خرید و فروش بذر کینوا در ساوه

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، علاوه بر خرید و فروش بذر کینوا در ساوه ، در زمینه کشت بذر کینوا نیز مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می کند.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار ریز است که بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است. مردم این منطقه از 5000 سال قبل، بذر کینوا را کشت می کرده اند. آنها دانه کینوا را پس از رسیدگی رشد بذر و گیاه کینوا، جداسازی و به عنوان غذای اصلی، مورد مصرف قرار می دهند.

دانه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های مورد نیاز بدن انسان است. اسید امینه های ضروری موجود در دانه کینوا مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین می باشد. دانه کینوا سرشار از انواع پروتئین، ویتامین B2 و E، انواع املاح معدنی مفید مانند کلسیم، فیبر، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است.

دانه کینوا، به علت ارزش غذایی بالا به خاویار سبز معروف است. اهمیت اصلی برای کشت بذر کینوا در ساوه و مناطق مختلف کشور، تولید همین دانه های بسیار مغذی است. دانه های حاصل از رشد بذر کینوا، برای تولید انواع غذاها، سوپ و سالاد استفاده می شود. همچنین مانند برنج مورد طبخ قرار می گیرد یا به صورت تازه خوری مصرف می شود.

بذر کینوا، در شرایط محیطی سخت و حداقل شرایط زراعی رشد می کند. بذر کینوا مقاومت بالایی به تنش های خشکی و شوری نسبت به گندم و جو دارد. همچنین به علت تنوع ژنتیکی، به اقلیم های مختلف سازگار است. و سودآوری حاصل از کشت آن، دوبرابر نسبت به کشت گندم می باشد. خرید بذر کینوا در ساوه و سایر استان های مختلف با بالاترین کیفیت ممکن است.

دانه کینوا

کشت و خرید بذر کینوا در ساوه

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، بذر کینوا را کشت می کنند. همچنین در سال های اخیر، بذر کینوا در مناطق مختلف کشور نیز کشت می شود. کشت بذر کینوا در ساوه مشابه سایر مناطق استان مرکزی، با تولید محصول خوبی همراه است.

البته مشاهده شده که در مواردی افراد به علت عدم شناخت کافی درباره نحوه کشت بذ رکینوا، محصول نامرغوبی تولید شده است. و علت این امر، خرید بذرهای نامرغوب و کشت بذر کینوا در تاریخ نامناسب بوده است.

به همین دلیل، زمان برداشت همزمان با گرمای اوایل تابستان بوده است. به همین دلیل دانه ها، بسیار ریز و بی کیفیت بوده است. جهت اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در ساوه، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز در مناطق مختلف کشور، تجربه کشت بذر کینوا را دارد.

استان مرکزی و شهر ساوه، اقلیمی مناسب برای کشت بذر کینوا است. خرید و کشت بذر کینوا در ساوه در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می شود. البته به علت شنی بودن خاک زراعی، باید عمق کاشت رعایت شود.

برای کشت بذر کینوا در ساوه به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا لازم است. این مقدار بذر کینوا، محصول خوبی تولید می نماید. البته در مناطقی که آب ها شور می باشد، مقدار بذر برای کشت تغییر می کند.

بذر کینوا

ابیاری و عملکرد بذر کینوا در ساوه

بذر کینوا به خشکی مقاوم است و نیاز آبی کمی دارد. انواع روش های آبیاری، جهت رشد بذر کینوا و تولید دانه توسط آن به کار می رود.

5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. البته در هنگام رشد بذر کینوا و گیاه آن، باید از آبیاری زیاد اجتناب کرد، زیرا باعث ورس و کاهش عملکرد را به دنبال دارد. علاقه مندان در ساوه میتوانند بهترین بذر کینوا را از این مجموعه خرید نمایند.

حداقل عملکرد بذر کینوا، 2 تن در هکتار است و در صورت مدیریت زراعی مناسب ، تا 5/5 تن در هکتار می رسد. پس از برداشت دانه کینوا، این دانه ها نیاز به فرآوری دارند. زیرا دانه کینوا در پوسته خود ساپونین دارد که ماده ای سمی برای انسان است. بنابراین نیاز به فرآوری دارد.
این مجموعه برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده است.

این مجموعه علاوه بر توزیع بذرهای مرغوب کینوا و دادن مشاوره رایگان دانه های کینوای تولید شده را فرآوری میکند. و دانه آماده به طبخ کینوا را به صورت فله و بسته بندی عرضه می نماید.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در ساوه

به دنبال افزایش کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، در سال های اخیر، خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق گرفته است. مجموعه ما با وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ساوه و دیگر مناطق کشور، فعالیت می کند. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در ساوه و مناطق دیگر کشور، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

بذر کینوا

همکاری در خرید و فروش بذر کینوا در ساوه

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند. و پس از عقد قرارداد، محصول کینوای تولید شده از کشاورزان عزیز را، به صورت کاملاً تضمینی خریداری می نماید.

برای خرید و فروش بذر کینوا در ساوه به صورت تضمینی و استفاده از مشاوره رایگان مجموعه ما در زمینه کشت بذر کینوا در ساوه می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه به صورت تخصصی و کاملاً رایگان شما را در تولید محصولی با کیفیت، همراهی می نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *