بازار خرید بذر کینوا در ارومیه

بذر کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار خرید بذر کینوا در ارومیه می توانید با بزرگترین مرکز خرید بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و بذرهای شناسنامه دار و اصل کینوا را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. دانه کینوا دارای ارزش غذایی و اقتصادی بالا است و به خاویار گیاهی و مولتی ویتامین معروف است. دانه کینوا طی 5000 سال غذای مردم جنوب آمریکا بوده است. دانه کینوا حاوی همه اسید آمینه های ضروری برای بدن انسان است. انواع پروتئین، ویتامین ب و ای، منیزیم، کلسیم، فیبر، مس، آهن، روی و… نیز در دانه کینوا وجود دارد.علاقه مندان در ارومیه می توانند بذر کینوا را از طریق این مجموعه خرید کنند.

بذر کینوا به تنش های خشکی، سرما و شوری مقاوم است.و در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند. ارزش غذایی بالا، مقاومت به شوری و خشکی و تغییرات اقلیمی باعث شد که سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان فائو به نام سال کینوا نامگذاری شود. و کشورهای دیگر به کشت بذر کینوا و مصرف دانه کینوا، بپردازند.

در سال های اخیر بذر کینوا در استان های مختلف کشور نیز، مورد کشت قرار گرفته است. سودآوری دو برابری کشت بذر کینوا نسبت به گندم و برخی غلات، آن را به گیاهی مطلوب برای کشت در ارومیه و دیگر مناطق کشور، تبدیل کرده است.

کینوا

کشت بذر کینوا در ارومیه

کشت بذر کینوا در ارومیه در در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. البته برخی از مناطق آذربایجان غربی و ارومیه، بسیار سردسیر است و فقط یک نوبت برای کشت بذر کینوا وجود دارد. کشت بذر کینوا در ارومیه معمولاً اواخر بهار شروع می شود و تا قبل از ماه مهر، محصول آن برداشت می شود. زیرا زمستان های این استان بسیار سرد می باشد.

کشت مکانیزه بذر کینوا در ارومیه باعث تولید محصولی با عملکرد مطلوب می شود. زیرا در استان آذربایجان غربی، مزیت کشت مکانیزاسیون برای کشاورزان عزیز روشن است. و کاربرد زیادی در این استان دارد.

انتخاب زمان مناسب جهت کشت و خرید بذر کینوا در ارومیه و مناطق مختلف کشور، تأثیر به سزایی در میزان عملکرد محصول نهایی کینوا دارد. برای اطلاع از زمان مناسب کشت بذر کینوا در ارومیه و دیگر مناطق، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه تجربه کشت بذر کینوا در اغلب نقاط کشور را دارد. و به صورت رایگان مشاوره می دهد.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز می باشد. آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی را شامل می شود. برای این منظور از سیکلو تیلر می توان استفاده نمود.

بذر کینوا

برداشت و ابیاری بذر کینوا در ارومیه

میزان بذر مورد نیاز برای کشت و خرید بذر کینوا در ارومیه ، برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم است. برای کشت مکانیزه بذر کینوا، عمق کاشت 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین دو بذر 10-7 سانتی متر می باشد. برای این منظور، می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد.

البته کشت بذر کینوا به روش های دستی نیز انجام می شود. بذر کینوا برای رشد به میزان کمی آبیاری نیاز دارد که شامل 7-5 نوبت با فاصله 15-10 روز است. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد.

بذر کینوا

کوددهی و عملکرد بذر کینوا در ارومیه

150 کیلوگرم کود NPK و دو مرحله کود سرک (مرحله 4 تا 6 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی)، گزینه مناسبی برای افزایش عملکرد بذر کینوا است. همچنین می توان از 150 کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک استفاده کرد.

برای مبارزه با علف های هرز، کشاورزان عزیز می توانند یک تا دو ماه قبل از کشت، زمین زراعی مد نظر را آبیاری کنند. و پس از اینکه علف های هرز رشد کرد، از سمومی مانند رانداپ و ترفلان، برای از بین بردن آن ها استفاده نمود.

عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، 5/5 تن در هکتار می باشد. برای برداشت محصول کینوا، می توان از کمباین کلزا با تغییر هدِ برداشت استفاده کرد. البته برداشت محصول بذر کینوا در ارومیه باید در شرایط خشک و قبل از بارندگی انجام شود.

همچنین پس از برداشت، محصول کینوا نباید به مدت زیادی در انبار نگهداری شود. زیرا کیفیت محصول، کاهش می یابد. جهت رفاه حال کشاورزان عزیز، هزینه باربری محصولات باکیفیت کینوا، با این مجموعه می باشد.

بذر کینوا

بازار خرید بذر کینوا در ارومیه

در حال حاضر بازار خرید بذر کینوا در ارومیه و اغلب نقاط کشور، رونق یافته است.در این بازار بذر کینوا، به صورت فله و بسته بندی خریداری می شود. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا، در ایران فعالیت می نماید.

همکاری در خرید بذر کینوا در ارومیه

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، بذرهای اصل و شناسنامه دار را توزیع می نماید. همچنین این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و سایر مناطق کشور، مشاوره رایگان می دهد.

این مجموعه پس از عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *