قیمت روز بذر کینوا عمده

بذر کینوا

جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا عمده می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا نیز بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله ای است که با وجود ویژگی های خاصی که دارد، برای بسیاری از افراد ناشناخته است. بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس است. بذر کینوا بسیار ریز است و وزن هزاردانه آن بین دو تا 3 گرم می باشد.علاقه مندان جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا می توانندد با این مجموعه تماس بگیرند.

بذر کینوا ، رشد می کند و گیاهی به همین نام به تشکیل می دهد که ظاهر آن مشابه علف هرز سلمه تره است. پس از رسیدگی گیاه کینوا، دانه های کینوا که دارای سرشار از مواد مغذی هستند، برداشت می شوند.

بذر کینوا، بومی کشورهای پرو، شیلی و بولیوی در آمریکای جنوبی است. امروزه نیز، این کشورها بزرگترین تولید کننده و صادر کننده دانه کینوا در جهان هستند. از هزاران سال قبل، مردم این کشورها، بذر کینوا را کشت کرده و دانه آن را به عنوان غذای اصلی مصرف می کنند.

دانه کینوا

به علت ارزش غذایی دانه کینوا، این دانه به خاویار سبز معروف شده است. همچنین دانه کینوا، در بین افرادی که به تغذیه سالم اهمیت می دهند، بسیار محبوب است. دانه کینوا، تنها منبعی است که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد. و همچنین، انواع ویتامین، پروتئین، امگا3، آنتی اکسیدان، و املاح معدنی مفید در دانه کینوا وجود دارد.

همانطور که بیان شد، بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود، اما از ساقه و برگ آن نیز به عنوان علوفه خوش خوراک برای دام استفاده می شود. بذر کینوا را معمولاً به صورت ارگانیک کشت می کنند و دانه های حاصل از آن غذای کاملی محسوب می شود.

بذر کینوا به خشکی، شوری و یخ زدگی بسیار مقاوم بوده، به طوری که حتی در زمین های زراعی فقیر هم رشد می کند. همچنین این گیاه به تغییرات اقلیمی سازگار می شود. بنابراین برای کشت در نقاط مختلف جهان مناسب است.کشاورزان می توانند بذر کینوا را با قیمت روز از این مجموعه خریداری نمایند.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا

در حال حاضر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور با عملکرد مطلوبی، انجام می‌پذیرد. بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد. و به میزان آب کمی برای رشد و تولید دانه نیاز دارد. سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا، در صورت فراهم بودن شرایط محیطی، تا دوبرابر گندم و برخی غلات می باشد.

انتخاب زمان مناسب جهت کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، تأثیر مهمی در میزان عملکرد محصول نهایی دارد. به طور کلی بذر کینوا، در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. اما براساس اقلیم هر منطقه باید تاریخ دقیق کشت بذر کینوا، معین گردد.

برای اطلاع از زمان مناسب کشت بذر کینوا در منطقه زراعی مدنظر خود، می توانید با ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا، استفاده نمایید.

رشد بذر کینوا حدود 100 روز کامل می شود و در این زمان دانه آن قابل برداشت است. البته به نوع اقلیم منطقه، این زمان متغیر است. جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا، لازم است عملیات زراعی، شامل شخم و دو مرحله دیسک و کودپاشی را انجام شود.

در هر هکتاربه 10-8 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است که این مقدار معمولاً عملکرد خوبی به دنبال دارد. برای کشت بذر کینوا روش های سنتی و مکانیزه، بسته به اقلیم منطقه، به کار می رود. البته هرچه کشت کینوا به صورت مکانیزه تر باشد قیمت روز بذر کینوا بیشتر خواهد شد زیرا کیفیت بالاتری خواهد داشت.

برای کشت بذر کینوا می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد. در این صورت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف، 10-7 سانتی متر می باشد. به علت اینکه بذر کینوا، بسیار ریز است، عمق کاشت آن 2-1 سانتی متر می باشد.

گیاه کینوا

آبیاری و کود دهی بذر کینوا

بذر کینوا برای رشد به تعداد دفعات آبیاری کمتری نسبت به برخی غلات نیاز دارد. تعداد 5 تا 7 نوبت آبیاری، با فاصله هر 10 تا 15 روز، باعث رشد و عملکرد مطلوب بذر کینوا می گردد. برای مبارزه با علف های هرز، کشاورزان عزیز می توانند یک تا دو ماه قبل از کشت، زمین زراعی مد نظر را آبیاری نمایند. پس از اینکه علف های هرز رشد کرد، از سموم رانداپ و ترفلان برای از بین بردن آن ها استفاده کرد.

کاربرد کودهای آلی و شیمیایی، تاثیر خوبی بر افزایش عملکرد بذر کینوا دارد. برای این منظور می توان از 150 کیلوگرم کود NPK و دو مرحله کود سرک استفاده کرد.کود سرک در مرحله 4 تا 6 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی به گیاه کینوا داده می شود. یا می توان از 150 کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک، برای افزایش محصول استفاده کرد.

حداقل عملکرد بذر کینوا در هر هکتار، 2 تن و حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. جهت رسیدن به حداکثر عملکرد، مدیریت زراعی و به کاربردن شیوه صحیح کاشت ،داشت و برداشت بسیار مهم است. برای اطلاع از همه این موارد، میتوانید از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور را دارد. قیمت روز بذر کینوا با میزان کیفیت کینوا تولید شده در ارتباط است.

بذر کینوا برای کاشت

قیمت روز بذر کینوا عمده

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، بذر کینوا را کشت می کنند. در سا ل های اخیر، نیز کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور انجام شوده است. و در برخی از مناطق حداکثر عملکرد و محصول مطلوبی برداشت شده است.

به دنبال افزایش تقاضا برای کشت بذر کینوا و افزایش مصرف دانه کینوا، بازار معامله بذر کینوا نیز رونق گرفته است. قیمت روز بذر کینوا برای بذرهای وارداتی بسته به قیمت دلار متغیر است. جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا عمده و بسته بندی می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

کینوا

همکاری در قیمت روز بذر کینوا

مجموعه ما در جهت هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند. و تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را نیز دارد. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به صورت عمده و بسته بندی عرضه می کند.

متاسفانه بسیاری از کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید محصول، قادر به فروش محصول نیستند. و مجبور به انبار کردن محصول می گردند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا عمده ، در ایران فعالیت می کند.

و پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا عمده را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا، بسته به نوع اقلیم زراعی، مشاوره رایگان ارائه می دهد.
برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا عمده و بسته بندی، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *