آموزش کشت بذر کینوا ساوه

کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در ساوه را از کدام مرکز می توان به صورت رایگان دریافت نمود؟ کدام مرکز بذر کینوا شناسنامه دار عرضه می نماید؟ چه مرکزی در زمینه فروش محصول کینوا با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید؟

اهمیت تاریخ کشت بذر کینوا در ساوه

انتخاب تاریخ کاشت در ساوه برای کشت بذر کینوا اهمیت زیادی دارد . تاریخ کاشت در ساوه باید به گونه‌ای انتخاب شود که مرحله پرشدن دانه کینوا با گرمای بالای 35 درجه سانتی‌گراد همراه نباشد . زیرا حرارت بالا تاثیر منفی بر میزان وزن هزار دانه و اندازه دانه و همچنین کیفیت آن دارد .

تجربه تاریخ کشت نامناسب بذر کینوا در ساوه نشان داده‌ که باعث تولید دانه‌های ریز بی‌کیفیت و همچنین عملکرد بسیار پائین گردیده است . جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در ساوه می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید . این افراد تجربه کشت بذر کینوا را در ساوه و سایر مناطق استان مرکزی دارند و به صورت رایگان کشاورزان عزیز را پشتیبانی می‌نماید .

بذر کینوا

روش کشت بذر کینوا

 بذر کینوا را می‌‌توان به انواع روش‌های نواری ، ردیفی و جوی و پشته کشت نمود . بذر کینوا در ساوه به صورت دست پاش و مکانیزه کشت می‌شود .

برای کشت مکانیزه بذر کینوا در ساوه از دستگاه ردیف کار غلات استفاده می‌شود . در این ‌صورت فاصله بین ردیف‌ها ۵۰ سانتی‌متر ، فاصله بین بوته ها در داخل هر ردیف ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر و عمق کاشت ۱ تا ۲ سانتی‌متر می‌باشد .

آبیاری

برای آبیاری بذر کینوا به ۵ تا ۷ نوبت با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز است . انواع روش‌های آبیاری تحت فشار مانند قطره‌ای ، بارانی ، نوار تیپ و . . . برای تامین نیاز آبی بذر کینوا و گیاه آن استفاده می‌شود . همچنین از روش آبیاری غرقابی نیز می‌‌توان جهت آبیاری این گیاه استفاده نمود .

اهمیت کنترل علف های هرز

باتوجه به این‌که بذور علف هرز دانه کینوا از نظر شکل ، اندازه و وزن هزار دانه مشابه دانه کینوا می باشند . در صورت مخلوط شدن این بذور با دانه کینوا ،  ارزش اقتصادی آن بشدت کاهش می‌یابد . کشت بذر کینوا در ساوه را می توانید زیر نظر این مجموعه انجام دهید و سود اوری چند برابری به نسبت به گندم دریافت کنید.

 زیرا هزینه بوجاری افزایش یافته و بوجاری مشکل می گردد . به همین دلیل لازم است ، که به کنترل علف‌های هرز توجه ویژه‌ای صورت پذیرد .

بذر کینوا

کنترل علف های هرز قبل از کاشت بذر کینوا

قبل از کشت بذر کینوا پیشنهاد می‌شود ، چند ماه قبل از کشت بذر کینوا زمین زراعی موردنظر آبیاری شود ، تا به علف‌های هرز رشد کنند .

پس از رشد علف‌های هرز می توان از علف کش ترفلان برای کنترل این علف‌های هرز استفاده نمود . پس از طی شدن دوره کارنس این علف کش ، بذر کینوا کشت می شود .

در صورتی که زمان برای طی شدن دوره کارنس علف کش وجود نداشته باشد ، می توان با شخم زدن زمین باعث دفن علف های هرز شد .

کنترل علف های هرز بعد از کشت بذر کینوا در ساوه

جهت کشت علف های هرز پهن برگ در مزرعه کینوا ، وجین به صورت دستی و یا با کولتیواتور ، موثر می باشد . در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ ، می توان از علف کش گالانت سوپر ، استفاده نمود .

بذر کینوا

برداشت

زمانی که گیاه کینوا رو به خشک شدن می رود ، زمان برداشت آن می باشد . برداشت محصول کینوا به صورت دستی یا با استفاده از کمباین برداشت کلزا است . به علت ریز بودن دانه کینوا ، لازم است که برای برداشت محصول کینوا ، هدِ برداشت تنظیم گردد .  

دریافت رایگان آموزش کشت بذر کینوا در ساوه

جهت دریافت آموزش رایگان کشت بذر کینوا در ساوه ، می توانید با ما در ارتباط باشید . مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را عرضه می نماید .

کارشناسان با تجربه این مجموعه ، در زمینه کشت بذر کینوا ، به کشاورزان عزیز ، مشاوره رایگان ارائه می نماید . همچنین مجموعه ما در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ، با کشاورزان عزیز ، مشارکت می نماید .

جهت تهیه بذر کینوا شناسنامه دار با قوه نامیه و درصد خلوص بالا و دریافت مشاوره رایگان درزمینه کشت بذر کینوا در استان مرکزی ، می توانید با ما تماس بگیرید . و از کلیه خدمات این مجموعه استفاده نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *