مراکز خرید گیاه کینوا برای کودک

کینوا

مراکز خرید گیاه کینوا برای کودک در کدام شهر ها هستند؟ چه محصولاتی از گیاه کینوا مورد استفاده کودک می باشد؟ خواص دانه کینوا چیست؟

گیاه کینوا چیست؟

گیاه کینوا شبه غله ای متعلق به خانواده تاج خروس است که بومی کشورهای منطقه آند آمریکای جنوبی از جمله پرو و شیلی است. دانه های کینوا دارای ارزش غذایی بالایی است که به خاویار سبز یا خاویار گیاهی معروف شده است. ارزش غذایی فوق العاده آن، گیاه کینوا را به غذایی باارزش برای همه گروه های سنی، از جمله کودک تبدیل کرده است.

گیاه کینوا دولپه، یکساله بهاره و شبه غله است که در مناطق معتدل یا نیمه گرمسیر تا زمانی که دما به 35 درجه سانتیگراد برسد، رشد می کند. این گیاه متعلق به زیرخانواده اسفناج است که برگ های تازه آن مانند اسفناج به عنوان سبزی خام یا پخته استفاده می شود.

دانه های آن غنی از انواع اسیدهای آمینه، املاح معدنی و ویتامین های مختلف است و به مدت 5000 سال به طور مداوم غذای اصلی مردم مناطق جنوبی آمریکا بوده است به گونه ای که در بین مردم آنجا به خاویار سبز معروف است.

کینوا

گیاه کینوا برای کودک

اهمیت غذایی بالای دانه های کینوا باعث شد که سال 2013 از سوی سازمان خواروبار جهانی (فائو) به نام کینوا نام گذاری شود. فواید زیادی برای دانه های ریز و مغذی کینوا بیان شده است که از جمله موارد زیر را می توان برای رشد و سلامت کودکان برشمرد:

اسید آمینه های ضروری موجود در گیاه کینوا برای کودک مشابه شیر است. مصرف گیاه کینوا برای کودک که توانایی هضم قند شیر را ندارند، یا نوزادانی که به طور ژنتیکی نمی توانند شیر را هضم کنند، و یا به طور مستقیم از شیر مادر نمی توانند استفاده کنند، می تواند مفید باشد.

کینوا

خواص گیاه کینوا و استفاده آن برای کودک

پروتئین موجود در دانه های کینوا نسبت به دانه های گندم، سویا و جو بیشتر است و مصرف آن برای کودکان و نوجوانان بسیار توصیه می شود.

یکی از معضلاتی که کودکان چاق با آن دست و پنجه نرم می کنند اشتهای سیری ناپذیر آن ها است. از طرفی افزایش غیر طبیعی وزن، در سنین پایین برای کودکان، مبتلا شدن به انواع بیماری ها را در نوجوانی و بزرگسالی به همراه دارد.

گیاه کینوا برای کودک با داشتن مواد پروتئینی و نشاسته ای و انواع املاح معدنی مورد نیاز بدن تمام نیاز های غذایی این گروه سنی را پاسخ داده و بعلاوه باعث سیری زودرس می شود.

دانه های کینوا دارای املاح معدنی بسیاری از جمله کلسیم، فسفر، آهن، روی، مس، فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها بوده و نیاز قشرها و گروه های سنی مختلف از جمله کودکان را فراهم می کند.

میزان اسید آمینه هیستیدین موجود در دانه های کینوا نسبت به جو ، سویا و گندم نیز بالاتر است و مصرف این اسید آمینه به همراه اسید آمینه های سیستئین و متیونین به شدت برای کودکان در حال رشد مناسب است.

کینوا

مراکز خرید گیاه کینوا

در حال حاضر دو نوع کینوا در ایران کشت می شود، رقم تیتیکاکا و رقم ساجاما که نوع دانه سفید آن عملکرد زراعی بالاتری دارد. این مجموعه برای اولین بار در ایران به فرآوری دانه کینوا پس از برداشت محصول در ایران کرده تا بذرهای مرغوب بدون دستکاری ژنتیکی و تولید شده در مزارع کشور را در اختیار مردم قرار دهد.این گیاه برای کودک بسیار مفید است.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 -  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری


دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *