سایت جامع بذر کینوا در ارومیه

خرید و فروش گیاه کینوا

سایت جامع بذر کینوا در ارومیه اطلاعات لازم در زمینه‌ی کشت بذر کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهد. بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را هم می‌توانید از این مجموعه تهیه نمایید.

معرفی بذر کینوا و مزیت‌های کشت آن

کینوا گیاهی یکساله و از خانواده اسفناج محسوب می‌شود. بذر کینوا را به منظور تولید دانه کینوا کشت می‌کنند. دانه کینوا یک شبه غله است که خواص زیادی در سلامتی انسان و پیشگیری از بیماری‌ها دارد. بذور کینوا مانند کلزا بسیار ریز هستند.

وزن هزار دانه بذور کینوا 2 تا 3 گرم است. بذر کینوا مقاوم به خشکی و شوری است و بسیار مناسب برای مناطقی است که مشکل شوری و کم آبی دارند. امکان کشت بذر کینوا دو بار در سال، زودرس بودن آن و سودآوری دو برابر گندم نیز از دیگر مزیت های کشت کینوا محسوب می‌شود.

 بذر کینوا ارومیه

کشت بذر کینوا در ارومیه

ارومیه از مناطق با اقلیم سردسیر می‌باشد. برای کشت بهاره باید بذور کینوا را در اواخر فصل بهار کشت کرد و تا قبل مهر ماه برداشت انجام شود تا به سرمای پاییزه در این منطقه برخورد نکند. زیرا در این صورت کیفیت دانه تولیدی کاهش می‌یابد.

به دلیل اینکه کیفیت دانه کینوا تحت تاثیر دمای محیط قرار می‌گیرد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در ارومیه می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. و یا این اطلاعات را از سایت جامع بذر کینوا در ارومیه بدست آورید.

روش‌های کشت بذر کینوا

بذور کینوا را که بسیار ریز می‌باشد به طرق مختلف جوی و پشته‌ای، نواری، ردیفی به غیر از روش کرتی کشت می‌کنند. کشت نکردن کینوا به طریق کرتی به این علت می‌باشد که کینوا دارای انشعابات و شاخ و برگ می‌باشد، به همین دلیل روش کرتی برای آن مناسب نیست. بذر کینوا را هم می‌توان دستی و هم به صورت مکانیزه به توسط دستگاه ریزکار غلات کشت کرد.

کشت بذر کینوا

میزان آبیاری و روش‌های آن در سایت بذر کینوا در ارومیه

استان آذربایجان غربی و ارومیه در اقلیمی قرار دارند که مشکل کم آبی و شوری خاک در آن منطقه وجود ندارد. بذو کینوا در طی رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارند. فواصل این آبیاری هم 10 تا 15 روز می‌باشد.

بارش های بهاری و پاییزی در این استان وجود دارد که می تواند از تعداد دور آبیاری بکاهد. از انواع روش‌های آبیاری قطره‌ای، بارانی و غرقابی برای آبیاری بذور کینوا می‌توان در این منطقه استفاده کرد. علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را از سایت جامع بذر کینوا در ارومیه بدست آورند.

کوددهی و کنترل آفات و بیماری‌ها و اطلاع از آن در سایت جامع بذر کینوا در ارومیه

استفاده ازکودهای شیمیایی و آلی برای افزایش عملکرد در کشت بذر کینوا می‌توان استفاده کرد. کودهای مورد استفاده شامل NPK، سوپرفسفات تریپل و کود پتاس.

در مناطقی مانند استان آذربایجان غربی که رطوبت بالاست امکان مشاهده آفات و بیماریها وجود دارد. یکی از بیماری‌های کینوا که از مهم ترین بیماری‌هاست، بیماری سفیدک داخلی است. راههای کنترل این بیماری عبارتند از: استفاده از بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار، گواهی شده و عاری از بیماری، ضدعفونی بذور کینوا با سموم قارچ کش، کشت زود هنگام بذور کینوا با تراکم پایین و تغذیه مناسب.

آفاتی که در کینوا مشاهده می‌شود عبارتند از کرم‌های برگخوار، کرم طوقه بر، سنک بذر خوار، شته و کک چغندر قند. راه‌های کنترل این آفات عبارتند از کشت زودهنگام، شخم عمیق بعد از برداشت دانه کینوا، وجین، از بین بردن علف‌های هرز، آبیاری منظم، یخ آب زمستانه و هم چنین مبارزه شیمیایی.

بذر کینوا

عملکرد کشت بذر کینوا در ارومیه

عملکرد کشت بذر کینوا در استان آذربایجان غربی و ارومیه حداقل 2 تن و حداکثر 5/5 تن در هکتار می‌باشد. عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در استان آذربایجان غربی و ارومیه بسیار مناسب می‌باشد.

سایت جامع بذر کینوا در ارومیه

سایت جامع بذر کینوا در ارومیه اطلاعات جامع و کاملی در زمینه کشت بذر کینوا در ارومیه و سایر استان‌های کشور و همچنین بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را در اختیار کشاورزان و علاقمندان قرار می‌دهد. کشاورزان بدون دغدغه کشت و ریسک خرید می توانند با این مجموعه قرارداد خرید تضمینی عقد نمایند.

بعد از برداشت محصول کشاورزان می توانند کینوا برداشت شده را بلافاصله بارگیری کرده و برای کارخانه فراوری ارسال نمایند و تسویه حساب بار های ارسالی خود را طبق قرارداد داشته باشد.

این مرکز هم چنین در زمینه خرید و فروش و نیز صادارت بذر و دانه کینوا با کشاورزان عزیز در استان آذربایجان غربی و ارومیه همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *