خرید و فروش بذر کینوا در ایران

بذر کینوا

جهت تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، فروش تضمینی محصول خود و استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، تماس بگیرید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا متعلق به خانواده اسفناج است و دوره رشدی آن حدود 100 روز می باشد. بذر کینوا شبه غله ای دو لپه است که پس از رشد گیاه کینوا را تولید می نماید. پس از رسیدگی فیزیولوژیک گیاه کینوا، دانه های مغذی آن، جداسازی می شوند. دانه های کینوا مصرف غذایی و دارویی دارند.خرید و فروش بذر کینوا در سراسر ایران امکان پذیر است.

دانه کینوا تنها منبع گیاهی است که تمام اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد. همچنین دارای پروتئین، ویتامین ب است و منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن پتاسیم، منگنز، مس و روی موجود در آن سه بیشتر از گندم، جو و ذرت است. دانه کینوا با داشتن مواد غذایی مفید، به خاویار گیاهی معروف است.

از حدود 5000 سال قبل، مردم جنوب آمریکا، بذر کینوا را با هدف تولید دانه، کشت میکرده اند. که تا به امروز نیز ادامه دارد. در حال حاضر کشورهای پرو، بولیوی و شیلی بزرگترین تولید کنندگان دانه کینوا هستند. البته برخی از ارقام بذر کینوا، با هدف تولید علوفه کشت می شوند.
گیاه حاصل از رشد بذر کینوا، ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره دارد. و گل آذین آن مشابه تاج خروس است. بذر کینوا بذری مقاوم به تنش های سرما، خشکی و شوری است.

و در شوری بالایی که گندم، جو و غلات متداول قادر به تحمل آن نیستند، رشد می نماید.
تقاضای مصرف دانه کینوا در برنامه غذایی روزانه خانواده ها در سراسر جهان، افزایش یافته است. بنابراین کشت و خرید بذر کینوا در ایران و تولید دانه آن، توجیه اقتصادی دارد. زیرا علاوه بر مصرف داخلی امکان صادرات و فروش آن در بازارهای جهانی نیز وجود دارد.

بذر کینوا

کشت و خرید بذر کینوا در ایران

کشور ایران دارای تنوع اقلیمی زیادی است که البته اکثر مناطق آن آب و هوای گرم و خشک دارند. بذر کینوا، بذری مقاوم به تغییرات اقلیمی است و به اقلیم های مختلف به خوبی سازگار می شود. در سال های اخیر، مجموعه ما با همکاری کشاورزان عزیز، بذر کینوا را در اغلب نقاط ایران کشت نموده است.علاقه مندان می توانند بذر کینوا را از این مجموعه خرید نمایند.

این مجموعه تجارب مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا در ایران دارد. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. همچنین به صورت دیم نیز کشت می گردد. بسته به نوع اقلیم و منطقه زراعی تاریخ کشت بذر کینوا متفاوت است.

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. بسته به امکانات در دسترس، می توان بذر کینوا را به صورت مکانیزه و یا سنتی انجام داد. البته کشت مکانیزه بذر کینوا، مقرون به صرفه تر و سودآورتر خواهد بود. برای کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.برای کشت بذر کینوا در ایران به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است. و برای آماده سازی زمین، مراحل شخم، دو مرحله دیسک و کودپاشی لازم است.

بذر کینوا

ابیاری و علف هرز بذر کینوا در ایران

گیاه کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. و در اغلب موارد 5 نوبت آبیاری برای تولید محصول باکیفیت کافی می باشد. استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد محصول کینوا خواهد شد.

150 کیلوگرم NPK و دو نوبت کود سرک یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس برای هر هکتار توصیه می شود. برای اطلاع از نحوه کوددهی بذر کینوا نیز می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.خرید و فروش بذر کینوا در سراسر ایران توسط این مجموعه صورت می گیرد.

برای مبارزه با علف های هرز می توان حدود یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین را آبیاری نمود. پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان می توان آن ها را از بین برد.

برداشت محصول نهایی کینوا به روش دستی و مکانیزه امکان پذیر است. برای این منظور از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد. پس از برداشت و پس از خشک شدن ساقه و گل ها از خرمن کوب برای جداسازی دانه های کینوا استفاده می شود.

در مناطقی از کشور که بارندگی ها زیاد است، برداشت محصول کینوا باید در شرایط خشکی و قبل از بارندگی انجام شود. همچنین محصول برداشت شده نباید برای مدت زمان زیاد انبار شود، زیرا باعث کاهش کیفیت محصول و ایجاد خسارت خواهد شد. جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا در ایران، می توانید با ما در ارتباط باشید.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در ایران

با توجه به سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا، در سال های اخیر کشت بذر کینوا در ایران مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با افزایش مصرف دانه کینوا، بازار خرید و فروش بذر کینوا در ایران نیز رونق گرفته است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند. از اهداف مهم این مجموعه، ترویج کشت بذر کینوا در مناطق مختلف و بومی سازی تولید بذر کینوا در ایران می باشد.

برنج کینوا

همکاری در خرید و فروش بذر کینوا در ایران

این مجموعه، پس از عقد قرارداد و توزیع بذرهای مرغوب کینوا، محصولی نهایی را به صورت کاملاً تضمینی، خرید و فروش می کند. همچنین از کشاورزان عزیزی که بذر اولیه کینوا را از مجموعه ما تهیه نکرده اند، محصول آنها خریداری می شود. برای این منظور، لازم است تا کشاورز عزیز، نمونه ای از محصول خود را ارسال نماید.

در صورت تایید کیفیت نمونه ارسال شده، محصول کشاورز با قیمت مناسب خریداری می گردد.برای تهیه بذر مرغوب کینوا، خرید و فروش تضمینی محصول خود و استفاده از مشاوره رایگان کشت بذر کینوا در ایران، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *