بررسی بازار بذر کینوا در گرگان

بذر کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در گرگان ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در ارتباط باشید و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا تهیه نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که بومی آمریکای جنوبی است، پس از رشد گیاه کینوا و رسیدگی، دانه کینوا تولید را می نماید. دانه های کینوا از 5000 سال قبل، غذای اصلی مردم این منطقه را تشکیل می دهد. دانه کینوا به عنوان غذایی خوش هضم و سبک و سرشار از مواد غذایی، شناخته شده است.

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود اما برگ های جوان آن نیز، مصرف خوراکی دارند. همچنین برخی از ارقام کینوا، کاربرد علوفه ای دارند. همچنین بذر کینوا به تنش های خشکی، شوری و یخ زدگی مقاومت بالایی دارد و نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. در بازار محصولات کشاورزی بذر کینوا جایگاه بسیار خوبی دارد زیرا بذر کینوا در گرگان و سایر استان های کشور می تواند رشد عالی داشته باشد.

دانه کینوا

بذر کینوا در جهان

به همین دلیل، گیاهی مناسب برای رشد در مناطق مختلف جهان به خصوص مناطق گرم و خشک و کم آب می باشد. بذر کینوا در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی رشد می کند. و در صورت مدیریت زراعی مناسب، می تواند محصولی با عملکرد بالا تولید کند.

همه این ویژگی های بذر کینوا باعث شد تا سازمان فائو سایر کشورها را به کشت آن تشویق نماید. این سازمان با نامگذاری سال 2013 به نام سال کینوا، توجه سایر کشورها را به این گیاه جلب نمود. سازمان فائو هدف از کشت جهانی بذر کینوا را مبارزه با فقر و گرسنگی و حفظ امنیت غذایی مردم جهان، عنوان نمود. بازار دانه و بذر کینوا در گرگان و شهر های دیگر کشور رو به افزایش است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می کنند. کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، به صورت موفقیت آمیزی انجام گرفته است. و حتی در برخی از استان ها حداکثر عملکرد آن تا 6 تن در هکتار نیز رسیده است.

کشت بذر کینوا در گرگان

بذر کینوا با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم جزو گیاهان بذر ریز دسته بندی می شود. به همین دلیل، کشت بذر کینوا باید به صورت سطحی انجام شود تا مانع خفگی بذرها گردد. کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می شود که بسته به نوع اقلیم یک یا هر دو نوبت انتخاب می شود. همچنین در مناطق مستعد، بذر کینوا به صورت دیم کشت می شود.علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را از بازار بذر کینوا در گرگان بدست آورند.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز می باشد. تجربه نشان داده است که در مناطق مختلف کشور، انتخاب تاریخ کشت اهمیت بالایی دارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در گرگان، و در شهرها و اقلیم های مختلف ایران، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

بذر کینوا

اماده سازی زمین در کشت بذر گرگان

شهرستان گرگان از جمله مناطق مستعد در زمینه کشت بذر کینوا است. این شهرستان و دیگر مناطق استان گلستان، بیش ترین میزان برداشت بذر کینوا (5/5 تن در هکتار) را دارند. همچنین در این مناطق امکان کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و حتی دیم وجود دارد.

عملیات زراعی لازم جهت آماده سازی زمین، برای کشت بذر کینوا، شخم، دو مرحله دیسک و کودپاشی را شامل می شود. روش های سنتی و مکانیزه برای کشت بذر کینوا اعمال می شوند. برای کشت مکانیزه بذر کینوا در گرگان از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده نمود. و برای برداشت محصول نهایی بذر کینوا، کمباین برداشت کلزا را با تغییر هدِ برداشت می توان به کار برد.

ابیاری و کود دهی بذر کینوا در گرگان

میزان بذر کینوا مورد نیاز برای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم است که برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز نیاز دارد. در زمان کشت بذر کینوا در گرگان می توان از باران های زمستان استفاده کرد.

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد. برای این منظور استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK یا استفاده از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس توصیه می شود. در بازار بذر کینوا در گرگان می توان سود اوری خوبی را در بین محصولات کشاورزی به دست اورد.

عملکرد بذر کینوا و بازار در گرگان

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی به 5/5 تن در هر هکتار می رسد. همانطور که بیان گردید، کشت بذر کینوا در گرگان همراه با حداکثر عملکرد زراعی است.

البته مسئله رطوبت باید مورد توجه قرار بگیرد و از انبار کردن محصول نهایی باید پرهیز شود. زیرا رطوبت موجود در استان گلستان و شهر گرگان، بر رنگ و کیفیت دانه کینوا تاثیر گذار است. برای حل مشکلاتی از این قبیل و تولید محصولی با کیفیت می توانید با ما در ارتباط باشید.

بذر کینوا برای کاشت

بررسی بازار بذر کینوا در گرگان

همانطور که بیان گردید کشت بذر کینوا، همراه با مدیریت زراعی مناسب، عملکرد بالایی به همراه خواهد داشت. و حتی نسبت به برخی محصولات زراعی از جمله گندم تا دوبرابر سودآور خواهد بود. در سال های اخیر و با شناخت بیشتر بذر و دانه کینوا در ایران، بازار خرید و فروش بذر کینوا در گرگان و مناطق دیگر کشور، رونق یافته است.

همکاری در بازار بذر کینوا در گرگان

کشت بذر کینوا در گرگان و استان های مختلف کشور، روند افزایشی داشته است. البته هنوز اغلب افراد از نحوه کشت بذر کینوا به صورت سودآور، اطلاعات کافی ندارند.مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در گرگان و مناطق مختلف ایران، فعالیت می کند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید.

همچنین، با عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *