قیمت خرید بذر کینوا در گرگان

بذر کینوا

جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در گرگان ، می توانید از بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، مشاوره رایگان دریافت نموده و محصول خود را به صورت تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که بومی کشورهای شیلی، پرو و بولیوی در آمریکای جنوبی است، کشت آن در سالهای اخیر، در کشورهای مختلف افزایش یافته است. ویژگی های بذر و ارزش غذایی دانه کینوا، باعث شد تا سازمان خواروبار جهانی علاوه بر تشویق سایر کشورها به زراعت آن، سال 2013 را سال کینوا، نام بگذارد.

بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج است. بذر کینوا پس از رشد، گیاهی مشابه گیاه سلمه تره تولید می کند که به نام گیاه کینوا، شناخته شده است. این گیاه دانه های بسیار ریزی تولید می کند، اما ارزش غذایی بالایی در دانه های آن نهفته است.

دانه های کینوا، اسیدآمینه های ضروری برای انسان را به طور کامل دارد که شامل 19 اسیدآمینه می باشد. همچنین دانه کینوا، دارای املاح معدنی مفید مانند فیبر، کلسیم، آهن، روی و ویتامین های گروه B، حاوی آنتی اکسیدان و مواد غذایی بسیار مفید می باشد. از طریق این مرکز می توانید قیمت خرید کینوا در گرگان را جویا شوید.

بذر کینوا

ارزش غذایی بذر کینوا در گرگان

دانه کینوا علاوه بر ارزش غذایی، خاصیت دارویی نیز دارد. زیرا فاقد گلوتن است و غذایی بسیار مناسب، برای بیماران دیابتی و سلیاکی است. اهمیت دیگر بذر کینوا در سازگاری آن نسبت به تغییرات اقلیمی، می باشد. همچنین بذر کینوا، مقاومت بالایی به خشکی، شوری و یخ زدگی دارد.

این ویژگی های بذر کینوا، باعث شده تا بتواند در زمین های لم یزرع نیز رشد نماید. البته در صورت فراهم بودن منابع و شرایط مطلوب ، سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و برخی غلات دارد.

همه این ویژگی ها باعث شده است تا بذر کینوا به گیاهی مطلوب برای کشت در کشورهای با اقلیم مختلف مناسب باشد. در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، بذر کینوا را مورد کشت قرار داده اند. همچنین کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور نیز، محصولی خوبی تولید کرده است.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در گرگان

استان گلستان و شهر گرگان از جمله مناطقی است که بالاترین میزان برداشت محصول بذر کینوا را دارد. عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا در گرگان، 5/5 تن در هکتار است. این منطقه مشکل شوری و خشکی، ندارد. البته مسئله مهم درباره کشت بذر کینوا در گرگان، رطوبت زیاد است. تاریخ کشت بذر کینوا در گرگان باید به گونه ای انتخاب گردد، تا برداشت محصول با بارش های پاییزه مصادف نباشد.

به طور کلی، بذر کینوا در گرگان ، در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر در گرگان و مناطق مختلف کشور، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه به صورت رایگان مشاوره کشت بذر کینوا را ارائه می دهد.

قیمت خرید میزان بذر کینوا در هکتار در گرگان

جهت اطلاع از قیمت خرید کشت بذر کینوا در گرگان ، به مقدار 10-8 کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار نیاز است. این مقدار بذر عملکرد خوبی به همراه دارد. کشت بذر کینوا به صورت سنتی و یا مکانیزه می تواند صورت گیرد. همچنین کشت بذر کینوا در گرگان به صورت دیم نیز انجام می شود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا گرگان

بذر کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. اما در اغلب موارد 5 نوبت آبیاری برای تولید محصولی مرغوب، کافی است. استفاده از کودهای دامی و شیمیایی مانند NPK یا کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا خواهد شد.

حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هر هکتار است. در صورت مدیریت زراعی مطلوب و دسترسی به منابع، حداکثر عملکرد یعنی 5/5 تن در هکتار خواهد بود. برداشت محصول بذر کینوا در گرگان به روش دستی و یا مکانیزه انجام می شود. برای برداشت مکانیزه محصول کینوا، کمباین برداشت کلزا با تغییردادن هدِ برداشت به کار می رود.

رعایت نکاتی پس از برداشت و قیمت خرید محصول کینوا در گرگان

نکته مهمی که باید پس از برداشت محصول بذر کینوا در گرگان رعایت شود، این است که نیاز به کیسه گیری محصول است. زیرا انبار کردن محصول باعث تغییر رنگ، کاهش رطوبت و کیفیت محصول بذر کینوا می گردد.

به همین دلیل حداکثر تا 2 یا 3 هفته پس از برداشت، محصول کینوا باید برای ما ارسال گردد. و به علت رطوبتی بودن محیط، در صورت انبار کردن محصول بذر کینوا در گرگان، ممکن است دچار کپک زدگی شود.

همچنین مبارزه با آفات و بیماری ها در این استان اهمیت ویژه ای دارد. شهرهای گالیکش، گرگان، مینودشت، بندرترکمن و آزاد شهر از جمله مناطقی هستند که با دریافت مشاوره از این مجموعه، بذر کینو را کشت می کنند.

بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا در گرگان

بذر کینوا، به علت مقاومت به شوری و خشکی، عملکرد بالا و سودآوری قابل توجه، در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.خرید و فروش بذر کینوا، به صورت فله و بسته بندی، با قیمت های متفاوتی صورت می پذیرد. جهت اطلاع از قیمت بذر کینوا در گرگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در گرگان و دیگر مناطق کشور، همکاری می کند. و به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذر های اصل و شناسنامه دار را توزیع می نماید.

کینوا

همکاری در قیمت خرید بذر کینوا گرگان

بعلاوه، این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فورش بذر کینوا در گرگان و مناطق مختلف کشور را، به صورت تضمینی انجام می دهد. و در تمام مراحل زراعت بذر کینوا به علاقه مندان، مشاوره رایگان ارائه می دهد.جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در گرگان و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *