مرکز بذر کینوا هرمزگان

بذر کینوا

جهت تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در استان هرمزگان ، می توانید با مرکز بذر کینوا هرمزگان در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری مقاوم به خشکی، شوری، و سرما می باشد. و در حداقل شرایط زراعی قابلیت رشد را نیز دارد. به طوری که حتی در زمین های زراعی فقیر و زمین های حاشیه ای، نیز رشد کند. بذر کینوا نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است زیرا از تنوع ژنتیکی بالایی برخوردار است.

بذر کینوا، بذری بسیار ریز است که وزن هزار دانه آن 2 تا 3 گرم می باشد. بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج است . و پس از رشد تولید گیاهی بسیار مشابه به گیاه سلمه تره می نماید.علاقه مندان در هرمزگان می توانند بذر مورد نیاز خود را از مرکز بذر کینوا تهیه نمایند.

بذر کینوا، بومی آمریکای جنوبی است و طی هزاران سال غذای اصلی مردم آن مناطق، از دانه کینوا به دست آمده است. به علت ارزش غذایی بالای دانه، در بین آن ها به خاویار سبز معروف است.

سازمان خواروبار جهانی با همکاری سازمان ملل سال 2013 را «سال کینوا« نامگذاری کرد. این سازمان علاوه بر معرفی بذر کینوا، سایر کشورهای جهان را به کشت آن ترغیب نمود. سازمان فائو، هدف از کشت بذر کینوا در مناطق مختلف جهان را، تأمین امنیت غذایی و مبارزه گرسنگی عنوان کرد. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می نمایند.

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. زیرا دانه کینوا حاوی تمام اسیدآمینه های مورد نیاز بدن، انواع ویتامین به خصوص ویتامین B2، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، فسفر، فیبر، آهن و… می باشد.

دانه کینوا تولیدی در مرکز بذر بذر کینوا در هرمزگان را می توان برای تولید انواع غذاها، سوپ و سالاد و طبخ مانند برنج به کار می رود. همچنین از آرد کینوا برای تولید غلات صبحانه و غنی سازی انواع نان، بیسکویت و کیک به کار می رود.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در هرمزگان

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، افزایش یافته است. استان هرمزگان نیز از جمله مناطق مستعد در زمینه کشت بذر کینوا است. اما لازم است نکاتی در زمینه کشت بذر کینوا در هرمزگان رعایت گردد.

استان هرمزگان جزو مناطق رطوبتی است و انبارداری یک چالش محسوب می شود. پس از برداشت محصول در مرکز بذر کینوا هرمزگان ، لازم است که در اسرع وقت، این محصول برای مجموعه ما ارسال گردد. همچنین میزان فاصله منطقه زراعی از دریا بسیار مهم می باشد. در این رابطه می توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان در یافت نمایید.

همچنین در این استان، مشکل ورس و خوابیدگی، علف هرز و آفات نیز وجود دارد. و لازم است که برای این موارد، راه حل مناسبی اتخاذ شود. بذر کینوا به انواع روش های سنتی و مکانیزه کشت می شود. البته کشت مکانیزه، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می گردد.

بذر کینوا بسیار ریز است و وزن هزار دانه آن بین 2 تا 3 گرم است. و کشت آن مشابه گیاهان بذر ریزی مثل کلزا کشت می شود. استان هرمزگان گیاهان ریزدانه کنجد و کلزا به خوبی تولید می شود. بنابراین این تجربه بسیار تاثیر گذار، در زمینه کشت بذر کینوا در هرمزگان خواهد بود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا در هرمزگان

همچنین بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و با انواع روش ها، می توان زمین مورد کشت بذر کینوا را آبیاری کرد. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و صورت آبی و دیم کشت می شود. و انواع روش های سنتی و مکانیزه برای کشت بذر کینوا مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات لازم در این زمینه در مرکز بذر کینوا در هرمزگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

حداقل عملکرد بذر کینوا در هر هکتار، 2 تن و حداکثر عملکرد بذر کینوا 5/5 تن در هکتاراست. جهت کشت بذر کینوا می توان از دستگاه ردیف کار غلات و برای برداشت آن از کمباین برداشت کلزا می توان استفاده کرد.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا هرمزگان

همزمان با افزایش کشت بذر کینوا در ایران، خرید و فروش بذر کینوا نیز افزایش یافته است. مرکز بذر کینوا هرمزگان، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را ارائه می دهد.برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در هرمزگان و سایر استان ها می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در هرمزگان و دیگر مناطق کشور، فعالیت می کند.

همکاری در مرکز بذر کینوا هرمزگان

این مرکز اطلاعات مربوط به نحوه کشت بذر کینوا در هرمزگان و سایر استان های کشور، را به صورت مشاوره کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. برای آگاهی از تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا در هرمزگان و سایر مناطق کشور می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *