مرکز بذر کینوا سفید

کینوا

جهت تهیه بذر کینوا سفید و خرید بذرهای اصل های و شناسنامه دار کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا، استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که جزو شبه غلات دسته بندی می شود، دارای بذرهای بسیار ریز با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم است. طول دوره رشد بذر کینوا، 100 روز است و از این بابت، گیاهی زود رس تلقی می شود.

همچنین بذر کینوا سفید به خشکی و شوری مقاوم است. تنوع بالای بذر کینوا به شوری و خشکی موجب شده است که سازگاری وسیعی به شرایط مختلف اقلیمی داشته باشد. بذر کینوا در شرایط آب و هوایی مختلف می تواند رشد نماید.

بذر کینوا حدود 5000 سال در منطقه آند آمریکای جنوبی کشت می شده است. و دانه های کینوا که حاصل رشد بذر کینوا بوده اند، غذای اصلی مردم این مناطق بوده است. بیشترین سطح زیر کشت بذر کینوا، در بولیوی به مساحت 100 هزار هکتار در نزدیک نمکزارها می باشد.

بذر های کینوا پس از رشد، گیا کینوا و سپس دانه های کینوا را تولید می نماید. دانه کینوا مولتی ویتامین و خاویار گیاهی لقب گرفته است. زیرا سرشار از مواد غذایی مفید برای بدن انسان است و تنها منبع گیاهی است که همه اسید آمینه های مورد نیاز بدن انسان را دارد.

در سال های اخیر بیش از 100 کشور جهان، بذر کینوا را کشت کرده اند و کشور ایران نیز یکی از آن هاست. با معرفی دانه کینوا، کشورهای مختلفی مصرف آن را در سبد غذایی خانواده های خود قرار داده اند. بنابراین کشت بذر کینوا علاوه بر سودآوری در داخل کشور، در بازارهای جهانی نیز به فروش می رسد. و ارزآوری نیز خواهد داشت.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا سفید

بذرهای کینوا پس از رسیدگی فیزیولوژیک، دامنه وسیعی از رنگ ها را نشان می دهد. رنگ های سفید، کرم، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و سیاه از جمله رنگ های بیان شده برای بذر کینوا است. البته رنگ سفید بازار پسندی بیشتری دارد.
آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا سفید، مشابه کلزا و گیاهان بذر ریز است. عملیات زراعی شامل شخم، دیسک سنگی و سبک و کودپاشی است. برای کشت بذر کینوا سفید در هر هکتار به 8 تا 10 کیلوگرم بذر نیاز است.

تاریخ کشت از مهم ترین عملیات زراعی به منظور بهبود درصد سبز شدن و رسیدن به حداکثر عملکرد است. تاریخ کشت بذر کینوا سفید بسته به نوع اقلیم منطقه متفاوت است. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت کینوا در منطقه زراعی خود می توانید با ما درارتباط باشید.

به طور کلی کشت بذر کینوا سفید در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. و حتی در مناطق مساعد، کشت تابستانه نیز امکان پذیر است. کشت بذر کینوا سفید به صورت دیم نیز انجام می شود.

بذر کینوا برای رشد به 5 تا 7 مرتبه آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز، نیاز دارد. استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK، یا 150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس، افزایش عملکرد بذر کینوا سفید را به دنبال خواهد داشت.

میز ان عملکرد بذر کینوا در هر هکتار، حداقل 5/2 تن و در صورت مدیریت زراعی مطلوب تا 5/5 تن در هکتار خواهد رسید. برای کاشت بذر کینوا از دستگاه خطی کار غلات و برای برداشت محصول آن، می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت استفاده نمود.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا سفید

سال 2013، سازمان فائو به ترویج کشت بذر کینوا در سایر کشورها پرداخت و این سال را به نام کینوا، نامگذاری نمود. به دنبال آن بذر کینوا در مناطق مختلفی از جهان کشت شد. بذر کینوا سفید، نیز رقمی است که کشت آن در سال های اخیر در استان های مختلف کشور، افزایش یافته است.

همانطور که اطلاع دارید، انتخاب بذر مرغوب و باکیفیت، گام مهمی برای تولید محصولی با عملکرد زراعی قابل قبول است. برای تهیه بذر مرغوب کینوا سفید، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، بذرهای شناسنامه دار کینوا سفید را عرضه می کند. و با ارائه مشاوره تخصصی و رایگان، کشاورزان عزیز را در زمینه تولید محصولی با کیفیت همراهی می نماید.و پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *