آیا کینوا نفاخ است + فروش محصول غیر تراریخته

کینوا

کینوا دارای مواد مغذی و معدنی فراوانی است که باعث بهبود مشکلات گوارشی از جمله نفخ می شود. کینوا یکی از محصولاتی است کهبه صورت غیر تراریخته نیز به فروش می رسد. فروش محصول غیر تراریخته در کشورتوسط فروشگاه های عرضه کننده انجام می شود.

در ادامه پاسخ سوال آیا کینوا نفاخ است را خواهیم داد.

آیا کینوا برای نفخ خوب است ؟

تحقیقات فراوانی در خصوص کینوا و خواص آن برای سیستم گوارش و نفخ صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهد که پتاسیم موجود در کینوا نفخ را از بین می برد و به علاوه، این دانه فراسودمند منبع بسیار خوبی از مواد معدنی منیزیم، فسفر و به ویژه منگنز است. مصرف کینوا برای مشکلات گوارشی توصیه می شود.

مضرات کینوا چیست ؟

کینوا دارای مواد تغذیه ای ارزش مندی همچون پروتئین، فیبر، ویتامین B و ویتامین E، امگا ۳ و امگا ۶، املاح معدنی فراوان می باشد. همچنین کینوا سدیم کمی دارد و کلسیم، پتاسیم و آهن بالایی دارد و آن را به یک بخش سالم و مغذی از هر رژیم غذایی تبدیل می کند.  دانه کینوا علاوه بر خواص تغذیه ای فراوان برای برخی افراد، ممکن است باعث درد معده، خارش پوست، کهیر و سایر علائم رایج آلرژی غذایی شود.

کینوا

آیا کینوا می تواند باعث مشکلات گوارشی شود ؟

آیا کینوا نفاخ است ؟ کینوا دانه گیاهی شبیه اسفناج است. کینوا بدون گلوتن است . گلوتن یک ترکیب پروتئینی است که در بعضی از دانه ها و غلات وجود دارد. ‌کینوا حاوی فیبر و پروتئین بالا است و برای بدن ما بسیار مغذی است.

با این حال و با دارا بودن ارزش تغذیه فراوان،  مصرف بیش از حد کینوا می تواند منجر به درد معده ، اسهال  نفخ و حتی ناراحتی شود . دلیل این اتفاق این است که بدن نمی تواند مقدار زیادی فیبر موجود در آن را تحمل کند و باعث مشکلات گوارشی خواهد شد.

آیا کینوا بر مدفوع شما تأثیر می گذارد ؟

آیا کینوا نفاخ است ؟ کینوا تقریباً دو برابر بیشتر از سایر غلات فیبر دارد. فیبر موجود در کینوا برای بهبود یبوست بسیار مناسب است و توصیه می شود افرادی که از مشکلات گوارشی به خصوص یبوست رنج می برند ، کینوا را در رژیم غذایی خود قرار دهند. فیبر موجود در کینوا محلول در آب بوده و برای مشکلات روده اثرات خوبی دارد.

کینوا

چه غذاهایی باعث نفخ می شوند ؟

آیا کینوا نفاخ است ؟ غذاهایی که حاوی مقدار زیادی فیبر تصفیه نشده غلات مانند سبوس هستند ، گاهی اوقات می توانند مشکلاتی مثل نفخ ایجاد کنند.  غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی شیرین کننده ای به نام سوربیتول (مانند آدامس های بدون قند یا محصولات لاغری )  یا نوعی قند به نام فروکتوز  (مانند آب میوه)  هستند ، نیز می توانند باعث ایجاد نفخ شوند .

آیا هضم کینوا سخت تر از برنج است ؟

برنج و کینوا هر دو به راحتی توسط افرادی که بدن سالم دارند ، هضم می شوند. برای افرادی که از تولید ناکافی اسید معده ، کم آبی یا حساسیت به کربوهیدرات رنج می برند  هر دو می توانند مشکل ساز باشند ، اما به طور کلی کینوا با دارا بودن مقدار فیبر بالا  هضم آسان تری نسبت به برنج دارد .

کینوا

اگر هر روز کینوا بخورید چه اتفاقی می افتد ؟

در مصرف و خوردن کینوا نباید زیاده روی کرد. خوردن روزانه یک کاسه کینوا توصیه می شود .تحقیقات دانشکده بهداشت عمومی هاروارد نشان می دهد خوردن روزانه یک کاسه کینوا خطر مرگ زود هنگام ناشی از سرطان ، بیماری قلبی ، بیماری‌ های تنفسی ، دیابت و سایر بیماری‌ های مزمن را تا 17 درصد کاهش می دهد . 

مصرف کنندگان نباید در مصرف کینوا زیاده روی کنند ، زیرا همان طور که مصرف کینوا اثرات مثبتی دارد، زیاده روی در مصرف آن نیز اثرات منفی بربدن می گذارد و باعث‌ مشکلات گوارشی نظیر نفخ می شود.

محصولات غیر تراریخته

محصولات غیر تراریخته محصولاتی هستند که توسط انسان و در آزمایشگاه دچار دستکاری ژنتیکی نشده اند.  همچنین محصولات غیر تراریخته سیکل طبیعی رشد خود را طی می کنند. محصولاتی که تغییری در ژنتیک آن ها شده است، محصولات تراریخته هستند.

مصرف محصولات تراریخته در بسیاری از کشور ها برای زنان باردار و کودکان ممنوع شده است.  زیرا اثرات ناشی از مصرف محصولات تراریخته به طور قطعی ثابت نشده است .

کینوا دانه ای غیر تراریخته نیز محصولی با ارزش تغذیه ای فراوان است که گیاه کینوا بدون هیچ گونه تغییری در سیکل طبیعی خود ، رشد می کند .

کینوا

کینوا و بیماری سلیاک

دانه کینوا فاقد گلوتن است. بیماران سلیاکی ، بیمارانی هستند که توانایی هضم گلوتن را ندارند . این افراد باید مواد غذایی فاقد گلوتن را مصرف نمایند. در صورت مصرف محصولات حاوی گلوتن دچار مشکلات گوارشی نظیر : دردهای شکمی ، استفراغ ، یبوست ، اسهال ‌و‌ … می شوند .

کینوا و محصولات تولید شده از کینوا برای این افراد مناسب است. افراد مبتلا به سلیاک می توانند کینوا و محصولات کینوا را از فروشگاه های زنجیره ای سطح کشور فروشگاه های غذای سالم و فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند

فروش محصولات غیر تراریخته

محصولات غیر تراریخته کینوا در کشور به صورت تولید داخلی و خارجی وجود دارند.البته فروش این محصولات در کشور توسط فروشگاه های مختلفی انجام می شود.

یکی از فروشگاه های عرضه کننده کینوا غیر تراریخته ، فروشگاه ایلیا مارکت است در این فروشگاه ها محصولات غیر تراریخته کینوا به صورت کیلویی و بسته بندی برای مشتریان عرضه می شوند کینوا موجود در فروشگاه ایلیا مارکت دارای سیب سلامت و مجوز بهداشتی می باشد و علاقه مندان با خیالی آسوده می توانند کینوا را با کیفیت درجه یک و قیمت مناسب از این فروشگاه خریداری نمایند.

علاقه مندان می توانند از طریق سایت  شماره های موجود و فروشگاه های منتخب  محصولات کینوا غیر تراریخته ایلیا را  خریداری نمایند . 

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 –  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *