بهترین قیمت بذر کینوا عمده

بذر کینوا

جهت اطلاع از بهترین قیمت بذر کینوا عمده و همچنین بذر کینوا بسته بندی، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و محصول خود را به صورت کاملاً تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری متعلق به خانواده تاج خروس است که پس از رشد گیاهی با ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره تولید می نماید. البته گیاه کینوا نوعی گیاه زراعی است و بذر کینوا از هزاران سال قبل تا به امروز، در آمریکای جنوبی کشت می شده است.

پس از رشد بذر و رسیدگی گیاه کینوا ، دانه هایی کینوا که ارزش غذایی بالایی دارند، برداشت می شوند. دانه کینوا به خاویار سبز معروف است زیرا سرشار از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، املاح معدنی مفید است.

همچنین تنها منبع گیاهی است که تمام اسید آمینه های ضروری بدن انسان را دارد. قیمت بذر کینوا عمده در ایران در سال های اخیر کاهش خوبی داشته است. مردم نیز می توانند به مقدار بیشتری از کینوا برای مصرف روزانه خود استفاده نمایند.

بذر کینوا علاوه بر تولید دانه های بسیار مغذی و خوش هضم، در شرایط خاص نیز قادر به رشد است. بذر کینوا به تنش های شوری، یخ زدگی و سرما مقاومت بالایی دارد. بذر کینوا در دامنه ای از شوری که گندم، جو و سایر گیاهان زراعی قادر به تولید نیستند، تولید دانه و بذر می نماید.

تنوع ژنتیکی بالا، سازگاری به اقلیم های مختلف، ارزش غذایی بالای دانه های آن و کارایی بالای استفاده از منابع، باعث شده که بذر کینوا برای کشت در مناطق گرم و خشک مانند ایران، بسیار مناسب باشد. و به همین علتی که بیان شد، سازمان فائو سایر کشورها را به کشت بذر کینوا تشویق نموده است. قیمت بذر کینوا عمده برای کشاورزان در سال های اخیر کاهش یافته است تا سطح زیر کشت در کشور افزایش یابد.

بذر کینوا

بذر کینوا در جهان

این سازمان با نامگذاری سال 2013 به نام کینوا، سایر کشورها را متوجه بذر کینوا و ارزش غذایی دانه آن نمود. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان بذر از جمله کشور ایران بذر کینوا را کشت می نمایند. کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، با شراط آب و هوایی متفاوت، تولید محصولی با عملکرد مطلوب را به دنبال داشته است.

البته در برخی مناطق حتی از حداکثر عملکرد مورد انتظار، میزان برداشت محصول نهایی بالاتر بوده است. فراهم کردن شرایط مطلوب زراعی برای کشت بذر کینوا و تولید دانه های باکیفیت، مستلزم اطلاع از ویژگی های رشدی این گیاه است. مجموعه ما با ارائه مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز در سراسر کشور، توانسته است، قیمت بذر کینوا عمده را کاهش و آن ها را در تولید محصولی مرغوب یاری نماید.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا بسیار ریز است به طوری که وزن هزار دانه آن بین 2 تا 3 گرم می باشد. به همین دلیل کشت آن باید به صورت سطحی انجام شود. همچنین بذر کینوا در نوبت بهاره و پاییزه و در مناطق مستعد در نوبت تابستانه نیز کشت می شود.علاقه مندان می توانند بذر کینوا عمده را با قیمت مناسب از این مجموعه خرید نمایند.

کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز مثل شبدر، کلزا، کنجد و … می باشد. میزان بذر مورد نیاز، جهت کشت بذر کینوا برای هر هکتار، 8 تا 10 کیلوگرم می باشد.

عملیات زراعی لازم جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا، شامل: ماخار، شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی است. همچنین مشابه گیاهان بذر ریز، می توان بذر کینوا را به صورت دستی و یا مکانیزه کشت نمود.

بذر کینوا

اماده سازی زمین برای کشت عمده بذر کینوا

البته کشت مکانیزه، عملکرد محصول نهایی را افزایش خواهد داد. برای کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده نمود. جهت کشت مکانیزه، عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر است.

همانطور که بیان شد، بذر کینوا به خشکی مقاوم است و میزان آب کمتری نسبت به اغلب محصولات زراعی، در طول دوره رشد خود دارد. بذر کینوا برای رشد و تولید دانه، به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز نیاز دارد.

بذر کینوا

کود دهی بذر کینوا

مشابه سایر گیاهان زراعی، استفاده از کودهای دامی و شیمیایی در مراحل رشد بذر کینوا، باعث افزایش عملکرد خواهد شد. برای این منظور استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK یا استفاده از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس و دو مرحله کود سرک توصیه می شود. بذر کینوا در دو هفته اول رشد نیاز به مراقبت شدید دارد، زیرا قدرت رقابت با علف های هرز را ندارد.

علف هرز و قیمت بذر کینوا عمده

برای مبارزه با علف های هرز، می توان یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین زراعی مد نظر را آبیاری کرد و پس از رشد علف های هرز با سموم ترفلان و رانداپ به مبارزه با آن پرداخت.

همچنین جهت مبارزه با علف های هرز، به روش های دستی یا استفاده از کولتیواتورهای دوار یا ردیفی، بخصوص در زمان استقرار گیاه، می توان عمل نمود. استفاده از علف کش ها و کنترل علف های هرز، باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد.

در بحث خرید و فروش محصول از کشاورز میزان اختلاط بذر کینوا با بذر علف های هرز بسیار مهم است. جداسازی بذر علف هرز از کینوا بسیار مشکل و گاهی ناممکن است لذا میزان بذر علف هرزی تاثیر مستقیم روی قیمت بذر کینوا عمده دارد.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا عمده

عملکرد زراعی بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار است. اما در صورت فراهم کردن شرایط مطلوب زراعی و مدیریت مناسب، به 5/5 و حتی 6 تن در هر هکتار می رسد. در برخی از مناطق کشور، با دریافت مشاوره از این مجموعه، عملکرد حداکثری برای محصول نهایی بذر کینوا، گزارش شده است. برای برداشت محصول نهایی بذر کینوا عمده از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده نمود.

بهترین قیمت بذر کینوا عمده

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور افزایش یافته است. و به دنبال آن خرید و فروش بذر کینوا و مصرف دانه آن نیز روند افزایشی داشته است. البته در این میان افراد سودجو بدون داشتن هیچ شناختی در رابطه با بذر کینوا، به توزیع بذر کینوا با قیمت های دلخواه، اقدام کرده اند.

در این موارد هیچ تضمینی برای خرید محصول کینوا وجود نداشته و کشاورز مجبور به انبار کردن محصول خود گردیده است. بعلاوه در مواردی بذرهای ارائه شده، تقلبی بوده و فاقد قدرت جوانه زنی هستند.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه ترویج کشت قیمت بذر کینوا عمده را در ایران کاهش داده است. این مجموعه توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در جهت بومی سازی تولید دانه کینوا در ایران، برعهده گرفته است.

بذر کینوا

همکاری در قیمت بذر کینوا عمده

این مجموعه عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذر کینوا عمده در تناژ بالا و همچنین به صورت بسته بندی عرضه می نماید. جهت اطلاع از بهترین قیمت بذر کینوا عمده می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

همچنین، در این مجموعه پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا به صورت تضمینی انجام می پذیرد. و با ارائه مشاوره رایگان در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، در تولید محصول باکیفیت، کشاورزان عزیز را یاری می رساند. این مجموعه، تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا در اکثر نقاط ایران را دارد.

برای اطلاع بهترین قیمت بذر کینوا عمده و بسته بندی، و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *