بازار کینوا خاویار گیاهی در ایران

کینوا خاویار گیاهی

بازار کینوا خاویار گیاهی در ایران قابل استعلام بوده و استفاده از مشاوره های رایگان، می توانید با بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران در ارتباط باشید.

دانه کینوا خاویار گیاهی

دانه كينوا یک دانه خوراکی با ارزش غذايي بالا و بسيار خوش‌هضم است. غنی بودن دانه کینوا از مواد غذایی، باعث شده که به خاويار گیاهی معروف شود. خاویار گیاهی کینوا يك منبع غني از پروتئين، آهن، منيزيم، فيبر، فسفر، کلسیم، انواع ويتامين ها و آنتی اکسیدان محسوب می شود.

تنها منبعی که همه ی اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد، خاویار گیاهی کینوا می باشد. ارزش غذایی بالای خاویارگیاهی کینوا و مقاومت به شوری و خشکی گیاه کینوا باعث شد تا سازمان فائو با همکاری سازمان ملل متحد سال 2013 را به نام «سال بین المللی کینوا»، نام گذاری نماید.

دانه کینوا چیست؟

خاویار گیاهی کینوا (دانه کینوا) از رشد بذر کینوا و گیاهی به همین نام تولید می شود. خاویار گیاهی کینوا طی 5000 سال غذای اصلی مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی بوده است. با ترغیب سایر کشورها به کشت بذر کینوا و تولید و توسعه بازار کینوا خاویار گیاهی ، از سوی سازمان فائو، بسیاری از خانوارها در سراسر جهان دانه کینوا را در سبد غذایی خود قرار داده اند.

خاویار گیاهی کینوا (دانه کینوا) دارای طیف رنگی وسیعی است که رنگ های سفید و کرم تا قهوهای و سیاه را شامل می شود. دانه کینوا ریز بوده و دارای وزن هزاردانه حدود 3 گرم می باشد. اما دانه های ریز کینوا خواص بسیار زیادی داشته و مصرف آن برای تمام گروه های سنی مفید می باشد.

دانه کینوا

طعم دانه کینوا خاویار گیاهی

طعم اصلی خاویار گیاهی کینوا مشابه برنج و ذرت می باشد. و چون شبه غله است، طعم خاصی دارد. استفاده از خاویار گیاهی کینوا در انواع غذاها باعث افزایش ارزش غذایی آن خوراک می گردد. همچنین استفاده از آن تأثیری بر طعم اصلی غذا نمی گذارد.

خواص دانه کینوا

همانطور که بیان شد، دانه کینوا به خاویار گیاهی نیز معروف است. دانه ها ی موجود در بازار خاویار گیاهی کینوا به دلیل نداشتن گلوتن جایگزین مناسبی برای غلات در رژیم غذایی بیماران سلیاکی و دیابتی می باشد.

خاویار گیاهی کینوا دارای ارزش پروتئینی بالایی است. همچنین پروتئین های خاویار گیاهی کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارش، نسبت به پروتئین های گندم، با سرعت بالاتری هیدرولیز می شوند.

خاویار گیاهی کینوا فیبر محلول بالایی دارد که باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی می شود. همچنین فیبرهای موجود در آن باعث رشد میکروارگانیسم های مفید روده بزرگ می گردد.بعلاوه فیبر های محلول موجود در خاویار گیاهی کینوا باعث کاهش کلسترول خون و بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون می شود.

کینوا فروش

بازار کینوا خاویار گیاهی و بیماری ها

گرانول های نشاسته موجود در خاویار گیاهی کینوا خیلی کوچک هستند. و جایگزین مناسبی برای نشاسته اصلاح شده شیمیایی می باشند. به همین دلیل، علاوه بر تأمین قند خون بدن، مانع چاقی مصرف کننده می شوند.

میزان روغن موجود در خاویار گیاهی کینوا از ذرت بیشتر است. فراوان ترین اسید چرب موجود در خاویار گیاهی کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد. همچنین این اسیدچرب باعث بهبود حساسیت به انسولین نیز می شود.

دانه کینوا موجود در بازار کینوا خاویار گیاهی دارای، میزان پروتئین آن دو برابر و مواد معدنی آن سه برابر گندم می باشد. مصرف خاویار گیاهی کینوا، علاوه بر کمک به رشد طبیعی بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند. همچنین خاویار گیاهی کینوا، یک رژیم غذایی کامل و متعادل مخصوصاً برای افراد گیاه خوار محسوب می شود.

دانه کینوا تهران

بازار کینوا خاویار گیاهی در ایران

در حال حاضر و با معرفی دانه کینوا به جهان، بیش از 100 کشور از جمله ایران، دانه کینوا یا همان خاویار گیاهی کینوا را تولید می نمایند. همانطور که بیان شد، کشور ایران نیز از جمله کشورهایی است که در سالهای اخیر، اقدام به کشت بذر کینوا و تولید خاویار گیاهی کینوا کرده است.

دانه کینوا در بازار ایران

بنابراین خانوارهای ایرانی نیز می توانند از بازار کینوا خاویار گیاهی خواص غذایی و دارویی در سبد غذایی خود بهره مند شوند. همچنین در سال های اخیر، مصرف در بازار خاویار گیاهی کینوا در داخل روند افزایشی داشته است. و به دنبال آن، خرید و فروش دانه کینوا (خاویار گیاهی کینوا) در ایران نیز، رونق گرفته است.

بازار کینوا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا در داخل کشور فعالیت می نماید. بازار کینوا با همکاری کشاورزان عزیز در مناطق مختلف، توانسته است دانه کینوا را با کیفیت مطلوب، در داخل کشور تولید کند.

این مجموعه پس از تولید دانه کینوا، برای اولین بار در ایران ، بازار کینوا خاویار گیاهی اقدام به فرآوری دانه کینوا نموده است. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران فعالیت می کند. و علاوه بر فرآوری و تولید دانه آماده به طبخ کینوا در داخل کشور، آرد کینوا و فرآورده های کینوا را نیز تولید می نماید.

همکاری در بازار کینوا خاویار گیاهی

بازار کینوا خاویار گیاهی آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاکی در زمینه ارائه دانه مرغوب و باکیفیت کینوا می باشد. در بازار خاویار گیاهی کینوا سفید، قرمز و سیاه کینوا که توسط مجموعه ما تولید و فرآوری می شود، به صورت عمده در تناژ بالا وبه صورت بسته بندی و خرده فروشی نیز در اختیار متقاضیان عزیز قرار می گیرد.

برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه و تهیه بذر، دانه و آرد باکیفیت کینوا که به دست توانمند کشاورزان عزیز ایرانی تولید شده است، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *