انواع تقلب بذر و دانه کینوا در کشور

دانه کینوا

انواع تقلب بذر و دانه کینوا در کشور توسط این مجموعه شناسایی و در اختیار همکاران صنایع غذایی قرار می گیرد.زمانی که گیاهی در کشور به عنوان گیاهی پر سود مطرح می شود افراد با ایجاد انواع تقلب و ارائه محصولات نامرغوب در در بازار به سود های کلان دست پیدا کند.

بذر کینوا

در حوزه کشاورزی و به صورت تخصصی در بحث بذر متاسفانه مشکلات زیادی گریبان گیر کشاورزان می شود. در مورد کینوا باید به این نکته توجه داشت که بذر کینوا دارای پوسته ی ساپونین دار سمی می باشد که در صورت مصرف به صورت خوراکی و بدون فراوری و شستشو ی اولیه امکان دارد از مسمومیت شدیدی پیدا کرده و دستگاه گوارش را دچار ناراحتی های مزمن می کند.

تقلب در دانه کینوا

بذر کینوا باید طی پروسه فراوری که بسیار تخصصی بوده فراوری شود. این پروسه ی فراوری برای اولین بار در ایران طراحی و توسط این مجموعه انجام می پذیرد . این پروسه ی پیچیده لازم است تا بتوان از آن به عنوان دانه آماده به طبخ استفاده کرد.
اخیرا بعضی افراد سودجو در کشور بعضی محصولات را به عنوان دانه به مردم و فروشگاه‌های مختلف می فروشند که این نوع کینوا ساپونین گیری نشده و بعد از مصرف بسیار خطرناک می باشد.

تقلب در بذر و دانه کینوا

از طرفی کشاورزانی که علاقه مند به کشت کینوا هستند دقت کنند افرادی در کشور اقدام به عرضه بذر کینوا بدون مجوز و استانداردها و به صورت اصلاح نشده کرده‌اند که این نوع کینوا نه تنها بذر نبوده ، قوه نامیه خوبی ندارد بلکه دانه می باشد به دلیل نبود ساپونین امکان جوانه زدن ندارد.

در این مرکز تمامی مشاوره های کشت برای بذر کینوا به صورت تخصصی در اختیار افراد علاقه مند قرار می گیرد و می توانیم به صورت تضمینی از کشاورزان تمامی محصول بذر کینوا تولید شده در استان های مختلف را خریداری و کشاورزان عزیز را در همایش های کشوری کینوا دعوت نماییم.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *