فروشنده کینوا درجه یک در ایران

قیمت کینوا سه رنگ

در این مطلب به بررسی بهترین فروشنده های کینوا درجه یک در ایران و بازار های مختلف آن می پردازیم. همچنین ویژگی های یک محصول خوب و با کیفیت را مرور خواهیم کرد.

انواع کینوا در ایران و فروشنده کینوا

دانه کینوا حدود یک دهه است که پا به کشور ایران گذاشته است. این دانه شگفت انگیز به دو صورت زیر در ایران یافت می شود:

کینوا وارداتی

کینوا وارداتی در حجم های مختلف از کشور های پرو، شیلی، اکوادور، کانادا و به صورت درجه 3 از هند و سایر کشور های خاورمیانه به ایران وارد می شود. دانه کینوا وارداتی به صورت فراوری شده و فله به ایران وارد می شود. محصولات وارداتی کینوا به ایران شامل:

این محصولات به صورت فله به کشور وارد و در ایران در بسته بندی های 250 گرمی تا 1 کیلویی بسته بندی می شود. قیمت های کینوا وارداتی بالای 180 هزار تومان در هر کیلو گرم می باشد. کینوا وارداتی عموما به دلیل قیمت بالایی که دارد به عنوان یک غذای لوکس و لاکچری شناخته می شود. این محصول در غذاها و سالاد ها به صورت محدود فقط به شکل مکمل مصرف می گردد.

کینوا بسته بندی

کینوا ایرانی

بذر های کینوا ایرانی از سال 88 به ایران وارد شده و در استان های مختلف مورد کشت و کار قرار گرفت. شرکت ایلیا یکی از پیشرو ترین شرکت های ترویج کشوت و تولید کینوا در ایران بود. در حال حاضر این مجموعه حدود 2000 هکتار زمین در استان های مختلف را به کشت این محصول اختصاص داده است.

محصول تولید شده در مزارع ایران توسط این شرکت خریداری و در کارخانه، فراوری بسیار تخصصی بر روی دانه کینوا انجام می شود. دانه کینوا تولیدی در این مجموعه دارای کیفیت و استاندارد بالایی است و آنالیز های محصول نه تنها از کینوا وارداتی کمتر نیز بلکه در برخی از املاح معدنی و ویتامین ها از کینوا وارداتی بالاتر می باشد. همچنین کینوا تولید شده در این مجموعه گواهی عدم تراریختگی را دارد و در حال اخذ استاندارد های بین المللی نیز می باشد. لیست محصولات کینوا ایرانی که در اختیار فروشنده ها و خریداران قرار می گیرد  به شرح زیر است.

  • دانه کینوا سفید
  • دانه کینوا قرمز
  • دانه کینوا سیاه
  • دانه کینوا سه رنگ
  • آرد کینوا
  • ماسک صورت کینوا
  • پودر پروتئینی کینوا
  • سویق کینوا
  • ادویه کینوا
  • پرک کینوا
کینوا

کینوا درجه یک در ایران و فروشنده آن

دانه کینوا در ایران دارای کیفیت های بسیار متفاوت است. کینوا وارداتی عموما دارای سیب سلامت و مجوزات واردات هستند. اما مصرف کینوا ایرانی در سال های اخیر بسیار توسعه پیدا کرد و با توجه به قیمت مناسب آن مردم ترجیح دادند که کینوا ایرانی را مصرف کنند. اما در ابتدا برخی افراد واسطه و دلال محصول کینوا ایرانی تولید شده در مزرعه کشاورزان را به بهای اندک می خریدند و در بازار عرضه می کردند. این نوع کینوا فراوری نشده بود و باعث مسمومیت های شدید شد.

 در واقع دانه کینوا دارای پوسته ای ساپونین دارد است که خوراکی نیست و باید طی پروسه فراوری جدا شود. فراوری کینوا به دلیل پیچیده بودن نیاز به کارخانه داشت و هر کسی هزینه میلیادی را برای احداث کارخانه متقبل نمی شد. شرکت ایلیا یکی از از شرکت هایی بود که صرف هزینه R@D بسیار توانست به پروسه فراوری تخصصی دست پیدا کند.

این مجموعه محصول تولیدی کشاورزان را طی مراحل خرید تضمینی خریداری و در کارخانه به صورت کاملا علمی فراوری می کند. همچنین این مجموعه هزینه های بسیاری را بر روی انتخاب واریته های مختلف و گرفتن آنالیز و استاندارد کیفی متقبل شد.

کارخونه کینوا

دانه کینوا درجه یک چه ویژگی هایی دارد؟

دانه کینوا قرمز و سیاه به دلیل این که ساپونین بسیار کمی دارد و در گروه ارقام شیرین قرار می گیرد نیاز به فراوری خاصی ندارد و پوسته ای براق و شفاف داشته و طعم شیرینی دارد. دانه قرمز و سیاه بسیار سخت تر از دانه سفید هستند و تایم پخت بیشتری را باید به آن اختصاص داد.

دانه کینوا سفید در ایران به رنگ های سفید، شیری، طلایی کرم و زرد دیده می شود. این دانه ها بسته به این که در کجای کشور تولید شده باشد اندازه های مختلفی دارد. به طور مثال دانه های مناطق معتدل و سرد ایران مانند استان های غربی بسیار سفید و درشتر است و برای مصارف تازه خوری و صادرات کیفیت بالایی دارند.

دانه های مناطق شرق ایران و کویری ریز تر و سفید رنگ هستند و این دانه ها به شدت رطوبت خوب و پایینی دارند و ماندگاری بالایی دارند. دانه های تولید شده در مناطق مرطوب مانند گلستان دارای رنگ تیره تر و کدر تری هستند ضمن این که رطوبت بالایی دارد و باید رطوبت آن گرفته شود. این دانه ها برای تولید آرد باکیفیت بسیار مناسب است. این مجموعه دانه کینوا ایرانی با کیفیت و استاندارد را با قیمت بسیار عالی و مناسب در حجم های کیلویی و تناژ در اختیار خریداران و فروشنده های کینوا در سطح ایران قرار می دهد.

کینوا

فروشنده کینوا در ایران

در ایران فروشنده های کینوا بسیار متنوع هستند. در زیر به تفضیل به بررسی آنها می پردازیم.

کشاورزان

برخی کشاورزان با دیدن قیمت های بسیار بالای کینوا وارداتی در بسته بندی های 250 گرمی در فروشگاه ها تصور می کنند می توانند با کشت کینوا آن را با قیمت های بالا به فروش برسانند. به طور مثال 1 بسته کینوا 250 گرمی وارداتی در فروشگاه به قیمت 40 هزار تومان به فروش می رسد.

 1 کیلو از این کینوا مبلغ 160 هزار تومان می شود. کشاورز تصور می کند اگر این محصول را بکارد در سر زمین در حدود کیلویی 20 تا 50 هزار تومان می تواند آن را به فروش برساند. در صورتی که سخت در اشتباه است. این محصول وارداتی در پشت گمرک در حدود 5/2 دلار است که حدود 65 هزار تومان می شود.

ضمن این که این محصول فراوری شده است و به صورت دانه آماده به طبخ به فروش می رسد. کشاورزان نمی توانند محصول سر زمین خود را با این قیمت به فروش برسانند زیرا کینوا ایرانی تولید آنها باید طی پروسه بسیار خاصی فراوری شود. لذا کشاورزانی که قصد دارند به جمع فروشنده های کینوا بپیوندند لازم است از 2 طریق اقدام نمایند.

برداشت کینوا در ایران

شرکت در قرارداد خرید تضمینی :

 در این نوع قرارداد ریسک کشاورز به صفر می رسد و کشاورز می تواند با خیالی آسوده کینوا را تولید کند و بدون دغدغه فروش آن را به شرکت خریدار تحویل دهد و تسویه حساب کند. این شرکت و کارخانه محصول را فراوری کرده و به عنوان بزرگترین فروشنده در ایران آن را به بازار عرضه می کنند.

تحویل به کارخانه فراوری کینوا :

در این روش کشاورز باید محصول تولید در زمین کشاورزی را بارگیری کند و به کارخانه فراوری تحویل دهد. کارخانه بعد از تحویل بار و محاسبه افت بار برای هر کیلو مقدار دستمزدی تعریف می کند. کشاورز در این روش در ازای فراوری محصول خود مبلغی را به کارخانه فراوری پرداخت می کند. بعد از فراوری فروش محصول به عهده خود کشاورز است و بازار محصول خود را باید پیدا کند.

در هر دو این روش ها قیمت خرید و فروش و عرضه به بازار به نسبت کینوا وارداتی بسیار پایین است. این موضوع ب این دلیل است که کینوا ایرانی هزینه فراوری بالایی دارد و هزینه بوجاری، بسته بندی، شرکت پخش، فروشگاه، ارزش افروده  و… همه این ها باید به آن اضافه شود. با وجود این کینوا ایرانی در بازار ایران در حدود کیلویی 28 تا 60 هزار تومان بسته به حجم خرید در بازار معامله می شود.

دلالان:

دلالان نیز جزو فروشنده های کینوا در سطح کشور به شمار می روند. واسطه های بازار با قیمت های مختلف در حجم های مختلف محصول کینوا را از کشاورز خریداری و به شرکت ها و کارخانه های فراوری عرضه می کنند. برخی دلالان متقلب و سود جو برای بدست آوردن سود های کلان محصول فراوری نشده را به صورت فله با قیمت های بسیار پایین بدون مجوز و استاندارد به مردم عرضه می کنند. محصول فراوری نشده دارای طعم تلخ است و به صورت خام غیر قابل خوراکی است. این نوع دانه در هنگام شستشو، آب قهوه ای و سبز رنگی از آن خارج می شود. رنگ دانه نیز تیره است و سفید یا کرم روشن نیست.

فروشنده کینوا در ایران

شرکت ها

شرکت های مختلف دانه کینوا را از کشاورز تحویل می گیرند و به کارخانه جات تحویل می دهند و بعد از فراوری محصول را بسته بندی و به بازار عرضه می کنند. لازم به ذکر است که شرکت های واسط باید دارای مجوزات مربوطه باشند و از سلامت بار و کیفیت آن اطمینان حاصل کنند. برای این موضوع گرفتن نمونه 1 کیلویی از بار باعث می شود شرکت ها دید بهتری نسبت به کیفیت محصول و ظاهر آن پیدا کنند.

نکته دیگر این که شرکت های خریدار سعی کنند در هنگام خرید محصول از کشاورز حتما میزان رطوبت را در نظر بگیرند. اگر رطوبت از 8 درصد بیشتر باشد، بعد از بارگیری تا رسید به مقصد دچار افت رطوبت می شود و در زمان تخلیه بار تحویلی سبک تر است.

این موضوع به ضرر شرکت خریدار است. لذا به این گونه شرکت های واسط اکیدا توصیه می شود سعی کنند برای خرید بار هایی اقدام کنند که رطوبت آنها کمتر از 8 درصد است تا کمترین میزان افت را داشته باشد. همچنین در صورت بالا بودن رطوبت امکان کپک زدن و آلودگی نیز بیشتر می شود.

فروشنده کینوا ایران

کارخانه فراوری

کارخانه های فراوری می توانند محصول را از کشاورز خریداری کرده، فراوری و در حجم های تناژ به بازار عرضه کنند. همچنین می توانند محصول را به صورت امانی از کشاورز تحویل گرفته و فراوری کنند و در ازای فراوری دستمزد دریافت نمایند.

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا یکی از مجموعه های بسیار مطمئن در حوزه تولید و فراوری دانه کینوا است که می تواند دانه کینوا بسیار با کیفیت در سطح تناژ تامین نماید.

فروشگاه ها، هایپر مارکت ها، رژیم درمانی ها، باشگاه های بدن سازی:

خرده فروشی های محصولات غذایی فراسودمند مانند فروشگاه ها، باشگاه ها و رژیم درمانی ها معمولا به صورت بسته بندی های خرد کینوا را عرضه می کنند. عموما بسته بندی ها 250 گرمی و تا 1 کیلویی است و با قیمت های بالاتری نیز عرضه می شود. این مجموعه ها در صورتی که بخواهند برند و بسته بندی خود را برای محصولات کینوا داشته باشند

می توانند محصول کینوا را به صورت فله سفارش دهند تا از لحاظ قیمتی نیز به صرفه باشد. لازم به ذکر است که افرادی که قصد خرید و فروش به صورت فله را از فروشنده های مختلف در کشور دارند حتما در هنگام خرید از سلامت بار و مجوزات آگاهی پیدا کنند.

همکاری کینوا

همکاری با فروشنده کینوا در ایران

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا در همه استان های کشور فعال است و به ارائه خدمات بسیار ویژه پرداخته است.

  • ارائه بذر کینوا سفید، قرمز، سیاه
  • ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی کشت کینوا در سراسر کشور
  • خرید تضمینی محصول از سراسر کشور
  • فراوری تخصصی کینوا در کارخانه
  • تولید کینوا غیر تراریخته در کشور
  • بسته بندی کینوا به صورت فله و بسته بندی
  • ارائه محصول کینوا با آنالیز و استاندارد کیفی
  • تامین محصول به صورت تناژ بدون محدودیت
  • امکان صادرات محصول
  • تولید آرد کینوا با پروتئین بسیار بالا برای اولین بار در کشور
  • تامین آرد کینوا با آنالیز کیفی به صورت تناژ مخصوص کارخانه جات صنایع تبدیلی
  • تولید 30 محصول فراسودمند خوراکی با پایه کینوا در بخش R@D
  • همکاری با شرکت های وارد کننده کینوا
  • ارائه خدمات خرید و فروش به همه استان های کشور
  • همکاری با واحد های R@D شرکت ها و کارخانه جات صنایع غذایی
  • همکاری با کارخانه جات صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی

علاقه مندان می توانند برای گرفتن مشاوره تخصصی در حوزه کینوا در سطح کشور با کارشناسان این مجموعه در تماس باشند و ایده ها و نظرات خود را بیان نمایند. متقاضیا برای خرید و فروش خرد و عمده نیز می توانند برای سفارش محصولات مورد نظر خود با واحد فروش ارتباط گرفته و سفارش خود را ثبت نمایند.

ارسال بار به سراسر کشور در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و بسته بندی انجام می شود. ارسال باز از طریق پس برای بسته های زیر 10 کیلو و برای بارهای بالای 10 کیلو با باربری های تخصصی حمل و نقل ارسال انجام می گیرد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *