فروشگاه بهترین دانه کینوا و خواص آن

دانه کینوا

فروشگاه بهترین دانه کینوا کشور و معرفی خواص آن می تواند گامی نو در جهت اعتلای سلامت ایران باشد.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا از تیره تاج خروسیان می باشد که دانه های بسیار ریزی دارد. وزن هزاردانه کینوا 2 تا 3 گرم می باشد. این گیاه بسیار مقاوم به شوری و شرایط کم آبی و خشکی می باشد. بنابراین کشت آن در ایران با توجه به داشتن سطح زیادی از زمین های شور و کم آب می تواند بسیار اقتصادی باشد. فروشگاه کینوا عرضه کننده بهترین دانه های کینوا و با خواص بسیار بالا در سراسر کشور است.

دانه کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی می باشد و طی هزاران سال غذای اصلی مردم آن مناطق بوده است. ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث شده که به مولتی ویتامین یا خاویار گیاهی معروف شود. سازمان خواروبار جهانی باهدف تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی، کشت بذر کینوا را به سایر کشورها توصیه نموده است.

سازمان فائو با همکاری سازمان ملل، سال 2013 را سال بین المللی کینوا نامگذاری نمود. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت و دانه کینوا را تولید می نمایند. گیاه کینوا نسبت به تغییرات اقلیمی سازگار می شود و به خشکی و شوری و یخ زدگی مقاوم است.

دانه کینوا دارای طیف رنگی وسیعی است که در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه دسته بندی می شود. دانه کینوای سفید، قرمز و سفید- قرمز در ایران تولید می شود. دانه کینوا شبه غله است و طعم خاصی ندارد. طعم دانه کینوا مشابه برنج، ذرت و گندم است. استفاده از دانه کینوا در انواع غذاها، تاثیری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی کند. بلکه ارزش غذایی آن خوراک را نیز افزایش می دهد.

کینوا

خواص دانه کینوا برای گروه های سنی مختلف

استفاده از دانه کینوا هیچ محدودیت سنی ندارد و همه گروه های سنی از خردسالان تا سالمندان می توانند از مواد مغذی موجود در دانه کینوا بهره مند شوند. استفاده از دانه کینوا در تهیه فرنی برای خردسالان و کودکان باعث افزایش ارزش غذایی آن می شود که خواص بسیار بالایی دارد.تهیه این محصول ارزشمند از طریق فروشگاه کینوا امکان پذیر است.

مصرف روزانه 100 تا 300 گرم دانه کینوا باعث تأمین املاح معدنی و مجموعه ویتامین های مورد نیاز بدن، ماهیچه سازی و کمک به استخوان سازی برای نوجوانان و جوانان می گردد.
ریبوفلاوین موجود در دانه کینوا باعث شفاف شدن و جوان شدن پوست در خانم ها و آقایان می شود.

ویتامین B موجود در دانه کینوا از سفید شدن مو و آب مروارید جلوگیری می نماید. مصرف روزانه دانه کینوا مانع تحلیل عضلانی و خستگی زودرس در آقایان می گردد. فروشگاه کینوا با معرفی خواص آن مشاوره ی مناسبی برای نوع مصرف گروه های سنی مختلف ارائه می دهد.

دانه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های مورد نیاز بدن انسان می باشد. همچنین سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد. املاح معدنی مفید موجود در دانه کینوا مانند آهن، منیزیم، روی، فیبر و کلسیم، فسفر و منگنز از گندم، جو و ذرت بیش تر است.

خانم های باردار و شیرده می توانند مصرف دانه کینوا را جایگزین قرص های شیمیایی کرده و آهن مورد نیاز بدن خود را تأمین نمایند. ویتامین، املاح معدنی و پروتئین موجود در دانه کینوا برای رشد جنین مفید است و کلسیم موجود در آن مانع پوکی استخوان در خانم ها می شود. فیبر بالای دانه کینوا مانع یبوست که در دوران حاملگی شایع است، نیز می گردد.

کینوا

فروشگاه کینوا و خواص آن برای سالمندان

سالمندان عزیز اگر از خوردن گوشت محروم هستند، می توانند با گنجاندن دانه کینوا به عنوان غذایی سبک و خوش طعم در وعده های غذایی، انرژی مورد نیاز بدن خود را تأمین نمایند. فیبر بالای دانه کینوا مانع یبوست، ویتامین B دانه کینوا باعث بهبود بینایی و مانع آب مروارید در سالمندان می شود.

بسیاری از سالمندان به علت عدم استفاده از غذاهای مختلف مجبور به مصرف داروهای مولتی ویتامین شیمیایی هستند. این افراد می توانند با مصرف دانه کینوا، نیاز بدن خود را به ویتامین ها و املاح معدنی برطرف نمایند. همچنین مصرف دانه کینوا در سالمندان که تحرک می دارند، ایجاد چاقی نمی کند و جایگزین مناسبی برای غلات نشاسته ای از جمله برنج می باشد. سالمندان عزیز می توانند با توجه به خواص کینوا ، آن را در این فروشگاه تهیه نمایند.

دانه کینوا

فروشگاه کینوا و خواص آن

در سال های اخیر تولید دانه کینوا در ایران و نیز مصرف دانه کینوا توسط خانوارهای ایرانی، روند افزایشی داشته است. مجموعه ما در جهت کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز در استان های مختلف کشور بهترین دانه کینوا را تولید می نماید.

فروشگاه کینوا و ارائه خواص برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده و بهترین دانه کینوا و آماده به طبخ را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا، دانه های آماده به طبخ کینوا مرغوب، کینوای سفید و رنگی (قرمز و سیاه) را به صورت بسته بندی و عمده فروشی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

فروشگاه کینوا با معرفی خواص آن، آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و شرکت های صنایع تبدیلی می باشد. این مجموعه به عنوان فروشگاه بهترین دانه کینوا در ایران، دانه و آرد کینوا را به صورت بسته بندی های با وزن کم و همچنین فله ای و به صورت تناژ بالا، در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *