جامع ترین مرکز بذر کینوا در همدان

کینوا

جامع ترین مرکز بذر کینوا در همدان کدام است ؟ برای تهیه بذر کینوا در همدان و سایر استان های کشور می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید.

معرفی بذر کینوا

کینوا گیاهی شبه غله، دولپه، متعلق به خانواده تاج خروس و با ظاهری مشابه گیاه سلمه تره است. بذرهای این گیاه ریز بوده و وزن هزار دانه آن بین 2 تا 3 گرم می باشد. بذر کینوا مقاوم به خشکی و شوری بوده و همچنین به تغییرات اقلیمی سازگار است. و امکان کشت آن در اکثر نقاط ایران از جمله همدان وجود دارد.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت (حدود 100 روز) می باشد. بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و با انوع روشها، آبیاری آن امکان پذیر است. همچنین کشت بذر کینوا به روش سنتی و مکانیزه امکان پذیر است و حتی در خاک های زراعی فقیر نیز رشد می کند.

از بذر کینوا برای مصارف خوراکی در تهیه انواع سوپ، سالاد و طبخ مشابه برنج استفاده می شود. ارزش غذایی بالای کینوا، آن را به غذایی مناسب برای تمام سنین تبدیل کرده است. همچنین دانه کینوا فاقد گلوتن بوده و برای بیماران سلیاکی و دیابتی بسیار مناسب می باشد. از آرد آن برای تهیه نان، بیسکویت و انواع کیک استفاده می شود.

فروش بذر کینوا فله

کشت بذر کینوا در همدان

کشت بذر کینوا در همدان در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. جهت آماده سازی زمین زراعی برای کشت بذر کینوا لازم است مراحل شخم، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی اجرا شود.

بذر کینوا برای آبیاری به 7-5 نوبت با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 10-8 کیلوگرم است. در صورت کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. در این شرایط عمق کاشت 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 10-7 سانتی متر توصیه می شود.

کنترل علف هرز بذر کینوا در همدان

برای مبارزه با علف های هرز می توان یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی را آبیاری کرد. پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم ترفلان و رانداپ، می توان آنها را از بین برد.

بذر کینوا در ایران

عملکرد بذر کینوا در همدان

برای برداشت محصول کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ کمباین می توان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، به 5/5 تن در هکتار خواهد رسید.

کشت بذر کینوا در همدان در دو نوبت در سال امکان پذیر است. همچنین در این استان امکان کشت دیم نیز وجود دارد. استان همدان دارای اقلیم متنوع است. بعلاوه انتخاب تاریخ کشت در عملکرد محصول نهایی بسیار با اهمیت است. برای اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در منطقه زراعی خود می توانید با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در همدان

همانطور که بیان شد، کشت بذر کینوا در استان همدان در سال های اخیر مشابه سایر استان های کشور رو به افزایش است. به دنبال آن مراکز مختلفی اقدام به فروش بذر کینوا کرده اند. اما در این بین افرادی سودجو با هدف کسب درآمد بذرهای تقلبی را در بین کشاورزان توزیع کرده اند. همچنین در بسیاری از موارد پس از فروش بذر کینوا هیچ تضمینی برای خرید محصول نهایی از کشاورز وجود نداشته و محصولات انبار شده اند.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، با هدف ترویج کشت بذر کینوا و همچنین بومی سازی تولید بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

همچنین تجارب کسب شده در زمینه زراعت کینوا در همدان و استان های مختلف کشور را به صورت مشاوره کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بذر کینوا در ایران

همکاری

این مجموعه در نظر دارد تا در صورت تمایل افراد مختلف، کارگاه آموزش کشت کینوا در همدان و سایر استان ها را راه اندازی نماید. تا بدینوسیله کشاورزان عزیز را در تولید محصول باکیفیت و مرغوب همراهی نماید. برای استفاده از خدمات مشاوره ای و خرید و فروش تضمینی بذر کینوا می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *