فروشگاه بذر کینوا درجه یک

بذر کینوا

در فروشگاه بذر کینوا درجه یک می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس گرفته و علاوه بر فروش تضمینی محصول خود، از مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان ما در زمینه کشت بذر کینوا بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله ای است که به خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج تعلق دارد. بذر کینوا بسیار ریز و دارای وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم می باشد. بذر کینوا طیف رنگی وسیعی از سفید و کرم تا سیاه را شامل می شود.فروشگاه بذر کینوا در سراسر کشور بهترین بذرها را عرضه می کند.

بذر کینوا به خشکی، شوری و یخ زدگی مقاومت بالایی دارد و در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می نماید. بذر کینوا به تغییرات اقلیمی نیز سازگار شده و در مناطق مختلف دنیا کشت می شود. در سال های اخیر، بذر کینوا در استان های مختلف کشور و با شرایط آب و هوایی متفاوت نیز به صورت موفق کشت شده است.

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. و به علت اهمیت و ارزش غذایی دانه های کینوا که به خاویار سبز معروف است، کشت بذر کینوا از طرف سازمان فائو ترویج یافته است. این سازمان دانه کینوا را مولتی ویتامین نامید و ارزش غذایی آن را با شیرخشک مقایسه نمود.

سازمان فائو دلیل کشت جهانی کینوا را مبارزه با فقر و گرسنگی و تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نموده است. این سازمان سایر کشورهای جهان را نیز به کشت بذر کینوا ترغیب و سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرده است.

خانواده هایی زیادی در کشورهای مختلف جهان، دانه کینوا را که حاصل رشد بذر کینوا است، در سبد غذایی خود قرار داده اند. بنابراین کشت بذر کینوا در سال های اخیر رونق یافته و به محصولی صادراتی برای تعدادی از کشورها تبدیل شده است. و سودآوری کشت بذر کینوا تا دوبرابر برخی غلات از جمله گندم نیز می رسد.

بذر کینوا

روش کشت بذر کینوا

همانطور که بیان شد، بذر کینوا جزو گیاهان بذر ریز دسته بندی می شود و زراعت آن نیز مشابه همین گیاهان از جمله کنجد و کلزا می باشد. وزن هزار دانه بذر کینوا بین 2 تا 3 گرم است و برای هر هکتار زمین زراعی به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز است.علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را از فروشگاه بذر کینوا به دست آورند.

بذر در خاک های لومی شنی رشد می کند و گیاهی بسیار کم توقع است. محصول تولید شده بذر کینوا در خاک های باکیفیت مزارع مختلف ایران بسیار مرغوب و مناسب صادرات می باشد. کشت بذر کینوا در اغلب نقاط ایران با عملکرد بسیار قابل قبولی همراه است و دانه های کینوای حاصل بسیار باکیفیت می باشند.

اماده سازی زمین بذر کینوا

اجرای شخم و دو مرحله دیسک سبک و سنگین و همچنین کودپاشی جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا لازم است. روش های کشت دستی و مکانیزه برای کشت بذر کینوا امکان پذیر است.اطلاعات لازم در مورد نحوه مشت بذر از طریق فروشگاه بذر کینوا در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا، عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر با فاصله ردیف 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر خواهد بود. برای این منظور از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.

بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و همانطور که بیان شد به خشکی و شوری مقاوم است. تعداد دفعات آبیاری برای رشد و ثمردهی بذر کینوا 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد.

بذر کینوا

تاریخ کاشت و عملکرد بذر کینوا

البته در برخی استان های کشور می توان از باران های زمستانه برای رشد بذر کینوا بهره مند شد. و حتی امکان کشت بذر کینوا به صورت دیم نیز در برخی مناطق وجود دارد. از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل و پتاس می توان برای افزایش عملکرد محصول نهایی بذر کینوا، می توان استفاده کرد. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود چرا که امکان ورس و در نهایت کاهش عملکرد را در پی خواهد داشت.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت مدیریت زراعی مطلوب و فراهم کردن شرایط زراعی خوب تا 5/5 تن در هکتار نیز خواهد رسید. و حتی در برخی از استان های کشور که خاک حاصلخیز و کشاورزان حرفه ای دارند، عملکرد بذر کینوا تا 6 تن در هکتار نیز می باشد.

بذر کینوا

فروشگاه بذر کینوا درجه یک

همانطور که می دانید، انتخاب بذر مرغوب، اولین گام برای تولید محصول زراعی مرغوب می باشد و بذر کینوا نیز از این امر مستثنی نیست. در سال های اخیر و با رونق بازار کشت و خرید و فروش بذر کینوا، متاسفانه بذرهای تقلبی نیز از طرف افراد سودجو عرضه می شود.

این بذرهای تقلبی که دارای اختلاط ژنتیکی بوده و در برخی موارد قوه نامیه بسیار پایینی دارند، سبب هدر رفت سرمایه کشاورزان عزیز و وارد آمدن خسارت به آن ها می گردد. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه بزرگترین فروشگاه بذر کینوا و بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران می باشد.

در این مجموعه بذرهای درجه یک، اصل و شناسنامه دار کینوا در بین کشاورزان عزیز توزیع می شود. و پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.
همچنین به علت ناشناخته بودن بذر کینوا، اغلب افراد با روش کشت بذر کینوا آشنایی چندانی ندرند.

این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز استان های مختلف کشور، تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا در مناطق آب و هوایی متفاوت کشور، کسب نموده است. و این تجارب را به صورت مشاوره رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بذر کینوا

همکاری در فروشگاه بذر کینوا

بعلاوه در جهت حمایت از کشاورزان عزیز، خرید محصول از افرادی که بذر اولیه خود را از محل های دیگر تهیه کرده اند، نیز امکان پذیر می باشد. برای این منظور کشاورز عزیز، نمونه ای از محصول کینوای تولید شده را ارسال می نماید. و پس از تایید کیفیت آن، فروش محصول مورد نظر با قیمت مناسب توسط این مجموعه در فروشگاه های بذر کینوا صورت می پذیرد.

برای اطلاع از خدمات این مجموعه و استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در هر استانی که هستید می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *