آموزش کشت بذر کینوا عمده

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در زمینه آموزش کشت بذر کینوا، به صورت رایگان، مشاوره کشت ارائه می نماید و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به صورت عمده عرضه می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری نسبتاً ناشناخته است اما از هزاران سال قبل تاکنون، در جنوب آمریکا کشت می شود. دانه های حاصل از رشد بذر کینوا، غذای اصلی مردم این مناطق را تشکیل می دهد. به علت ارزش غذایی بالای و کاربرد وسیع تغذیه ای دانه کینوا، این دانه ها به خاویار سبز معروف می باشند.این مجموعه علاوه بر تامین بذر نحوه کشت بذر کینوا را به کشاورزان آموزش می دهد.

بذر کینوا نسبت به تنش های خشکی، شوری و یخ زدگی مقاومت بالایی دارد. و در حداقل شرایط زراعی رشد می کند. همچنین امکان کشت بذر کینوا در مناطق مختلف جهان نیز وجود دارد، زیرا به تغییرات اقلیمی سازگار است.

استفاده های مختلفی از دانه کینوا، در جهان صورت می پذیرد. از جمله اینکه از آن برای تهیه انواع غذاها، سوپ، سالاد و از آرد آن برای تولید انواع نان، بیسکویت، غلات صبحانه استفاده می شود.

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و در زمانی حدود 100 روز، دوره رشد آن کامل می شود. همچنین، بذر کینوا در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند. بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و از انوع روش های آبیاری، برای رشد آن می توان استفاده نمود.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می کنند. مقاومت بالا به خشکی و شوری، سازگاری به تغییرات اقلیمی، سودآوری بالا نسبت به برخی از غلات از جمله گندم، باعث رونق کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور شده است.

دانه کینوا

آموزش کشت بذر کینوا

بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود و حتی در بعضی از استان های کشور، در نوبت تابستانه نیز کشت می شود. کشت بذر کینوا به صورت آبی و دیم امکان پذیر است و از انواع روش های سنتی و مکانیزه برای کشت بذر کینوا می توان استفاده نمود. جهت اطلاع از آموزش نحوه کشت بذر کینوا می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

انتخاب تاریخ کشت مناسب، با توجه به منطقه زراعی بسیار اهمیت دارد، زیرا تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد نهایی محصول می گذارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در هر منطقه زراعی که هستید، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

جهت تولید محصول کینوا با عملکرد زراعی قابل قبول به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است. در تمام زمین های زراعی حتی زمین های فقیر نیز امکان کشت کینوا وجود دارد. البته آنچه مسلم است این است که، فراهم کردن شرایط مطلوب برای رشد بذر کینوا، باعث تولید محصولی باکیفیت می گردد.

آماده سازی زمین جهت کشت کینوا شامل ماخار، شخم، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی است. کشت بذر کینوا به صورت دست پاش و مکانیزه انجام می شود. بذر کینوا، بذری مقاوم به خشکی است و در مقایسه با اغلب محصولات زراعی، به تعداد دفعات آبیاری کمتری نیاز دارد. تعداد دفعات مورد نیاز برای آبیاری بذر کینوا، در طول دوره رشدی آن، 7-5 مرتبه و با فاصله هر 15-10 روز است.

بذر کینوا

کود دهی و برداشت در کشت بذر کینوا

برای افزایش عملکرد محصول کینوا از کودهای آلی یا شیمیایی، می توان بهره برد. استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK قبل از کاشت و دو مرحله کود سرک و یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک بسیار مؤثر است.علاقه مندان جهت آموزش کشت بذر کینوا می توانند با این مجموعه تماس بگیرند.

برای برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار و در صورت مدیریت صحیح زراعی و فراهم بودن منابع، حداکثر 5/5 تن در هکتار خواهد بود.

همانطور که گفته شد، به علت مقاومت بالای گیاه کینوا به شوری و خشکی امکان کشت آن در اکثر نقاط ایران وجود دارد. نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه مدت و ارزش غذایی دانه های آن، باعث سودآوری دوبرابری محصول کینوا نسبت به برخی غلات می شود.

بذر کینوا

بازار بذر کینوا عمده

با توجه به سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا، در سال های اخیر زراعت بذر کینوا در اکثر نقاط ایران مورد توجه قرار گرفته است. به دنبال این موضوع، بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق یافته است. با این وجود باید با آموزش درست کشت بذر کینوا اصولی انجام شود.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، عرضه بذر کینوا عمده و بسته بندی را انجام می دهد. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به صورت عمده توزیع می نماید.

بذر کینوا

همکاری در آموزش کشت بذر کینوا

همچنین در جهت ترویج و آموزش کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا در کشور، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه، پس از عقد قرارداد ، محصولی نهایی را به صورت کاملاً تضمینی از کشاورز، خرید و فروش می نماید. بعلاوه این مجموعه، در زمینه آموزش کشت بذر کینوا ، مشاوره رایگان ارائه می نماید. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *