سایت جامع خاویار گیاهی کینوا

کینوا

سایت جامع خاویار گیاهی کینوا، با هدف معرفی خواص دانه کینوا و روش صحیح کشت آن در ایران، توسط بزرگترین مرکز تولید و فرآوری دانه کینوا، راه اندازی شده است، جهت ارتباط با این مرکز، می توانید با ما تماس بگیرید.

دانه کینوا خاویار گیاهی

از حدود 5000 سال قبل در جنوب آمریکا، گیاه کینوا مورد کشت قرار گرفته و دانه آن برداشت می شود. دانه کینوا به علت ارزش غذایی بالایی که دارد، غذایی اصلی مردم این مناطق است و به خاویار گیاهی معروف است. سازمان فائو نیز سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرد. و سایر کشورها را به تولید و مصرف خاویار گیاهی کینوا، ترغیب نمود.

خاویار گیاهی کینوا دانه های برداشت شده از گیاه کینوا است. و طیف رنگی وسیعی از سفید، قرمز و سیاه و رنگ های بین آنها را شامل می شود. خاویار گیاهی کینوا ، به عنوان تنها منبع دارای اسیدآمینه های ضروری بدن انسان مطرح شده است. برای آگاهی از بهترین اطلاعات تغذیه کینوا خاویار گیاهی می تونید در این سایت بهترین مطالب کاربردی را مطالعه کنید.

ارزش تغذیه ای کینوا

خاویار گیاهی کینوا دارای ارزش پروتئینی بالایی است. همچنین سرعت هیدرولیز پروتئین های آن توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارشی نسبت به هیدرولیز پروتئین های گندم بیشتر می باشد. خاویار گیاهی کینوا به عنوان پروتئین گیاهی است که میزان پروتئین آن دو برابر و مواد معدنی آن سه برابر گندم می باشد.

مصرف خاویار گیاهی کینوا، علاوه بر کمک به رشد طبیعی بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند و یک رژیم غذایی کامل و متعادل محسوب می شود. همچنین دارای املاح معدنی شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم و روی، کلسیم، آنتی اکسیدان می باشد. در این سایت می توانید انواع خاویار گیاهی کینوا درجه یک را در این مجموعه سفارش دهید و در کمترین زمان در شهر خود دریافت کنید.

خاویار گیاهی کینوا، دارای ویتامین های مختلف از جمله ویتامین های A، D و E و K و ویتامین های گروه B می باشد. میزان اسید آمینه های لیزین و هیستیدین موجود در آن از غلات بیشتر است.  از نظر میزان اسید آمینه تریپتوفان، خاویار گیاهی کینوا شبیه گندم بوده و اما نسبت به سایر غلات، میزان بیشتری از این دو اسیدآمینه را دارد.

خاویار گیاهی کینوا به صورت مخلوط با برنج یا به تنهایی کته و آبکش می شود. همچنین برای غنی سازی انواع سالاد، سوپ، آبگوشت، انواع خورشت ها و فرنی نیز کاربرد دارد. خاویار گیاهی کینوا سفید، طعمی مشابه گندم و ذرت دارد و مصرف آن تاثیری روی طعم اصلی غذا ندارد.

کینوا

اثرات درمانی خاویار گیاهی کینوا در این سایت

خاویار گیاهی کینوا فاقد گلوتن است. و غذایی بسیار مناسب برای بهبود دستگاه گوارش بیماران سلیاک می باشد. بیماری سلیاک نوعی بیماری ژنتیکی است که روده افراد، توانایی هضم گلوتن موجود در غلات را ندارد. بعلاوه به علت فقدان گلوتن در خاویار گیاهی کینوا، غذایی مناسب برای بیماران دیابتی نیز محسوب می شود.

میزان روغن موجود در خاویار گیاهی کینوا نسبت به دانه های ذرت بیشتر است. فراوان ترین اسید چرب موجود در خاویار گیاهی کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی داشته و باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می شود.

خاویار گیاهی کینوا دارای منیزیم است. بنابراین برای کاهش دفعات سردرد میگرن، بهبود متابولیسم سلول های مغزی و عضلانی، بسیار مفید است. فیبر محلول موجود در خاویار گیاهی کینوا، برای کنترل فشارخون، کلسترول و گلوکز خون مفید بوده و خطر بیماری های قلبی و سنگ مثانه را کاهش می دهد.

همچنین فیتواستروژن موجود در آن برای پیشگیری از سرطان سینه و پوکی استخوان مفید است. به علت کوچک بودن گرانول های نشاسته ای موجود خاویار گیاهی کینوا، و وجود فیبر زیاد آن که سیری زودرس می آورد. مصرف خاویار گیاهی کینوا فاقد اثرات چاق کنندگی است.

کینوا

سایت جامع خاویار گیاهی کینوا

با توجه به ارزش غذایی و داوریی خاویار گیاهی کینوا، سازمان فائو سایر کشورها را به مصرف روزانه آن توصیه کرده است. این سازمان با همکاری سازمان ملل و کشورهای تولید کننده خاویار گیاهی کینوا، سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرد.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران خاویار گیاهی کینوا را تولید و مصرف می نمایند. اما متاسفانه هنوز برای بسیاری از افراد جامعه، خاویار گیاهی کینوا، دانه ای ناشناخته است.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت بذر و بومی سازی تولید خاویار گیاهی کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه سایت جامع خاویار گیاهی کینوا را با هدف معرفی هر چه بیشتر آن به جامعه، راه اندازی کرده است.

در سایت جامع خاویار گیاهی کینوا، اطلاعات مربوط به کاشت بذر آن در مناطق مختلف، عرضه دانه و بذر آن و مشاوره تولید و مصرف آن ارائه می شود.

همچنین این مجموعه برای اولین بار فرآوری خاویار گیاهی کینوا را در داخل کشور انجام داده است. و دانه کینوای قابل طبخ و بسیار باکیفیت تولید می نماید. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا، آمادگی همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاک را دارد.

مجموعه ما دانه آماده به طبخ کینوا، کینوای سفید، کینوای رنگی (قرمز و سیاه)  آرد کینوا را به صورت بسته بندی و در تناژ بالا عرضه می نماید. جهت ارتباط با این مجموعه و استفاده از کلیه خدمات مشاوره ای و تهیه خاویار گیاهی کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *