قیمت خرید و فروش انواع بذر کینوا در ایران

قیمت خرید و فروش انواع بذر کینوا در ایران را از جامع ترین مرجع بذر و دانه کینوا در کشور استعلام نموده و می توانید از مزایای قرارداد های همکاری تجاری استفاده نمایید.

کشت کینوا در ایران

کشت کینوا در ایران در حدود یک دهه است که در ایران انجام می شود انواع بذر کینوا در همه استانهای ایران مورد کشت آزمایشی قرار گرفته است و با توجه به اینکه واریته های متفاوتی در ایران وارد شده است رقم تیتیکاکا جزوه ارقام پر بازده محسوب می‌شود و در همه استان‌های کشور به صورت عملکرد بالا قابلیت کشت را دارد.

کینوا به صورت تجاری و عمده تنها در استان گیلان و مازندران محدودیت کشت دارد. سایر استان‌های کشور به صورت کشت جایگزین می‌توانند از کینوا در تناوب استفاده نمایند.

کشت بهاره


آیتم مهمی که برای کشت کینوا کشاورزان عزیز باید در نظر بگیرند تاریخ کشت مناسب منطقه است. رقم تیتیکاکا جزوه ارقام زودرس می باشد و حداکثر ۱۲۰ روز محصول می دهد کشاورزانی که علاقه‌مند به کشت کینوا هستند لازم است ۱۲۰ روز در سال را انتخاب نمایند که حداقل و حداکثر دمای محیط دور تا ۳۵ درجه باشد.

در واقع انواع بذر کینوا بعد از کشت تا انتهای دوره رویشی به هیچ عنوان نباید دمای زیر ۲ درجه را تحمل کند و در دوره گلدهی و زایشی اصلاً نباید دمای بالاتر از ۳۵ درجه را تجربه کند. زیرا دمای بالاتر از ۳۵ درجه باعث می شود بذر های موجود روی گل ها پوچ شوند و عملکرد به شدت افت پیدا کند.

لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود با در نظر گرفتن آیتم دما و بارش منطقه تاریخ کشت دقیق مورد نظر خود را مشخص کرده و برای کشت از اطلاعات و نظر کارشناسان مجرب استفاده نمایند. برای کشت بهاره زودترین حالتی که کشاورزان می‌توانند کشت انجام دهند از اوایل اسفند می باشد بسته به اقلیم های مختلف ایران و گرمسیر سردسیر و معتدل بودن، اوایل اسفند تا نیمه دوم اردیبهشت می‌توانند اقدام به کشت نمایند.

کشت پاییزه انواع بذر کینوا

برای کشت پاییزه کشاورزان لازم است تاریخ کشت دقیق خود را اول مرداد تا نیمه دوم آبان ماه بسته به اقلیم خود مشخص نمایند. شهرهای جنوبی استان کرمان مناطقی از بندرعباس و خوزستان فصل کشت پاییزه دارند و در مهر ماه باید اقدام به کشت کینوا نمایند سایر استان‌های کشور به طور عمده در مرداد و شهریور کشت پاییزه کینوا خود را آغاز می‌کنند.

نکته‌ای که برای برداشت کینوا باید در نظر گرفت این است که در کشت پاییزه به هیچ عنوان برداشت کینوا نباید مصادف با بارش های پاییزه شود. در واقع اگر قبل از برداشت کینوا بارش های پاییزه در منطقه رخ دهد. بذر‌های کینوا امکان دارد روی سنبل جوانه بزنند که این اصلا مطلوب نیست . لذا به کشاورزان عزیز توصیه می‌شود تاریخ کشت خود را برای کشت پاییزه به گونه‌ای تنظیم کنند که مصادف با بارش های پاییزه نباشد تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

همکاری در خرید و فروش انواع بذر کینوا

کشاورزانی که علاقمند به کشت هستند و نگران بازار فروش و خرید گیاه کینوا در داخل از کشور هستند می توانند با کارشناسان مجرب این مجموعه ارتباط گرفته و در صورت علاقه مندی قرارداد خرید تضمینی اخذ نمایند.

در تمامی طول مدت قرارداد مجموعه پیشرو وظیفه دارد تمامی نظارت‌های کشت کینوا را به صورت حضوری و غیرحضوری پیگیری کرده و مشاوره های جامع و کاملی در اختیار کشاورزان قرار دهد و در صورت برگزاری همایش و سمینار در حوزه تخصصی کینوا از کشاورزان پیشرو و علاقه مند دعوت به عمل می آید تا تجربیات خود را در اینگونه بود همایش ها به سایر کشاورزان هم ردیف خود انتقال دهند تا در توسعه و ترویج این گیاه با ارزش در سطح کشور سهیم باشند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *