آموزش کشت بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا

جهت آموزش کشت بذر کینوا در لرستان ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله ای دولپه،  بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است. مردم کشورهای پرو، بولیوی و شیلیف هزاران سال است که بذر کینوا را کشت می کنند. و پس از رشد گیاه کینوا و تولید دانه های سرشار از موادغذایی کینوا، آن ها را به عنوان غذای اصلی خود مصرف می نمایند.

ارزش غذای و دارویی دانه کینوا، باعث شده تا مصرف آن در سبد غذایی خانواده ها، در سراسر جهان قرار گیرد. بذر کینوا نسبت به شوری، یخ زدگی و خشکی مقاومت بالایی دارد. همچنین به علت سازگاری بذر کینوا به تغییرات اقلیمی، کشت آن در مناطق مختلف جهان نیز، افزایش یافته است.

کاربرد های غذایی و صنعتی دانه کینوا، باعث شد تا سازمان فائو سایر کشورها را به کشت بذر کینوا تشویق نماید. این سازمان با همکاری کشورهای تولید کننده، سال 2013 را سال بین المللی کینوا نام نهاد. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، به زراعت بذر کینوا پرداخته اند.

اگرچه بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود، ولی از برگ های جوان آن به صورت سبزی تازه نیز استفاده می شود. در سال های اخیر و به توصیه سازمان فائو، در ایران نیز بذر کینوا مورد کشت و کار قرار گرفته است.

مقاومت بالای بذر کینوا به شوری و خشکی، آن را به گیاهی مناسب برای کشت در اقلیم گرم و خشک ایران تبدیل کرده است. همچنین عملکرد زراعی مطلوب و سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و سایر غلات و ارزش صادراتی آن، باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرد.

بذر کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در لرستان

استان لرستان از جمله مناطق مستعد برای کشت بذر کینوا است که توانسته محصولی با عملکرد مطلوب تولید نماید. شهرهای الیگودرز، خرم آباد، ازنا و… از جمله مناطقی هستند که با همکاری مجموعه ما، بذر کینوا را کشت نموده اند. محصولی باعملکرد بالا و کیفیت دانه تولیدی بسیار مطلوب بوده است.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز است. کشت بذر کینوا در لرستان، در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه انجام می شود. کشت بذر کینوا در لرستان به صورت دیم نیز امکان پذیر است. این استان مشکل خشکی و شوری ندارد و برای کشت بذر کینوا، بسیار مناسب است.

 جهت آماده سازی زمین زراعی برای کشت بذر کینوا، عملیات زراعی شامل شخم، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی اجرا می شود. کشت بذر کینوا نیز به انواع روش های سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. البته کشت بذر کینوا به روش مکانیزه باعث سودآوری بیشتر آن خواهد گردید.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا، لازم است که عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر، در نظر گرفته شود. برای این منظور از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.

بذر کینوا

ابیاری و کود دهی در کشت بذر کینوا در لرستان

تعداد دفعات آبیاری مورد نیاز برای رشد بذر کینوا، 5 تا 7 مرتبه به فاصله هر 10 تا 15 روز است. البته در اغلب موارد، 5 نوبت آبیاری، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید. زیرا بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد. همچنین برای آبیاری بذر کینوا و گیاه آن، می توان از انواع روش های آبیاری، استفاده نمود.

 استفاده از کودهای آلی و شمیایی مانند NPK یا کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس باعث افزایش عملکرد بذرکینوا، خواهد شد. برای مبارزه با علف های هرز می توان یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی را آبیاری کرد. پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم ترفلان و رانداپ، می توان آنها را از بین برد.برای انجام بهترین کشت بذر کینوا در لرستان و سایر استان ها باید بذر بسیار عالی و درجه یک به همراه مشاوره ی عالی دریافت کنید که این خدمات را این مجموعه با نهایت تخصص ارائه می دهد.

جهت برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا، حداقل 2 تن در هکتار و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، حداکثر 5/5 تن در هکتار خواهد بود.

 انتخاب تاریخ مناسب کشت بذر کینوا در لرستان، اثیر مهمی بر عملکرد محصول نهایی خواهد گذاشت. برای اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در لرستان، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا بهره مند شوید.

بذر کینوا

خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در لرستان

به علت سودآوری کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا، بازار خرید و فروش بذر کینوا، رونق دارد. اما متاسفانه، افرادی سودجو، اقدام به توزیع بذرهای تقلبی با درصد خلوص پایین و با اختلاط ژنتیکی بالا، کرده اند.

 این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی، در زمینه کشت بذر کینوا همکاری می نماید.و به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، بذر های اصل و شناسنامه دار را توزیع می نماید. برای کشت بذر کینوا در لرستان و سایر استان های کشور می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

 برای تهیه بذرهای اصل کینوا می توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین، این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور را، به صورت تضمینی انجام می دهد. بعلاوه مشاوره تخصصی و کاملا رایگان در تمام مراحل زراعت بذر کینوا به علاقه مندان ارائه می نماید.

جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *