مرکز خرید و فروش بذر کینوا در شاهرود

بذر کینوا

جهت تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در شاهرود می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بومی منطقه آند آمریکای جنوبی و کشورهای پرو، بولیوی و شیلی است. مردم این مناطق بذر کینوا را در طی هزاران سال کشت می کردند. و دانه حاصل از رسیدگی گیاه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود مورد استفاده قرار می دادند. ارزش غذایی بالای دانه کینوا، آن را به خاویار سبز معروف کرده است. در ایران و شهر شاهرود خرید و فروش کینوا توسط این مجموعه صورت می گیرد.

بذر کینوا در ایران، بذری جدید محسوب می شود که برای افراد زیادی ناشناخته است. بذر کینوا پس از رشد تولید گیاهی مشابه گیاه سلمه تره، با گل آذینی شبیه تاج خروس می نماید. گیاه حاصل از رشد بذر کینوا، دانه هایی با ارزش غذایی و دارویی تولید می کند که در جهان طرفداران خاص خود را دارد.

بذر کینوا

دانه کینوا

دانه های کینوا، به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی تمام اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن انسان، شناخته شده اند. همچنین دانه کینوا دارای انواع ویتامین، پروتئین، آنی اکسیدان، املاح معدنی مفید و امگا 3 می باشد. ارزش دارویی دانه کینوا، به علت نداشتن گلوتن است که برای بیماران سلیاکی و دیابتی، دارویی خوش هضم و غذایی مفید می باشد.علاقه مندان در شاهرود می توانند کینوا را از این مجموعه خرید و فروش نمایند.

بذر کینوا نسبت به خشکی، شوری و یخ زدگی بسیار مقاوم است و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می نماید. همچنین، بذر کینوا نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است و در اقلیم های مختلف قادر به کشت و کار می باشد. بنابراین، همه این عوامل باعث ترویج کشت بذر کینوا و تولید مقرون دانه آن، در کشورهای دیگر از جمله ایران گردیده است. کشت دانه کینوا، سودآوری قابل توجهی دارد که حتی نسبت به کشت گندم، دوبرابر می باشد.

کشت بذر کینوا در شاهرود

همانطور که بیان گردید، بذر کینوا، بذری بسیار قانع است که حتی در خاک های زراعی فقیر نیز رشد می کند. این گیاه دوره رشدی کوتاه مدتی دارد، که حدود 100 روز می باشد. برای کشت بذر کینوا به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است.

البته انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، بسته به نوع اقلیم، متفاوت می باشد. عدم اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا و انتخاب اشتباه آن، تاثیر زیادی بر عملکرد و کاهش سودنهایی خواهد داشت. خرید و فروش کینوا در شاهرود می تواند به صورت مشارکتی در این مجموعه انجام بگیرد.

برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در شاهرود، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان این مجموعه، در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، استفاده نمایید.
برای کشت بذر کینوا می توان از روش های دستی و یا مکانیزه استفاده نمود. جهت کشت مکانیزه، دستگاه خطی کار غلات، گزینه مناسبی خواهد بود. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی از جمله NPK یا سوپرفسفات تریبل به همراه پتاس باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد.

بذر کینوا برای رشد و تولید دانه، نیاز به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز دارد. که از انواع روش های آبیاری، می توان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار برآورد شده است. برای برداشت دانه کینوا، از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت، استفاده می شود.

دانه کینوا

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در شاهرود

با توجه به ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، در حال حاضر خرید و فروش بذر کینوا به صورت های مختلف انجام می پذیرد. متاسفانه، در این بین افراد سودجو اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند. و به علت عدم شناخت کافی افراد، نسبت به بذر کینوا، کشاورزان عزیز پس از خرید و کشت بذرهای تقلبی، دچار خسارت گردیده اند.

مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در شاهرود و مناطق دیگر کشور، فعالیت می نماید. این مجموعه با هدف دسترسی کشاورزان به بذرهای مرغوب کینوا، اقدام به توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا نموده است. و تجارب خود در زمینه کشت بذر کینوا، را به صورت مشاوره رایگان، در اختیار افراد علاقه مند، قرار می دهد.

بذر کینوا

همکاری در خرید فروش بذر کینوا در شاهرود

همچنین جهت اطمینان کشاورزان عزیز از فروش محصول نهایی، راه حل مناسبی به این افراد پیشنهاد می نماید. در این مجموعه پس از عقد قرارداد، مشارکت خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی صورت می پذیرد. بعلاوه خرید محصول از کشاورزانی که بذر خود را از محل های دیگر تهیه کرده اند، نیز امکان پذیر است.

برای این منظور کشاورزانی که علاقه مند به فروش محصول خود می باشند.، نمونه ای از محصول خود را برای این مجموعه ارسال نموده و پس از تایید کیفیت، محصول آنها با قیمت مناسب خریداری می شود. برای اطلاع از خدمات مجموعه ما در زمینه خرید و فروش بذر کینوا در شاهرود، کشت بذر کینوا در شاهرود و همچنین در سایر استان ها، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *