قیمت فروش بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا دیم

قیمت فروش بذر کینوا در لرستان را می توانید در این مرکز استعلام نمایید. مناسب ترین قیمت فروش بذر کینوا در لرستان و سایر استان ها قابل استعلام می باشد.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری مقاوم به شوری، خشکی و یخ زدگی است. همچنین به عنوان شبه غله ای با فوائد بسیار برای انسان مطرح شده است. دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز می باشد. این گیاه به میزان آب کمی برای رشد نیاز دارد و نسبت به تغییرات اقلیمی مقاوم است.

سازمان فائو با توجه به ویژگی های منحصر به فرد کینوا، سال 2013 را به نام سال کینوا نام گذاری کرد.این سازمان به ترویج کشت کینوا در سایر کشورها پرداخت که در نتیجه آن و حال حاضر در بیش از 100 کشور دنیا مانند ایران و در استان لرستان بذر کینوا کشت می شود.

بذر کینوا ارزش غذایی بالای دارد و به دلیل نداشتن گلوتن، دارای ارزش دارویی نیز می باشد.به همین دلیل برای بیماران سلیاکی و دیابتی که ممنوعیت مصرف گلوتن دارند، غذایی بسیار مناسب است. همچنین از دانه کینوا برای مصارف مختلف غذایی و صنعتی استفاده می شود.

گیاه کینوا تولید بذرهای ریز با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم می کند. بذر کینوا حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند و در صورت فراهم بودن شرایط زراعی مطلوب عملکرد زراعی بالا داشته و می تواند تا دوبرابر گندم سودآور باشد.

کینوا فروش

کشت بذر کینوا

در سال های اخیر، ترویج کشت کینوا در ایران باعث کشت بذر کینوا در لرستان و سایر استان های کشور گردید. استان لرستان با دارا بودن خاک مرغوب و نداشتن مشکل خشکی و شوری توانسته است محصول مرغوبی از بذر کینوا تولید نماید. محصول بذر کینوا تولیدی در این استان بسیار باکیفیت بوده است، و بیشترین میزان علوفه کینوا را نیز تولید کرده است.

همچنین محصول تولید شده در این استان دارای وزن هزار دانه بالا و بذرهای درشت می باشد که بسیار مناسب برای صادرات می باشد سودآوری قابل توجهی را به همراه داشته است.

کشت بذر کینوا در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه انجام می شود. بارندگی های مناسب در این استان امکان کشت دیم بذر کینوا را فراهم آورده که باعث شده کشاورزان عزیز بتوانند فرصت مناسبی برای کسب درآمد داشته باشند.

بذر کینوا لرستان

آبیاری و عملکرد بذر کینوا در لرستان

برای کشت بذر کینوا در لرستان و سایر مناطق مشابه گیاهان بذرهای ریز عمل نموده و برای آماده سازی زمین شخم، دو مرحله دیسک و کودپاشی انجام می شود. میزان بذر مورد نیاز برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم است که نیاز به 7-5 نوبت آبیاری دارد. میزان عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن د رهکتار است که استفاده از کودهای شیمیایی و آلی می تواند بر عملکرد محصول تأثیرگذار باشد.

به روش های مختلف امکان کشت و آبیاری کینوا وجود دارد. برای زمین های بیش از سه هکتار کشت مکانیزه با خطی کار غلات امکان پذیر است. در پایان برای برداشت محصول کینوا می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ کمباین، استفاده کرد.
برای اطلاع از تاریخ مناسب کشت بذر کینوا می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه در تمام مراحل کشت بذر کینوا با دادن مشاوره رایگان شما را همراهی می کند تا محصول با کیفیتی و با عملکرد زراعی قابل قبول تولید نمایید.

بذر کینوا

قیمت فروش بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا در لرستان و شهرستان های مختلف آن به صورت فله و بسته بندی به فروش می رسد. برای اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا، خرید و فروش تضمینی بذر در این استان می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار را با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد. در این مجموعه پس ازعقد قرارداد با زارعین عزیز خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *