سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران

خرید و فروش گیاه کینوا

سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران چه اطلاعاتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؟ برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار به کدام مرکز مراجعه کنیم؟

کشت بذر کینوا در ایران

کینوا گیاهی یکساله و از خانواده‌ی اسفناج می‌باشد. بذور کینوا به منظور تولید دانه آن کشت می‌شود. قدمتی حدود 5000 سال دارد. بومی منطقه‌ی آند در آمریکای جنوبی است. این گیاه به علت ارزش غذایی بالایی که دارد و هم چنین مقاومت به شرایط سخت خشکی و شوری کشت آن در اکثر کشورهای دنیا و نیز ایران گسترش زیادی پیدا کرده است. کشور ایران به علت داشتن اقلیم‌های خشک و شور در بیشتر مناطق آن برای کشت کینوا بسیار مناسب و دارای درآمد می‌باشد.

کشت بذر کینوا

تعیین تاریخ مناسب کشت در سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران

بذر کینوا را می‌توان در دو نوبت در طی سال کشت کرد، یعنی هم کشت بهاره دارد و هم کشت پاییزه. البته با توجه به آب و هوای هر منطقه می‌تواند هردو کشت یا یکی از آن‌ها را داشته باشد. برای کشت بهاره نباید دمای هوا در ماه اردیبهشت بالای 35 درجه باشد زیرا در این زمان دانه در حال پرشدن می‌باشد و دمای بالا از کیفیت دانه می‌کاهد.

 در کشت پاییزه هم باید کشت را در مناطقی که طی فصل پاییز دچار سرما و یخ زدگی می‌شوند زودتر انجام دهیم. بنابراین تاریخ کشت درست و به موقع بذور کینوا عامل مهمی در عملکرد و موفقیت در کشت می‌باشد. برای تعیین تاریخ کشت مناسب در هر استانی که هستید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را از طریق سایت جامع بذر در ایران کسب نمایید.

روش‌های کاشت کینوا

کینوا را می‌توان با توجه به امکانات هر منطقه هم به روش دستی و هم مکانیزه کشت کرد.

 روش‌های کاشت بذر کینوا شامل روش جوی و پشته‌ای، ردیفی، نواری و…می‌باشد. در کشت مکانیزه از ادوات ریزکار غلات برای کاشت کینوا استفاده می‌شود.  از روش کرتی نمی‌توان برای بذور کینوا استفاده کرد زیرا کینوا بعد از رشد دارای شاخ و برگ و انشعابات می‌شود. در کشت جوی و پشته‌ای در زمین‌های شور باید بذر کینوا را داخل جوی کشت کرد تا شوری آسیب کمی به بذور کینوا وارد کند.

میزان بذر مورد نیاز برای هر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم می‌باشد.

آبیاری بذور کینوا در ایران

دفعات آبیاری کینوا هم بسته به نوع منطقه می‌تواند کمتر و بیشتر باشد. به طور کلی باید برای هر دوره کشت کینوا 5 تا 7 مرتبه آبیاری انجام داد، فواصل هر آبیاری هم 10 تا 15 روز می‌باشد. میزان بارندگی در طی سال می‌تواند از تعداد دور آبیاری کم کند. روش‌های مختلف آبیاری شامل قطره‌ای بارانی غرقابی و نوار تیپ می‌باشند. اطلاعات لازم در این مورد در سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران وجود دارد.

آبیاری کینوا

میزان عملکرد کینوا، اطلاع از روش‌های افزایش آن در سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران

عملکرد بذر کینوا در مناطق مختلف متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی از 5/1 تا 5/5 تن در هکتار در مناطق مختلف متغیر است.

برای افزایش عملکرد کشت بذر کینوا باید یک سری نکات را رعایت کرد:

 1- تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار از مراکز معتبر. بذور اصل و شناسنامه‌دار کینوا بذوری سالم هستند که عاری از گونه بذر علف هرز و آفات و بیماری‌ها می‌باشند و نیز درصد خلوص و قوه نامیه بالایی هم دارند. این مجموعه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار را در اختیار کشاورزان گرامی در سراسر کشور قرار می‌دهد.

2- انتخاب تاریخ مناسب کاشت متناسب با اقلیم هر منطقه. همانطور که گفتیم در این مجموعه کارشناسان مجرب با داشتن تجربیات بسیار خوبی در زمینه‌ی کشت کینوا در مناطق مختلف کشور می‌توانند کشاورزان و علاقمندان به کشت کینوا را در این زمینه مشاوره بدهند. در ضمن این مشاوره‌ها بصورت رایگان می‌باشند.

3- کوددهی با استفاده کودهای شیمیایی و آلی مانند NPK، سوپر فسفات تریپل و پتاس.

برداشت کینوا در ایران

زمان برداشت کینوا هم در مناطق با اقلیم‌های مختلف متفاوت می‌باشد. برداشت دانه‌های حاصل از کشت بذور کینوا هم بصورت دستی و هم مکانیزه امکان‌پذیر است. از دستگاه برداشت کلزا که کمباین می‌باشد برای برداشت کینوا هم می‌توان استفاده نمود، فقط در هنگام استفاده باید هد برداشت را به علت ریز بودن کینوا تغییر داد.

برداشت کینوا

سایت اینترنتی جامع بذر کینوا در ایران

سایت جامع بذر کینوا در ایران اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه‌ی کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور و زمان درست آن‌ها در اختیار کشاورزان و علاقمندان به کشت بذر کینوا قرار می‌دهد. همچنین این مجموعه با بستن قرارداد با کشاورزان بذرهای تولیدی آنها را به صورت تضمینی خریداری می کند.

برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار می‌توانید با مراجعه به این سایت و نیز تماس با کارشناسان این مجموعه بذور اصل کینوا را بصورت خرد و عمده تهیه نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *