قیمت فروش دانه کینوا

دانه کینوا

برای اطلاع از قیمت خرید و فروش دانه کینوا ، و اطلاع از شرایط تولید و فرآوری آن، می توانید با اولین و بزرگترین مرکز تولید و فرآوری دانه کینوا در ایران در ارتباط باشید.

دانه کینوا خاویار گیاهی

دانه دولپه و شبه غله کینوا، حاصل رشد گیاهی به همین نام است. ظاهر گیاه کینوا مشابه گیاه سلمه تره می باشد و تولید دانه های مغذی کینوا را می نماید. دانه کینوا به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج تعلق دارد. علاقه مندان جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا می توانند با این مجموعه تماس بگیرند.

از حدود 5000 سال قبل مردم جنوب آمریکا، دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود مورد استفاده قرار داده اند. ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث گردیده، که در بین آنها به خاویار گیاهی معروف باشد.

به علت غنی بودن دانه کینوا از مواد غذایی، سازمان فائو نیز لقب مولتی ویتامین را به دانه کینوا داد. و ارزش غذایی آن را با شیرخشک مقایسه کرد. همچنین به علت رشد گیاه کینوا در شرایط اقلیمی مختلف و در شرایط شوری و خشکی خاک، آن را به عنوان گیاهی مقاوم و ارزشمند به جهان معرفی نمود.

سال 2013 از سوی سازمان فائو و کشورهای تولید کننده کینوا، سال بین المللی کینوا، نامگذاری گردید. کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ایران، بذر کینوا را کشت نموده و دانه کینوا تولید می کنند. و به دنبال آن، مصرف دانه کینوا در سبد غذایی خانوارها نیز افزایش یافته است.

دانه کینوا

خواص دانه کینوا

دانه کینوا دارای رنگ های مختلفی است که بسته به محیط زراعی دارد که در آن رشد یافته است. میزان رطوبت خاک بر رنگ دانه کینوا اثرات متفاوتی ایجاد می کند. به طور کلی رنگ دانه کینوا در سه دسته، سفید، قرمز و سیاه، دسته بندی می گردد.

دانه کینوا، تنها منبع گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری بدن انسان را دارد. دانه کینوا حاوی ویتامین های B6، B2 و E می باشد. همچنین املاح معدنی مفیدی اعم از آهن، کلسیم، منیزیم، فیبر، مس و روی نیز دارد. دانه کینوا دارای امگا3، آنتی اکسیدان و انواع پروتئین ها نیز می باشد. دانه کینوا در این مجموعه با قیمت مناسبی به فروش می رشد.

روش مصرف دانه کینوا

همانطور که بیان گردید، دانه کینوا دارای ارزش غذایی بالایی است. وجود انواع پروتئین ها، ویتامین ها، اسیدهای آمینه، املاح معدنی مفید و آنتی اکسیدان و… در دانه کینوا، آن را به غذایی بسیار مفید برای انسان، تبدیل نموده است.قیمت فروش دانه کینوا در این مجموعه بسیار مناسب است.

دانه کینوا غذایی خوش هضم و سبک است که مصرف آن، برای هیچ گروه سنی محدودیتی ندارد. از دانه کینوا می توان برای غنی سازی فرنی که غذای مناسب خردسالان و کودکان است، استفاده نمود.


همچنین مصرف روزانه دانه کینوا برای نوجوانان و جوانان، ورزشکاران و خانم ها و آقایان اثرات بسیار مفیدی بر سلامتی آن ها خواهد گذاشت. دانه کینوا فاقد اثرات چاق کنندگی است، زیرا گرانول های نشاسته ای آن بسیار کوچک است.

همچنین مصرف دانه کینوا برای زنان باردار، باعث تأمین آهن و پروتئین و مواد غذایی مورد نیاز بدن آن ها می گردد. و از یبوست که بیماری شایع این دوران است، نیز جلوگیری می نماید. مصرف دانه کینوا ، در سالمندان نیز باعث تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن آنها شده و به عنوان غذایی سبک از چاقی و یبوست نیز پیشگیری می کند.

دانه کینوا طعم خاصی ندارد، بلکه شبه غله ای است که طعمی مشابه گندم و ذرت دارد. استفاده از دانه کینوا در انواع غذاها، تغییری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی کند و ارزش غذایی آن خوراک را نیز افزایش می دهد.

دانه کینوا به روش تازه خوری، کته، سرخ کرده و آبکش مانند برنج مورد استفاده قرار می گیرد. دانه کینوا برای تهیه انواع سوپ، سالاد و انواع خورشت ها نیز کاربرد دارد. همچنین از دانه کینوا، آرد کینوا تولید می شود. و از آرد کینوا برای تولید انواع نان، بیسکویت، کیک، غلات صبحانه و فرنی ، استفاده می گردد.

دانه کینوا


قیمت فروش دانه کینوا

با معرفی دانه کینوا را سوی سازمان فائو و آشنایی بیشتر با این ماده غذایی ارزشمند، مصرف آن در سبد غذایی خانوارها قرار گرفت. در سال های اخیر، در کشور ایران نیز تولید دانه کینوا و مصرف آن نیز افزایش یافته است. و بازار خرید و فروش دانه کینوا نیز رونق یافته و با قیمت های مختلفی عرضه می شود.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز قیمت فروش دانه کینوا ، در جهت ترویج تولید دانه کینوا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه های سفید و رنگی کینوا را فرآوری نموده و عرضه می نماید.

دانه کینوا پس از برداشت، دارای پوسته ساپونین دار است. ساپونین ماده ای سمی است که باید قبل از مصرف دانه کینوا، جداسازی شود. این مجموعه برای اولین بار در ایران، فرآیند ساپونین گیری دانه کینوا و فرآوری آن را در داخل کشور انجام می دهد.

دانه کینوا

همکاری در قیمت فروش دانه کینوا

پس از فرآوری، دانه های آماده به طبخ کینوا را به صورت عمده و در بسته بندی مختلف در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. همچنین آرد کینوا را نیز از دانه های باکیفیت کینوا تولید نموده و عرضه می کند.

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک در استان های مختلف کشور می باشد. دانه و آرد مرغوب کینوا به صورت عمده و در تناژ بالا در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

همچنین کارخانجات صنایع تبدیلی که علاقه مند به تولید محصولات رژیمی هستند، می توانند با این مجموعه در ارتباط باشند. و در زمینه تولید محصولات حاوی دانه کینوا پیشرو باشند. برای اطلاع از قیمت دانه کینوا و استفاده از سایر خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *