مصارف کینوا رنگی چیست + قیمت خرید کیلویی

کینوا

کینوا دارای سه رنگ اصلی است. دانه کینوا سفید، قرمز، سیاه، انواع اصلی کینوا هستند. کینوا قرمز و سیاه کینوا رنگی محسوب می شوند. کینوا رنگی مصارف مختلفی دارد. مصرف کینوا برای افراد محدودیت ندارد. قیمت خرید کینوا رنگی باتوجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. مصارف کینوا رنگی چیست؟ قیمت خرید کیلویی کینوا رنگی را از چه طریق می توان مطلع شد؟

کینوا رنگی چیست ؟

کینوا رنگی، کینوا سیاه و قرمز است. دانه کینوا رنگی بعد از پخت شکل ظاهری خود را حفظ می کند و له نمی شود. کینوا رنگی با توجه به طعم خاصی که دارد، مورد پسند تمامی افراد نیست.

کینوا قرمز طعمی مشابه فندوق دارد. دانه کینوا قرمز نوع لاکچری کینوا محسوب می شود که اغلب در رستوران های لاکچری و گران قیمت استفاده می شود.

دانه کینوا قرمز مدت زمان پخت کمتری نسبت به کینوا سیاه دارد و بعد از مدت به رنگ قهوه ای در می آید. کینوا سیاه طعم شیرینی دارد. مدت زمان پخت کینوا سیاه ۱۰تا ۱۱ دقیقه است.

کینوا رنگی در کشور به صورت تولید داخلی و خارجی در کشور وجود دارد. کینوا رنگی را می توان به صورت کیلویی و بسته بندی خریداری نمود.

آیا کینوا همان ارزن است؟

کینوا دانه گیاهی مشابه اسفناج است که از پنج هزار سال پیش توسط بومیان آمریکای جنوبی مصرف می شده است. انواع کینوا دانه ای مجزا از ارزن است و ربطی به ارزن ندارد.

کینوا دانه ای با خواص تغذیه ای فوق العاده است. دانه کینوا را می توان در انواع غذاها و سالادها استفاده نمود. کینوا از لحاظ ارزش غذایی نسبت به ارزن برتری دارد. به طور معمول ارزن به مصرف پرندگان می رسد.

کینوا

تفاوت کینوا ایرانی و وارداتی

کینوا در ایران به صورت تولید داخلی وخارجی وجود دارد. دانه کینوا ایرانی و وارداتی از لحاظ ارزش تغذیه ای تفاوت چندانی ندارند. کینوا ایرانی از لحاظ قیمتی ارزان تر از کینوا وارداتی می باشد.

قیمت کینوا وارداتی با توجه به قیمت ارز تعیین می شود. از آنجایی که قیمت ارز در کشور بالا و نوسانی است قیمت کینوا وارداتی نیز گران تر از کینوا ایرانی خواهد بود. کینوا وارداتی همچنین مشکلاتی مانند تاخیر در ارسال بار توسط کشور تولید کننده، هزینه های گمرک و باربری و…دارد.

در سال های اخیر کینوا در کشورمان نیز تولید می شود. کینوا ایرانی پتانسیل رقابت با نمونه های وارداتی را دارد. کینوا ایرانی همچنین مشکلات تامین کینوا وارداتی را ندارد. تامین کینوا وارداتی نیز دارای مشکلات فراوانی است و دسترسی به آن مشکل تر است. کینوا ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و دسترسی به آن آسان تر است.

مصارف کینوا رنگی

کینوا دارای مصارف گوناگون می باشد. البته کینوا رنگی را می توان در انواع غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده نمود. کینوا رنگی را در انواع خورشت، سالاد، دسر، انواع شامی، همبرگر و …. می توان استفاده نمود.

افزودن کینوا رنگی به انواع غذاها ضمن افزودن به  ارزش تغذیه ای محصولات،، باعث بهبود خواص رئولوژیکی، تکنولوژیکی محصولات نیز می شود. کینوا رنگی محدودیت سنی مصرف ندارد و همه افراد از جمله کودکان و زنان باردار نیز می توانند کینوا رنگی را مصرف نمایند.

قیمت کینوا دانیما چیست؟

کینوا دانیما تنها برند دارنده سیب سلامت در ایران است. دانه کینوا دانیما از کیفیت بالایی برخوردار است ‌و محصولی درشت، باکیفیت و قیمت مناسب را عرضه می کند. کینوا دانیما از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است.این محصول را می توان به صورت کیلویی و بسته بندی خریداری نمود.

کدام رنگ کینوا سالم تر است؟

کینوا قرمز، سیاه و  سفید از لحاظ ارزش تغذیه ای در سطح بالایی قرار دارند. انواع کینوا سرشار از مواد مغذی و معدنی می باشند.

انواع کینوا سرشار از پروتئین، فیبر، امگا ۳ و امگا ۶، انواع ویتامین ها از جمله ویتامین B و ویتامین E، کربوهیدرات های پیچیده ،املاح معدنی نظیر کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیوم، سلنیوم، روی و… می باشد.

کینوا قرمز نسبت به کینوا سیاه و سفید از منبع آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. ‌مصرف کینوا قرمز برای جلوگیری از بسیاری ازبیماری ها توصیه می شود.

کینوا

طرز پخت کینوا قرمز

کینوا قرمز را به شکل های مختلفی می توان پخته کرد. برای پخت کینوا می توان آن را مانند برنج به صورت آبکشی و کته آماده کرد. کینواقرمز برای دیزاین در انواع سالاد ها می توان استفاده کرد.

کینوا برای رژیم لاغری

کینوا فواید فراوانی برای لاغری دارد. همچنین کینوا دارای مقدار فراوانی فیبر می باشد. فیبر موجود در کینوا محلول در آب است و در معده حجیم می شود و سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت در فرد می شود. مصرف کینوا سبب جلوگیری از پرخوری، چاقی و گرسنگی در فرد می شود.

افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند با افزودن کینوا به رژیم غذایی خود می توانند ضمن بهره بردن از ارزش تغذیه کینوا، از اثرات موثر کینوا بر کاهش وزن و لاغری بهره مند شوند. کینوا برای رژیم لاغری جایگزین مناسبی برای برنج و سایر غلات پرکالری می باشد.

کینوا

فواید کینوا قرمز

کینوا قرمز فواید گوناگونی دارد. کینوا قرمز منبع غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان های موجود درکینوا قرمز از انواع بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها پیشگیری می کند.

کینوا قرمز برای کاهش وزن و تناسب اندام و همچنین ورزشکاران به خصوص بدنسازان، بسیار توصیه می شود. پروتئین موجود در کینوا قرمز تامین کننده نیاز روزانه افراد است.

کینوا تنها گیاهی است که ۹ اسید آمینه ضروری بدن را تامین می کند.. مصرف کینوا قرمز برای همه افراد مناسب است و مشکلی ایجاد نمی کند.

کدام رنگ کینوا برای کاهش وزن بهتر است؟

کینوا سیاه نسبت به کینوا قرمز و سفید کالری کمتری دارد. کینوا سیاه را برای لاغری می توان به صورت های مختلفی مصرف نمود. کینواسیاه با ایجاد احساس سیری طولانی مدت در فرد و هم چنین جلوگیری از مصرف محصولات ناسالم و پر کالری تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد.

کینوا

خرید کیلویی کینوا از فروشگاه ایلیا

کینوا را به صورت کیلویی نیز می توانید خریداری کنید. خرید کینوا به صورت کیلویی این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که با توجه به مقدار مورد نیاز خود، کینوا را خریداری نمایند.در هنگام خرید کیلویی کینوا می توان مشاهده بهتری از کیفیت و درشتی دانه های کینوا داشت.

خرید کیلویی کینوا از طریق فروشگاه ایلیا امکان پذیر است. فروشگاه ایلیا عرضه کننده کینوا و محصولات کینوا درایران است.. قیمت عرضه شده توسط این مجموعه ارزان و مقرون به صرفه است.مصرف کنندگان خانگی برای خرید کیلویی کینوا از فروشگاه ایلیا می توانند از طریق سایت و یا شماره های موجود اقدام کنند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 –  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *