تنوع محصولات کینوا در کشور های مختلف

تاریخچه کینوا

در این مجموعه تنوع محصولات کینوا در کشور های مختلف را باهم بررسی کرده و صنایع فعال در این حوزه را معرفی می کنیم.

انواع محصولات کینوا در کشور های مختلف

با توجه به قدمت 5000 ساله ای که کینوا دارد در کشور های مختلف  محصولات متنوعی از آن تهیه شده است . بسیاری از محصولات تولیدی مصارف مختلفی نیز دارند که در بعضی کشور ها بیشتر و در بعضی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین صادر کنندگان کینوا در جهان کشور های پرو، شیلی واکوادور هستند. در سال های اخیر با گسترش کویر و خشکسالی های پیایپی کشور های مختلف اروپایی و خاورمیانه هم به کشت این محصول روی اورده اند. تولید دانه کینوا و مشتقات آن بسیاری از صنایع داخل کشور را متحول خواهد کرد و برای صادرات این محصول به کشور هایی که از صنایع کشاورزی بی بهره هستند بسیار سود اور و ارز اور است.

دانه کینوا خام

در انواع غذاها سوپها ، سالاد ها، دسر ها، برنج ها و خوشت ها و غذاهای ایرانی و فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد. کینوا طعم و مزه ی مشخصی ندارد درواقع بدون طعم و مزه است . اما برای افراد طعم غریبه ای هم ندارد و با هر ذائقه و سلیقه ای می توان با طعم کینوا بازی کرد.

دانه کینوا

آرد کینوا

آرد کینوا برای مصارف قنادی ، شیرینی پزی  و نانوایی و انواع فرنی ها و پوره ها مورد استفاده قرار می گیرد. در کشور های مختلف محصولات متعددی از کینوا به صورت سنتی و صنعتی تهیه می شود.

آرد کینوا

پرک کینوا

پرک کینوا در انواع غذاها و سوپ ها برای لعاب و شیرینی وپزی و انواع دسر استفاده می شود.

پرک کینوا

پودرپروتئینی کینوا

در ایران به پودر پروتئینی سویق هم می گویند. به دلیل میزان بالای پروتئین و سایر مواد مغذی بیشتر مورد استفاده ورزشکاران می باشد. ولی سنین مختلف به خصوص سالمندان و کودکان نیز برای رفع ضعف و ویتامین و املاح بدن خود میتوانند استفاده کنند. کشور های مختلف برای اقشار ورزشکار از محصولات گیاهی که دارای پروتئین های گیاهی هستند محصولات متنوع با کینوا تهیه کرده و عرضه می کنند.

پودر پروتئینی کینوا

ماسک کینوا

انواع ماسک کینوا به صورت صنعتی و خانگی و دست ساز در کشور های مختلف تولید شده است. این ماسک با داشتن چربی مناسب و ویتامین هایی که دارد پوست را لطافت می بخشد و منافذ باز پوست را می بندد.

ماسک کینوا

روغن کینوا

کینوا دارای میزان 6 درصد روغن گیاهی بسیار فوق العاده ای است که با روغن ذرت برابری می کند و هم مصارف خوراکی و هم مصارف زیبایی دارد. از روغن کینوا در کشور های اروپایی برای تولید انواع کرم و لوسیون های بهداشتی استفاده می کنند.

روغن کینوا

سبزی کینوا

کینوا از خانواده ی اسفناج می باشد. برگ های تازه کینوا به دلیل داشتن میزان بالای اهن و سایر املاح معدنی و ویتامین ها یکی از سبزی های فوق العاده در دنیا محصوب می شود.

سبزی کینوا

محصولات بدون گلوتن کینوا

کینوا فاقد گلوتن است و محصولاتی که از کینوا تهیه می شود قابل استفاده برای افراد مبتلا به سلیاک می باشد. دستگاه گوارش افراد مبتلا به سلیاک نمی تواند محصولات حاوی گلوتن را هضم کند و فرد را شدیدا ضعیف می کند. مواد حاوی گلوتن شامل گندمم ، جو ، انواع غلات است .

سلیاک

محصولات فراسودمند با کینوا در کشور های مختلف

بسیاری از کشور ها با افزودن آرد و دانه کینوا در در انواع کیک و کلوچه و محصولات تولیدی کارخانه جات صنایع تبدیلی توانسته اند محصولات سالم و فراسودمند تولید کنند.

کینوا فراسودمند

محصولات نوشیدنی تولید شده از کینوا در کشور های مختلف

در بسیاری از کشور ها کارخانه جات نوشیدنی با استفاده از دانه کینوا و یا مالت کینوا به تولید آبمیوه ، اسموتی، دلستر کینوا پرداخته اند . حتی صنعت لبنیات دنیا با توجه به این که کینوا میزان کلسیم بالایی دارد، کینوا را در انواع شیر و نوشیدنی های مشتق شده از شیر قرار داده تا ارزش غذایی محصولات خود را تکمیل تر کند.

نوشیدنی کینوا

انواع محصولات کینوا صبحانه در کشور های مختلف

دانه و پرک کینوا در بسیاری از کشور ها در بسته بندی های آماده به همراه تکه های میوه و عسل  مانند صبحانه های اماده که به همراه شیر  سرو می شود در اختیار علاقه مندان به این محصول قرار می گیرد.

کینوا صبحانه

صابون و شامپو کینوا

پوسته ی کینوا دارای ماده ای صابونی به نام ساپونین است که باید طی فرایند فراوری جدا شود. این ماده ی صابونی در بسیاری از کشور ها در کارخانه های تولید مواد شوینده مانند صابون و شامپو گیاهی و ارگانیک استفاده می شود. این محصولات طرفداران ویژه ی خود را دارد.

محصولات بهداشتی کینوا

محصولات نیمه آماده کینوا در کشور های مختلف

کینوا به دلیل ارزش غذایی بی نظیری که دارد هم به صورت تازه خوری و خام مورد استفاده قرار می گیرد و هم به صورت نیمه آماده . ناسا برای بیشتر محصولات غذایی فضانوردان خود در ایستگاه فضایی از ماده ی غذایی کینوا استفاده کرده است . تنوع غذی نیمه اماده کینوا بسیار زیاد است و هر سلیقه و ذائقه ای را پوشش می دهد. 100 گرم کینوا 380کیلو کاری به فرد انرژی می دهد و بیشتر نیاز های غذایی فرد را تامین می کند.

غذای اماده کینوا

محصولات کینوا در داخل کشور

مجموعه ایلیا در زمینه ی محصول کینوا 10 ساله سابقه فعالیت دارد. این مجموعه با ترویج کشت محصول کینوا دراستان های کشور گامی بزرگ در را توسعه کشت محصول و اشنایی کشاورزان با این محصول فوق العاده داشته است . این مجموعه با ارائه بهترین مشاوره تخصصی در کشور توانسته است کشاورزان توانمند را شناسایی  و ارقام مختلف کینوا را درکشور به صورت انبوه تولید نماید.

این مجموعه محصولات کشاورزان را در کارخانه فراوری کینوا جمع آوری و طی پروسه ی فراوری بسیار ویژه و تلخی زدایی کرده و به صورت عمده در تنازهای مختلف و به صورت بست بندی در پارت های مختلف عرضه می کند .

در حال حاضر در ایران دانه ، آرد ، سویق، پرک ، ماسک و… عرضه می شود و سایرمحصولات در بخش های تحقیق و توسعه در حال تولید آزمایشی  می باشد

همکاری در تولید محصولات کینوا

صنایع علاقه مند بهداشتی  به محصولات فراسودمند و سوپر فو ها می توانند اعم از کارخانه جات لبنیات، کیک و بیسکوئیت ، محصولات فراسودمند و رژیمی ، دیابتی، فری گلوتن، وگن و محصولات ارایشی بهداشتی و… می توانند با این مجموعه ارتباط گرفته و همکاری ویژه ای داشته باشند.

این مجموعه با ارائه ی بهترین مواد اولیه کینوا با انالیز و استاندارد های کیفی در کشور در راه توسعه ی این محصول و فراگیری فرهنگ استفاده از این محصول قدم برداشته است . از شما فرهیختگان و علاقه مندان برای همکاری بیشتر و سوداوری برای صنایع مختلف تبدیلی  و کشاورزی در این مجموعه دعوت می شود.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *