آموزش کشت بذر کینوا در ارومیه

خرید و فروش گیاه کینوا

آموزش تخصصی کشت بذر کینوا در ارومیه زیر نظر کارشناسان این شرکت انجام می گیرد. کشاورزان می توانند برای عقد قرارداد خرید تضمینی و یا فراوری محصل و اخذ مجوزات مربوطه با شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا در تماس باشند.

کشت بذر کینوا در ارومیه

استان آذربایجان غربی و به خصوص ارومیه دارای آب‌ و هوای سرد و کمی معتدل و مرطوب است. درواقع شهر ارومیه باتوجه به این‌که نوع محصولات مختلفی را در حوزه کشاورزی تولید می‌کند و بیشتر به کشت محصولات گیاهان روغنی و غلات فعالیت دارد، توانسته است رکوردهای بسیار خوبی را در کشور به ثبت برساند.

 بذر کینوا در استان‌های مختلف قابلیت کشت دارد و در آذربایجان غربی و بخصوص ارومیه توانسته است عملکردهای بسیار بالایی را در کشور به ثبت برساند. میزان برداشت کیلو در هکتار در ارومیه حداقل دو تن و حداکثر پنج تن است.

باتوجه به این‌که خاک‌های ارومیه میزان شوری بسیار پایینی دارد و میزان رطوبت و ماده آلی خاک بسیار غنی دارد، می‌تواند در تولید با عملکرد بالا بسیار به صرفه باشد. زمین‌های مورد کشت در ارومیه دارای رطوبت مناسب است یعنی در اقلیم گرم و خشک قرار نمی‌گیرد و با توجه به غنی بودن آب و خاک این مناطق محصولات کشاورزی مانند بذر کینوا کیفیت بسیار عالی خواهند داشت.

کشت بذر کینوا در ارومیه

تولید کینوا در ارومیه صرفه اقتصادی دارد؟

 این مجموعه برای کاهش ریسک کشاورزان، برای خرید کینوا و توزیع و عرضه کینوا ایرانی در داخل کشور توانسته است در استان‌های مختلف در سطح هزار هکتار ترویج کشت کینوا را داشته باشند. همچنین برای تولید کینوا باکیفیت در استان‌های مختلف با کشاورزان همکاری نماید.

 کشاورزان عزیز در ارومیه می‌توانند برای گرفتن مشاوره مخصوص زمین خود و یا تولید محصول باکیفیت با این مجموعه در تماس باشند. این مجموعه با در اختیار قرار دادن بذر کینوا به کشاورزان و عقد قرارداد خرید تضمینی و یا قرارداد مشارکت با کشاورزان علاقه‌مند توانسته است کینوا داخلی و باکیفیتی را تولید نماید.

 کشت بذر کینوا در ارومیه کمترین ریسک را دارد و باتوجه به شرایط ویژه‌ای که این منطقه دارد، می تواند کیفیت بسیار بالایی است کینوا را داشته باشد. در واقع کینوا تولید شده در ارومیه دارای رنگ بسیار سفید و بسیار عالی می‌باشد و درشتی دانه بسیار خوبی نیز دارد. بسیاری از بارهای داخلی به علت این‌که در مناطق خشک و شور کشت می‌شوند، دانه‌های ریز و گاها رنگ تیره‌ای دارد ولی دانه‌های کشت شده در ارومیه رنگ بسیار سفید روشنی دارد.

این دانه ها به دلیل درشتی و رنگ عالی، بازارپسندی بسیار خوبی نیز دارد. دانه‌هایی که رنگ مناسب و اندازه درشتی مناسبی دارند، به جای ورود به فرآورده‌های صنایع تبدیلی مانند آرد و یا محصولاتی مثل پرک و پف فیل، می تواند برای بحث صادرات برنامه‌ریزی شود.

کشت بذر کینوا در ارومیه

همکاری در حوزه کشت کینوا در استان های غربی

استان‌های غربی کشور و بخصوص شهرهای مستعدی مانند ارومیه می تواند بذر کینوا کشت شده خود را زیر نظر شرکت ایلیا فرآوری کرده و برای صادرات آن برنامه‌ریزی کنند.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با اخذ مجوزات استاندارد و تاییدیه‌های سلامت محصول می‌تواند در صادرات کینوا به کشاورزان کمک کند. کشاورزانی که علاقه دارند در بحث خرید تضمینی کینوا، محصول تولیدی خود را در اختیار این مجموعه قرار دهند با آن‌ها همکاری نماید می توانند با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *