بازار فروش بذر کینوا در سقز

کینوا

جهت آگاهی از وضعیت بازار فروش بذر کینوا در سقز ، می توانید از مشاوره رایگان ارائه شده توسط بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری بسیار ریز است که با رشد خود گیاه و سپس دانه مغذی کینوا را تولید می نماید. گیاه کینوا مشابه گیاه سلمه تره است و دارای گل آذینی شبیه تاج خروس است. پس از رسیدگی کامل گیاه کینوا ، دانه های کینوا جداسازی می شوند.علاقه مندان در سقز می توانند بذر کینوا را از مراکز فروش کینوا تهیه نمایند.

دانه کینوا به دلیل ارزش غذایی بالا، توسط سازمان فائو با شیرخشک مقایسه شده است. و سال 2013 نیز از سوی این سازمان به نام سال کینوا، نامگذاری شده است. دانه کینوا کاربرد غذایی و دارویی دارد و تنها منبع گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری برای انسان را دارد. ارزش غذایی بالای دانه کینوا آن را به خاویار سبز معروف کرده است.

علاوه بر این بذر کینوا، بذری است که نسبت به تنش های شوری، سرما و خشکی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. هم چنین قابلیت رشد در زمین های زراعی فقیر را نیز دارد.در حال حاضر به دلیل تولید دانه های مغذی و پتانسیل تولید بالا در شرایط سخت، کشت بذر کینوا مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است.

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در ایران، در استان های مختلف انجام گرفته است. و در اغلب مناطق محصولی با عملکرد زراعی مطلوب به دست می آید.

بذر کینوا

فروش کشت بذر کینوا در سقز

در حال حاضر بیش از صد کشور در جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می کنند. انتخاب بذر مرغوب و تاریخ کشت مناسب اولین مراحل برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا است. و به دنبال آن دانه های باکیفیت و بازار پسند تولید می شود. البته مدیریت زراعی مناسب و فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی نیز بسیار ضروری است. فروش بذر کینوا در سقز به راحتی توسط این مجموعه انجام می شود.

به علت ناشناخته بودن بذر کینوا، بسیاری از افراد از روش صحیح کشت بذر کینوا، اطلاعات کمی دارند. جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید. بذر کینوا رد دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. البته در مناطق مستعد، به صورت دیم نیز کشت می شود.

بذر کینوا

آماده سازی بذر کینوا در سقز

آماده سازی بستر کاشت جهت کشت بذر کینوا، شامل شخم، ماخار، دو نوبت دیسک و کودپاشی است.کشت سنتی و مکانیزه بذر کینوا، بسته به امکانات در دسترس، امکان پذیر است.برای کشت مکانیزه بذر کینوا، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بذرها در هر ردیف 10-7 سانتی متر و عمق کاشت 2-1 سانتی متر، باید رعایت شود.

جهت کشت بذر کینوا، به مقدار 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار لازم است. در این شرایط ، حداقل عملکرد بذر کینوا ، 2 تن و در صورت فراهم کردن شرایط مطلوب، حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. البته در برخی از مناطق کشور، عملکرد بذر کینوا 6 تن در هکتار نیز به دست آمده است.

بذر کینوا

آبیاری و برداشت و فروش بذر کینوا سقز

گیاه کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. البته در موارد زیادی، 5 نوبت آبیاری، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. همچنین استفاده از کودهای دامی و شیمیایی مانند NPK یا کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می گردد.

برداشت محصول نهایی بذر کینوا به روش های دستی و یا مکانیزه صورت می پذیرد. جهت برداشت مکانیزه دانه کینوا، کمباین برداشت کلزا با تغییردادن هدِ برداشت، کاربرد دارد. دانه های کینوا، پس از خشک شدن ساقه و گل ها با استفاده از خرمن کوب، جداسازی می شوند.
بازار فروش بذر کینوا در سقز

همانطور که بیان شد، در سال های اخیر، بذر کینوا در مناطق مختلف کشور از جمله سقز و استان کردستان، کشت می شود. همچنین بازار خرید و فروش بذر کینوا در سقز نیز رونق یافته است.

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا در سقز

سقز به عنوان سردترین منطقه زراعی ایران، دارای زمستان های بسیار سرد می باشد. البته با همکاری این مجموعه و کشاورزان عزیز در این منطقه، کشت بذر کینوا به صورت مطلوب انجام شده است. و افراد علاقه مند، می توانند از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در سقز، بهره مند شوند.

همکاری در بازار فروش بذر کینوا در سقر

مجموعه ما با هدف ترویج کشت کینوا در ایران با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه در کنار کشاورزان عزیز در مناطق مختلف کشور، توانسته است تجارب مفیدی در زمینه کشت کینوا به دست آورد. و این تجارب مفید را در قالب مشاوره کاملاً رایگان، ارائه می نماید.علاقه مندان در سقز می توانند بذر کینوا را از این مجموعه

همچنین این مجموعه به عنوان مرکز فروش کینوا بذر های اصل و شناسنامه دار کینوا را در سقز و سایر شهرهای ایران، عرضه می نماید. و با عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول آنها را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *