ارزش غذایی دانه کینوا سفید و رنگی ایرانی

کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا سفید و رنگی ایرانی را به تفضیل در متن زیر بیان کردیم و خرید و فروش بهترین نوع کینوا به صورت عمده و تناژ در این مجموعه انجام پذیر است.

دانه کینوا چیست؟

دانه کینوا نوعی شبه غله است اما در واقع متعلق به خانواده چغندر قند و اسفناج است!
اینکا ها در حدود 5000 سال قبل از میلاد برنج کینوا را استفاده می کردند. برنج کینوا یک غذای باستانی مقدس بوده است.

خاویار گیاهی کینوا یک گیاه مفید بوده که برگهای آن می تواند مانند اسفناج خورده شود. اما دانه های آن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می تواند در خاک فقیر و با کمترین میزان کود و ابیاری رشد کند. سازمان ملل متحد برنج کینوا را یک محصول فوق العاده نامیده می شود. زیرا معتقد است که می تواند راهی طولانی برای رفع گرسنگی جهانی و سوء تغذیه شود.

کینوا

دانه برنج کینوا سفید و رنگی

کینوا فراوری شده یا برنج کینوا در حدود 3 دقیقه در اب جوش پخته می شود. طعم دانه کینوا سفید شبیه سایر غلات بوده و طعم غریبه ای برای ایرانی ها ندارد. دانه کینوا سفید طعم غذا را تغییر نمی دهد ولی به علت فیبر بالایی که دارد، سیری زود رس ایجاد می کند.

دانه کینوا ایرانی را میتوان پودر کرد و به سوپ اضافه کرد. پودر کینوا یا آرد کینوا برای تهیه فرنی نیز استفاده می شود. همچنین دانه کینوا به سالادها و غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی اضافه می شود و بسیار لذیذ است.دانه کینوا در حال حاضر در طیف وسیعی از نان، غلات صبحانه، کراکر، ماکارونی و دیگر غذاهای مختلف قابلیت استفاده دارد.

کینوا

طرز پخت دانه کینوا سفید و رنگی

کینوا یک دانه گرد و خوشمزه است که با پروتئین و فیبر و همچنین بدون گلوتن است. کینوا را با آب سرد بشویید تا اگر تلخی مانده است از بین برود. دانه های کینوا ایرانی را در یک تابه ریخته و دو برابر اب اضافه کنید. محلول را روی حرارت متوسط قرار دهید و به جوش برسانید. در حدود 3 تا 5 دقیقه کینوا پخته می شود و بسته به سلیقه افراد می تواند تک غذا یا مخلوط با سایر غذا ها مورد استفاده قرار بگیرد.

کینوا

فیبر دانه کینوا

کینوا حاوی فیبر تقریبا دو برابر بیشتر از سایر دانه هاست. فیبر به طور گسترده ای برای از بین بردن یبوست شناخته شده است. دانه کینوا همچنین برای جلوگیری از بیماری قلبی با کاهش فشارخون و دیابت کمک می کند. فیبر سطح کلسترول و گلوکز را کاهش می دهد. در نتیجه گیاه کینوا به کاهش چربی خون و قند خون کمک شایانی می کند.

برنج کینوا به علت اینکه فیبر زیادی داراست و ضد یبوست است می تواند بهترین ریز مغذی جهت سلامت سالمندان جامعه باشد. خطر ابتلا به هموروئید را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.

کینوا

دانه کینوا فاقد گلوتن

دانه کینوا سفید و رنگی فاقد گلوتن است و جایگزین عالی برای دانه های حاوی گلوتن می باشد.کینوا دانه ای سرشار از مواد غذایی است که مقدار بیشتری از آنتی اکسیدان ها را نسبت به سایر غلات معمولی که در رژیم غذایی بدون گلوتن مصرف میکنند، می دهد. کینوا به علت اینکه فاقد گلوتن است، غذای مخصوص بیماران سلیاکی است.

یکی از معدود غذاهای گیاهی است که پروتئین کامل را داراست. این بدان معناست که شامل 9 آمینو اسید لازم برای پروتئین در نظر گرفته می شود.کینوا حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است که آن را یک انتخاب عالی غذایی می کند. دانه کینوا شامل: آهن، ویتامینB، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامینE، فیبر می باشد.

کینوا

دانه کینوا و سرطان

این دانه کوچک زمانی که پخته می شود دارای خواص ضد سرطان و ضد التهابی قوی در قالب های سابلیون و پلی فنل، ترکیبات گیاهی فعال زیستی که ثابت شده است برای سرکوب رشد عروق خونی برای تغذیه تومورها و جلوگیری از گسترش تومورها به بافت اطراف همچنین هضم آسان است، دارای بالاترین محتوای پروتئین کامل است.

به معنی آن است که همه 9 اسید آمینه ضروری، برخلاف دیگر پروتئین های گیاهی است. کینوا برای گیاهخواران و بیماران تحت شیمی درمانی که نیاز به مصرف پروتئین بالاتر دارند، بسیار توصیه شده است. کینوا سفید ایرانی حاوی کلسیم در حدود شیر است و به طور کلی منبع متعادل بسیاری از مواد مغذی دیگر مانند ویتامینB، ویتامینE، فسفر و آهن است که رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

این مجموعه کینوا ایرانی سفید و رنگی را در سطح کشور با استفاده از کشاورزان توانمند تولید کرده و اولین کارخانه ی فراوری صنعتی در ایران می باشد که در حد تناژ کینوا ایرانی را خرید و فروش می نماید. لذا علاقه مندان به همکاری در هر شهر و استانی می توانند در حوزه محصولات فراسودمند، بذر کینوا و دانه ی اماده به طبخ کینوا با این مجموعه همکاری نمایند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *