اهمیت برنج دانه کینوا در تغذیه

خرید خاویار گیاهی کینوا

اهمیت برنج دانه کینوا در تغذیه در چیست ؟بزرگترین مرکز عرضه دانه کینوا و اولین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه کینوا را به عنوان گیاهی مفید در تغذیه انسان و تامین کننده همه اسیدآمینه های ضروری انسان، پیشنهاد می کند.

ارزش غذایی دانه کینوا از نظر اسید های آمینه و پروتئین

دانه کینوا دانه ای سرشار از پروتئین است. به طوری که میــزان پروتئیــن موجود در آن، بــه طــور متوســط دو برابــر برنــج و گندم می باشد. میــزان اســیدهای آمینــه لیزیــن، میتونیــن و تیرئونین در دانه کینوا قابل توجه است. در صورتی کــه در غــلات خانــواده گندمیــان و لگوم هــا مقدار آن کم می باشد.

مقــدار اســیدهای آمینــه ضــروری دانه کینــو، از میــزان مــورد نیــاز روزانــه اســت کــه توســط ســازمان بهداشت جهانــی بــرای هــر فــرد در نظــر گرفتــه شــده اســت، بالاتر می باشد. میــزان پروتئیــن موجود در دانه کینــوا بــه انــدازه تخــم مــرغ و نصــف مقــدار پروتئیــن گوشــت است.

کینوا

اهمیت اسیدهای آمینه دانه کینوا در تغذیه

دانه کینوا دارای 9 اسید آمینه ضروری برای انسان می باشد. دانه کینوا غنی از اسید آمینه لیزین است، در حالی که گندم از این نظر فقیر می باشد. همچنین اسید آمینه تریپتوفان نیز در این دانه به فراوانی یافت می شود که از این نظر، مشابه گندم است.

اهمیت اسید آمینه تریپتوفان، مربوط به بخش غیر پروتئین آن است. زیرا فقط این قسمت می تواند وارد مغز شده و به راحتی جذب می شود. در نتیجه وجود مقدار زیادی از این ماده برای جذب توسط سیستم عصبی تضمین می شود.

اهمیت دانه کینوا از نظر تامین ویتامین و مواد معدنی در تغذیه انسان

در مقایســه بــا ســایر غــلات، دانه کینــوا میــزان بالایــی ویتامین های گروه B از جمله نیاسین، فولات، ریبوفلاویــن، تیامیــن، ویتامین E دارد. همچنین میــزان اســید فولیــک آن 10 برابر ســایر غــلات می باشد. دانه کینــوا دارای میــزان بالایــی از کلســیم، روی، آهــن، مــس و منیزیــم اســت.

دانه کینوا

 دانه کینوا غنی از ریزمغذی هایی از جمله مواد معدنی می باشد. پتاسیم، فسفر و منیزیم مواد معدنی اصلی در دانه کینوا هستند. منیزیم، مس، منگنز و آهن موجود در ۱۰۰ گرم دانه کینوا نیاز روزانه کودکان و بزرگسالان را تامین می کند.

میزان مواد معدنی دانه کینوا از غلاتی مانند جوی دوسر (به جز فسفر) و یا جو به خصوص از نظر پتاسیم و منیزیم و کلسیم بالاتر می باشد.

نقش دانه کینوا در تغذیه بیماران سلیاکی و دیابتی

دانــه کینــوا به عنوان دانه ای فاقد گلوتن، نقش مفیدی در تغذیه بیماران سلیاکی دارد. زیرا بیماران سلیاکی به گلوتن موجود در غلات حساسیت بالایی دارند. با توجه به اینکه اغلب غلات، و فرآورده هیا مورد مصرف در ایران گلوتن دارند. این افراد برای تامین انواع غذاهای بدون گلوتن با چالش مهمی روبه رو هستند.

مصرف دانه کینوا در تغذیه بیماران سلیاکی علاوه بر نداشتن گلوتن، پروتئین، ویتامین B  و E و ریزمغذی های مورد نیاز بدن آن ها را تامین می نماید. همچنین دانه کینوا، غــذای مناســبی بــرای تغذیه کودکان،  افراد دیابتــی و افــراد بــا فشــار خــون بالاســت.

کینوا

نقش دانه کینوا در تغذیه سالمندان

کلسیم موجود در کینوا از روند پوکی استخوان جلوگیری می کند. ویتامین و املاح معدنی موجود در دانه کینوا به سالمندان، انرژی بهتری می دهد. و روند پیر شدن سلولهای بدن را کاهش می‌دهد.

 بسیاری از سالمندان مجبور به استفاده از داروهای مولتی ویتامین هستند، زیرا نمی تواند از غذاهای مختلف استفاده نماید. مصرف روزانه دانه کینوا نیاز بدن به ویتامین ها را تامین می کند. همچنین وجود فیبر محلول در این دانه، در درمان یبوست نقش موثری دارد.

دانه کینوا سالمندان

تهیه دانه کینوا فرآوری شده

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خزید و فروش دانه کینوا، در استان های مختلف کشور فعالیت می نماید. این مجموعه برای اولین بار در ایران، دانه کینوا را فرآوری می کند.

همچنین دانه کینوا سفید و رنگی را به صورت آماده به طبخ در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد. جهت تهیه دانه کینوا فرآوری شده و آماده به طبخ، به صورت فله در تناژ بالا و در بسته های مختلف، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *