسیار اندک هستند. لذا واحد مشاوره ی این مجموعه تخصصی ترین اطلاعات علمی و تحقیقاتی را در این حوزه در اختیار شما قرار می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *