طرز پخت دانه کینوا در انواع غذاها

سایت کینوا برای دیابت

بزرگترین مرکز دانه کینوا درباره طرز پخت و مصرف دانه کینوا در انواع غذاها مطالب مفیدی را در اختیار علاقه مندان عزیز قرار می دهد.

طعم دانه کینوا

دانه کینوا شبه غله ای سرشار از مواد غذایی و به خاویار سبز معروف است. این دانه دارای ارزش پروتئین بالا است و دوبرابر گندم و برنج و نصف گوشت، پروتئین دارد. همچنین تنها دانه گیاهی است که 9 اسیدآمنیه ضروری انسان را دارد.

دانه کینوا دارای ویتامین های گروه ب و ای و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین املاح معدنی مفید از جمله منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، فیبر و منگنز از جمله مواد مغذی آن می باشند. به همین دلیل مصرف دانه کینوا برای تمام گروه های سنی توصیه می شود.

دانه کینوا

طعم دانه کینوا سفید مشابه برنج، ذرت و گندم می باشد. دانه کینوا قرمز و سیاه طعم خاص‌تری در غذاها ایجاد می‌کنند و برای همه افراد مورد پسند نمی باشد. افرادی که تمایل به تغییر طعم غذا ندارند، می توانند از نوع سفید آن استفاده نمایند.

اضافه کردن دانه کینوا به انواع غذاها، علاوه بر افزایش ارزش غذایی آن، تغییری در طعم اصلی غذا  ایجاد نمی کند. دانه کینوا به روش پخته، کته و آبکش و به صورت مخلوط با برنج طبخ می شود. همچنین به صورت سرخ کرده، تازه خوری و برای تهیه انواع غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده می شود.

کینوا

پخت انواع غذاها توسط دانه کینوا

دانه کینوا برای تهیه انواع سوپ، سالاد، دسرها و انواع خورشت ها به کار می رود. همچنین از دانه کینوا، آرد کینوا نیز تهیه می شود. آرد کینوا برای تولید غلات صبحانه، انواع نان، کیک، بیسکویت، پاستا و فرآورده های آردی به کار می رود.

کینوا

طرز پخت سالاد با دانه کینوا

جهت تهیه سالاد کینوا، لازم است که ابتدا آن را به صورت کته تهیه شود. برای این منظور، دانه کینوا به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوشیده، پخته شود. و زمانی که آب آن خشک شد، کته کینوا آماده است.

پس از سرد شده کته کینوا می توان با اضافه کردن خیار، فلفل دلمه ای و پیاز و جعفری خرد شده و نخود پخته شده  سالاد خوش طعم و مقوی تهیه نمود. اضافه کردن روغن زیتون، سیر رنده شده و آبلیمو طعم سالاد کینوا را بسیار جذاب می نماید.

در یک روش دیگر می توانید سینه مرغ پخته شده را به همراه اسفناج ریز شده گردو، سس مایونز و حتی سس انار به کته کینوا اضافه نمایید. سالاد تهیه شده خوشمزه و سرشار از مواد غذایی است.

کینوا

طرز پخت سوپ با دانه کینوا

تهیه سوپ با دانه کینوا مشابه با سوپ جو می باشد. نصف سینه مرغ به همراه پیاز و کمی زردچوبه پخته شده و ریش ریش می شود. در داخل آب مرغ جو پوست کنده یا جوی دوسر اضافه می شود. سپس یک عدد هویج رنده شده به همراه مرغ های پخته شده اضافه می گردد

 بعد از اینکه هویج پخته شد، 3 لیوان شیر به تدریج به سوپ اضافه می شود. بعد از این که شیر مقداری غلیظ شد و هویج به طور کامل پخته شد، دانه کینوا با سوپ مخلوط می شود. در درون ظرفی دیگری یک عدد پیاز خرد شده و دو قاشق آبلیمو به همراه 150 گرم قارچ های خرد شده تفت می خورد.

مخلوط قارچ و پیاز را به سوپ اضافه می شود. بعد از اینکه سوپ به غلظت مناسب رسید به آن نمک و فلفل اضافه کرده و با شعله ملایم پخته شود. از جعفری خرد شده می توان برای تزیین آن استفاد کرد.

سوپ کینوا

طرز پخت کتلت با دانه کینوا

دانه کینوا را به مدت 10 تا 15 دقیقه باید پخته شود. سپس سیب زمینی و پیاز رنده شده به همراه مقداری نمک به آن اضافه می گردد.  نمک، زرچوبه و فلفل را اضافه کرده و سپس تخم مرغ را نیز اضافه می شود. پس از مخلوط این مواد با شعله ملایم در روغن سرخ می شود.

طرز پخت کینوا

تهیه دانه کینوا فرآوری شده و آماده به طبخ

همانطور که بیان گردید، از دانه کینوا می‌توان برای تهیه انواع غذاها استفاده کرد. اضافه کردن دانه کینوا به انواع سوپ، آش، آبگوشت و انواع خورشت ها و سالاد باعث افزایش ارزش غذایی آن می شود. این مورد بدون تغییر در طعم اصلی غذا اتفاق می‌افتد.

کینوا

اما لازم به یادآوری است که دانه کینوا در پوسته خود ماده‌ای به نام ساپونین دارد که حتماً لازم است قبل از مصرف از آن جداسازی شود. مجموعه ما برای اولین بار در ایران با استفاده از دستگاه های صنعتی، دانه کینوا را فراوری می نماید.

این مجموعه دانه آماده به طبخ کینوا سفید و رنگی را به صورت بسته بندی و حتی در تناژ بالا عرضه می نماید. جهت ارتباط با بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا و اولین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *