معرفی بزرگترین تولید کنندگان کینوا در ایران

بذر کینوا

در ایران تولید کنندگان مختلفی روی به تولید کینوا آورده ‌اند تا علاوه بر تامین نیاز داخل به کینوا، بتوانند کینوا ایرانی را به سایر نقاط دنیا صادر نمایند. برای معرفی بزرگ ترین تولید کنندگان کینوا در ایران، شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا را می ‌توان نام برد که دارای دستگاه‌‌ های مختلف فرآوری کینوا و ساپونین زدایی منحصر به کینوا در کشور است. این مجموعه، اقدام به تولید کینوا مرغوب و عاری از گلوتن می‌نماید. شما جهت آشنایی با این تولید کننده بزرگ کینوا در کشور می‌توانید به بخش مشاوره سایت مراجعه نمایید.

تولید کینوا داخل ایران

 تولید کینوا داخل ایران، در مناطقی که دارای آب و هوای گرم و خشک است انجام می شود. این محصول نیازمند آب فراوان نیست و از همه مهم تر در خاک و آب شور امکان رشد دارد. تولید کنندگان کینوا و مجموعه های فعال در زمینه فرآورده های کینوا در ایران به سرعت در حال رشد هستند. برخی از این شرکت‌ها اقدام به بسته ‌بندی کینوا خارجی که به صورت عمده ازخارج از کشور وارد کرده ‌اند می‌ نمایند و برخی فقط به تولید و بسته‌ بندی کینوا کشت شده در خاک ایران مشغول هستند.

شرایط کشت و پرورش کینوا با اقلیم ایران خوانایی دارد و موجب شده تا در استان ‌های مختلف کشور مورد کشت و کار قرار گیرد. ایلیا یکی از مجموعه‌ های تولید کینوا در ایران است که بذر با کیفیت کینوا را در اختیار کشاورزان قرار داده و بعد از کشت محصول کشاورز را خریداری می نماید. بعد از فرآوری و ساپونین زدایی آن را به صورت بسته‌ بندی، کیلویی و فله روانه بازار می ‌کند. شما جهت آگاهی از اطلاعات و استعلام قیمت کینوا می ‌توانید به بخش مشاوره سایت ایلیا مراجعه نماید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

کینوا

انواع کینوا در ایران

کینوا دارای بیش از 3000 نوع واریته‌ مختلف است که رایج ‌ترین آن ها در ایران عبارت هستند از:

  • انواع کینوا سفید
  • کینوا قرمز
  • کینوا سیاه

یک فنجان کینوا که معادل 185 گرم کینوا(خام یا پخته)می باشد، محتوی مواد مغذی زیر است:

  • پروتئین: ۸ گرم؛
  • فیبر: ۵ گرم؛
  • منگنز: ۵۸ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • منیزیم: ۳۰ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • فسفر: ۲۸ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • ویتامین b۹ یا اسید فولیک: ۱۹ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • مس: ۱۸ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • آهن: ۱۵ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • روی (زینک): ۱۳ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • پتاسیم: ۹ درصد میزان مورد نیاز روزانه؛
  • تقریبا ۱۰ درصد میزان مورد نیاز روزانه از ویتامینB1، ویتامین B2 و ویتامین B6؛
  • مقدار کمی کلسیم، ویتامین B3 یا نیاسین و ویتامین E.
  • ۱۸۵ گرم کینوا حدود ۲۲۲ کالری انرژی، ۳۹ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم چربی دارد؛
  • کینوا همچنین حاوی مقدار کمی اسید چرب امگا ۳ است.

امروزه با شاخت مزایا و مواد مغذی این دانه، در ایران و دنیا کشت و بهره ‌بری از آن توسعه یافته و با پیشرفت تکنولوژی کینوا ایرانی نیز وارد عرصه بازار های داخلی و خارجی گردیده است.

کینوا وارداتی

ورود کینوا وارداتی به ایران از سال 1395 آغاز شد و عمده کشورهایی که واردات کینوا از آن‌ها صورت می‌گرفت عبارت اند از: پرو، بولیوی و اکوادور. البته قابل ذکر است که این محصولات در برخی مواقع تحت استاندارد کشور های کانادا و هلند و دیگر کشور ها نیز به کشور ورود کرد. امروزه ایران کینوا خود را به کشور های دنیا صادر می کند تا دیگر کشور ها نیز طعم کینوا ایرانی را بچشند و از مزایای آن بهره‌ مند شوند. شما می ‌توانید جهت سفارش و تهیه کینوا وارداتی به بخش مشاوره سایت ایلیا مراجه نمایید.

کینوا

ویژگی های کینوا ایرانی

کینوا معروف به خاویار گیاهی است و ویژگی های منحصر به فردی دارد. طعم کینوا بسیار شبیه برنج سفید است و ارزش غذایی فوق العاده‌ ای دارد. در زیر به برخی از ویژگی های کینوا ایرانی می‌‌پردازیم.

  • در ایران بیشتر رنگ سفید آن کشت می‌شود.
  • کینوا سفید بعد از پخت بافت نرم تری دارد.
  • اندازه دانه های کینوا ایرانی در مقایسه با کینوا وارداتی کوچک تر است.
  • رنگ کینوا ایرانی در مقایسه با کینوا وارداتی تیره تر است.

شما جهت کسب اطلاعات لازم در زمینه ویژگی های کینوا ایرانی می توانید به بخش مشاوره مجموعه ایلیا، مراجعه نمایید.

تولید کنندگان کینوا در ایران

تولید کنند‌گان کینوا در ایران مراحل زیر را در تولید کینوا طی می‌کنند:

  1. عرضه بذر کینوا به کشاورز
  2. مشاوره کامل در جهت آشنایی با این بذر و نحوه کاشت و پرورش آن
  3. بعد از برداشت محصول با آزمایش‌های قوه نامیه و وزن 1000 دانه، دانه‌ های برداشت شده بررسی می ‌شوند.
  4. خرید دانه کینوا به صورت بوجاری شده از کشاوز
  5. فرآوری و ساپونین زدایی کینوا
  6. بسته ‌بندی دانه‌های خوراکی کینوا
  7. عرضه و فروش کینوا در بازار

یکی از این تولید کنندگان کینوا در کشور، شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا است که برای آشنایی با فعالیت ‌های مجموعه ایلیا می ‌توانید با کارشناسان مجموعه ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان آن ها بهره مند شوید.

کینوا

شرکت ایلیا خریدار محصول کینوا از کشاورز

شرکت ایلیا خریدار محصول کینوا از کشاورز است و با توجه به این که در کشور تنها شرکتی است که دارای ابزار آلات و دستگاه ‌های مکانیزه جداسازی پوسته کینوا به صورت اختصاصی است، تولیدات مرغوبی را روانه بازار می‌کند. کشاورز از بابت فروش محصول خود در بازار با تضمین خرید ایلیا از کشاورز مشکلاتش برطرف شده و تمام تلاشش را جهت تولید محصولی پر بازده قرار به کار می برد که مشتری خوبی به نام شرکت ایلیا دارد. شما جهت آگاهی از نحوه خرید محصول از کشاورز می ‌توانید با کارشناس های فروش مجموعه ایلیا ارتباط بگیرید.

فراوری کینوا

فرآوری کینوا در ایران بعد از ورود محصول کشاورزی به کارخانه آغاز می‌شود و محصول آماده بوجاری، پوست گیری و سفید کاری می ‌شود. مراحل فرآوری کینوا عبارت اند از:

  1. بوجاری کینوا
  2. سورتینگ دانه های کینوا: با انجام این مرحله، مراحل بعدی با کیفیت بهتری انجام می شوند.
  3. پوست گیری و ساپونین زدایی کینوا
  4. سورتینگ دوم
  5. شست و شوی دانه ها(سفید کاری دانه های کینوا)

تمام این مراحل در شرکت ایلیا به صورت تخصصی و حرفه ‌ای با جدید‌ ترین ماشین‌آلات مخصوص فرآوری کینوا صورت می‌گیرد. میتوانید جهت کسب اطلاعات لازم در این زمینه به بخش مشاوره سایت ایلیا مراجعه نمایید.

تولید و عرضه انواع محصولات کینوا در کشور

کینوا امروزه در کشور در رنگ های سفید، قرمز و سیاه تولید شده است و انواع محصولات کینوا شامل: دانه کینوا، آرد کینوا، کینوا پرک و … است. شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا تولید و عرضه انواع محصولات کینوا در کشور را به عهده دارد و کینوا ایرانی را به صورت بسته‌ بندی، کیلویی و فله در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. معمولا مشتریان ایلیا از قدیم با این شرکت کار می‌کنند که این حاکی از رضایت و کیفیت خوب محصولات کینوا تولیدی در ایلیا است. ایلیا آماده همکاری با تمام ارگان ‌ها و مجموعه‌ های نیازمند خرید و فروش کینوا در ایران است و می‌توانید برای آگاهی از نحوه این همکاری با کارشناسان شرکت ایلیا تماس بگیرید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *