بازار فروش بذر کینوا عمده

فروش عمده دانه کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار فروش بذر کینوا عمده و جزئی، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، تماس بگیرید و ضمن تهیه بذرهای شناسنامه دار کینوا، از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا نیز بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا به علت تولید دانه هایی با ارزش غذایی بالا، و به علت مقاوم بودن به شوری و خشکی، در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. بذر کینوا، بذری 5000 ساله و از خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج است. بذر کینوا بومی کشورهای منطقه آند آمریکای جنوبی است و هزاران سال در این منطقه کشت می شده است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، به زراعت بذر کینوا پرداخته اند. با توجه به سازگاری بذر کینوا با اقلیم خشک و خاک های شور ایران، در سالهای اخیر به گیاه زراعی مطلوب برای زراعت، تبدیل شده است. بازار فروش بذر کینوا عمده در بسیاری از کشور ها بسیار رونق دارد. در ایران نیز این بازار فروش رو به افزایش است.

بذر کینوا پس از رشد، گیاهی به همین نام تولید می کند. دانه کینوا حاصل رسیدگی گیاه کینوا است که غذایی خوش هضم و سبک می باشد. دانه کینوا، همه اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن را دارد. و به علت فقدان گلوتن به غذایی مناسب برای بیماران سلیاکی و دیابتی، تبدیل شده است.

دانه کینوا دارای املاح کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، فسفر و روی، منگنز، سلنیم، مس و سدیم است. و همچنین دارای فولیک اسید، کاروتن، لیکوپن، ویتامین های تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین های B6، B12، A، E، D و K می باشد. و در انواع غذاها یا به صورت کته و آبکش مانند برنج، مصرف می شود.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا عمده

کشت بذر کینوا در در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می شود.البته بسته به نوع اقلیم در برخی مناطق یک نوبت کشت، امکان پذیر است. همچنین در مناطق مستعد، امکان کشت تابستانه بذر کینوا نیز وجود دارد. در مناطقی که بارندگی های فراوان وجود دارد، امکان کشت دیم برای بذر کینوا، ممکن است.

مشابه سایر گیاهان زراعی، برای تولید محصول باکیفیت کینوا باید کشت به صورت صحیح انجام شود. در مناطق مختلف کشور، به علت تنوع بافت خاک، انتخاب عمق کاشت و روش کاشت باید به درستی انجام شود. زیرا عملکرد نهایی محصول کینوا را تحت تأثیر قرار می دهد.

همچنین، با توجه به اقلیم هر منطقه، تاریخ کشت بذر کینوا نیز باید به طور صحیح انتخاب گردد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. این مجموعه تمام اطلاعات لازم برای بازار فروش بذر کینوا عمده و تولید محصول باکیفیت را به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

جهت آماده سازی خاک برای کشت بذر کینوا، مشابه گیاهان بذر ریز است. شخم و دو مرحله دیسک به همراه کودپاشی، برای آماده سازی زمین لازم است. میزان بذر مورد نیاز 10-8 کیلوگرم در هر هکتار می باشد. بذر کینوا به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد.

استفاده از کودهای آلی و شیمیایی مانند کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس یا استفاده از کود NPK باعث افزایش محصول کینوا می گردد. عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هر هکتار است. و برداشت محصول کینوا توسط کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت انجام می شود.

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا عمده

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور به صورت موفقیت آمیز انجام می شود. و محصول کینوای تولید شده در اغلب مناطق از کیفیت مطلوبی برخوردار است. به دنبال افزایش کشت بذر کینوا، بازار خرید و فروش بذر کینوا عمده و بسته بندی، در سراسر کشور نیز رونق گرفته است.

متاسفانه در مواردی مشاهده شده است، افراد سودجو اقدام به توزیع بذرهای تقلبی می کنند. استفاده از این بذرهای تقلبی، باعث کاهش عملکرد محصول کینوا و وارد آمدن خسارت به کشاورز می شود. همچنین در موارد زیادی پس از تولید محصول کینوا، تضمینی برای فروش محصول نهایی وجود ندارد. و کشاورز مجبور به انبار کردن محصول خود می شود.

بذر کینوا

همکاری در بازار فروش بذر کینوا عمده

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا فعالیت می نماید. این مجموعه بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا فله در ایران است. و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا فله و به صورت بسته بندی، را توزیع می نماید. همچنین پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول نهایی کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.جهت اطلاع از وضعیت بازار فروش بذر کینوا عمده، و اطلاع از قیمت آن می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. و از کلیه خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *