بازار گیاه دارویی کینوا در ایران

دانه کینوا

برای اطلاع از بازار خرید وفروش گیاه دارویی کینوا در ایران، می توانید با بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

گیاه دارویی کینوا

گیاه داوریی کینوا که ظاهری مشابه گیاه سلمه تره دارد، به خانواده تاج خروس تعلق دارد. گل آذین گیاه داوریی کینوا، مشابه گیاه تاج خروس می باشد. گیاه دارویی کینوا طی هزاران سال مورد مصرف مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی بوده است. و در بین آنها به خاویار سبز معروف می باشد.

کشورهای شیلی، پرو و بولیوی بزرگترین صادر کنندگان گیاه داوریی کینوا هستند. گیاه داوریی کینوا، دانه های بسیار ریزی تولید می کند اما این دانه ها دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. به گونه ای که سازمان خواروبار جهانی (فائو) با همکاری سازمان ملل و کشورهای تولید کننده آن، سال 2013 را به نام «سال بین المللی کینوا» نام گذاری کرد.

گیاه دارویی کینوا حاوی مقادیر بالایی عناصر آهن، روی، مس، منگنز، فیبر، مس، کلسیم و نیز می باشد که در حفظ سلامت بدن بسیار مؤثر می باشند. همچنین گیاه دارویی کینوا دارای ویتامین B2، B6 و E، و حاوی آنتی اکسیدان، امگا3 و پروتئین می باشد.

گیاه داوریی کینوا، طعمی مشابه با ذرت و برنج دارد. و به صورت یک غذای کامل و یا در انواع غذاها کاربرد دارد. استفاده از گیاه داوریی کینوا در انواع غذاها، علاوه بر تأمین ویتامین، املاح و پروتئین مورد نیاز بدن، هیچ تغییری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی کند.

گیاه دارویی کینوا

خواص گیاه دارویی کینوا

علم پزشکی امروزه اثبات می کند که اصلاح الگوی تغذیه می تواند باعث افزایش سرعت درمان بسیاری از بیماری ها گردد. کشور های توسعه یافته در جهان با جایگزین کردن گیاهان دارویی مانند کینوا در سبد غذایی مردم درصدد باعث پیشرفت سلامت جامعه می شوند.

همانطور که بیان گردید، گیاه دارویی کینوا، حاوی انواع پروتئین ها، ویتامین B و E، املاح معدنی مفید مثل فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی می باشد.

فیبر موجود در گیاه داوریی کینوا به شدت برای سرطان های دستگاه گوارش مفید است و باکتری های مفید این دستگاه را به خوبی تقویت می کند. این فیبر ها با تنظیم عملکرد باکتری های روده کارکرد روده را بهبود می بخشند و از سرطان روده جلوگیری می نمایند.

مراحل شیمی درمانی سخت در افراد سرطانی، باعث ضعف و کاهش شدید اشتها می گردد. مصرف گیاه دارویی کینوا در برنامه غذایی این افراد ، می تواند املاح معدنی، ویتامین و پروتئین مورد نیاز بدن آن ها را تأمین کند.

دانه کینوا تهران

دانه کینوا و سلامتی

فیبر های موجود در گیاه دارویی کینوا باعث کاهش کلسترول و بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون و جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی بدن می گردد. ریبوفلاوین موجود در گیاه داوریی کینوا باعث شفاف شدن و جوان شدن پوست در خانم ها و آقایان می شود.

ویتامین B موجود در گیاه دارویی کینوا، از سفید شدن مو و آب مروارید جلوگیری می نماید. همچنین مصرف روزانه گیاه داوریی کینوا، مانع تحلیل عضلانی و خستگی زودرس در آقایان می گردد.

بسیاری از سالمندان به علت عدم استفاده از غذاهای مختلف، داروهای مولتی ویتامین شیمیایی را مصرف می کنند. این افراد می توانند با مصرف گیاه داوریی کینوا، نیاز بدن خود را به ویتامین ها و املاح معدنی برطرف نمایند.

گیاه دارویی کینوا فاقد گلوتن است. بیماران سلیاکی محدودیت مصرف غلات گلوتن دار مانند گندم، را دارند. زیرا سیستم گوارشی بدن آن ها قادر به هضم گلوتن نمی باشد. گیاه دارویی کینوا، غذایی بسیار مناسب برای این افراد است. و همچنین باعث تسریع درمان بیماری های گوارشی در این بیماران می گردد.

انواع دانه کینوا

بازار گیاه دارویی کینوا

پس از آنکه سازمان فائو، گیاه دارویی کینوا را معرفی نمود، مصرف آن در جوامع مختلف افزایش یافت. در کشور ایران نیز کشت و تولید گیاه دارویی کینوا، شروع گردید. به دنبال آن بازار گیاه دارویی کینوا نیز، در سال های اخیر رونق گرفته است.

استان های مختلف کشور و با شرایط آب و هوایی مختلف، به صورت زراعی، گیاه دارویی کینوا را کشت می کنند. و محصولات بسیار باکیفیتی با عملکرد بالا تولید می نمایند.

مجموعه ما با کشاورزان عزیز در استان های مختلف کشور همکاری می نماید. و با توزیع بذرهای شناسنامه دار و دادن مشاوره رایگان در زمینه کشت و تولید گیاه دارویی کینوا، توانسته محصولات بسیار مرغوبی را تولید نماید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، پس از برداشت کینوا، دانه های آن را فرآوری می نماید. سپس دانه های آماده به طبخ گیاه دارویی کینوا و همچنین آرد کینوا را به صورت بسته بندی و همچنین به صورت عمده در تناژ بالا، عرضه می نماید.

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک و استان های مختلف کشور می باشد. و دانه و آرد گیاه داوریی کینوا که از کیفیت بالایی برخوردار است، در اختیار این عزیزان، قرار خواهد گرفت.

همچنین کارخانجات صنایع تبدیلی که علاقه مند به تولید محصولات رژیمی هستند، می توانند با مجموعه ما تماس بگیرند. و با تهیه دانه و آرد مرغوب گیاه دارویی کینوا، در زمینه تولید محصولات حاوی گیاه دارویی کینوا پیشرو باشند.برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *