طرز کشت بذر کینوا در استان خوزستان

بذر کینوا فروشگاه

طرز کشت بذر کینوا در استان خوزستان چگونه است ؟ استان خوزستان از جمله مناطقی است که در سال های اخیر کشت گیاه کینوا را تجربه کرده و توانسته محصول تولید نماید.

کشت بذر کینوا در استان خوزستان

بذر کینوا گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است که دارای ارزش غذایی و دارویی بوده و دانه و آرد آن کاربردهای مختلفی دارد. در حال حاضر بیش از صد کشور در جهان از جمله ایران به کشت بذر کینوا پرداخته اند.

بذر کینوا خوزستان

تهیه زمین بذر کینوا

شامل شخم، ماخار و دو نوبت دیسک و کودپاشی می باشد. برای کشت مکانیزه بذر کینوا عمق کاشت 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله دو بذر در هر ردیف 10-7 سانتی متر می باشد. خاک زراعی استان خوزستان بسیار مرغوب بوده و تولید محصول باکیفیتی از کینوا را به همراه خواهد داشت.

میزان بذر کینوا در خوزستان :

10-8 کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار لازم است که عملکرد حداقل 2 تن و در صورت فراهم کردن شرایط مطلوب حداکثر 5/5 تن در هکتار را در پی خواهد داشت.

زمان کاشت: کشت بذر کینوا به صورت سنتی و یا مکانیزه می تواند صورت پذیرد. زمان کشت کینوا در استان خوزستان از اواخر شهریور تا اواخر مهر است که در این صورت برداشت محصول در آخر دی ماه خواهد بود.استان خوزستان دارای زمستان های معتدل است و کشاورزان عزیز می توانند از بارش های زمستان استفاده کنند و نوبت آبیاری را کاهش دهند.

بذر کینوا در ایران

ابیاری ، کود دهی ، علف هرز بذر کینوا

البته با توجه به اقلیم های مختلف در شمال و جنوب خوزستان ، تاریخ کشت بذر کینوا در این مناطق متفاوت است. برای اطلاع از زمان کشت مناسب براساس منطقه زراعی خود می توانید با مجموعه ما تماس گرفته و از نظر متخصصان ما بهره مند شوید.

آبیاری: گیاه کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد که در اکثر موارد 5 نوبت آبیاری برای تولید محصول مرغوب کفایت می کند.

کودهی: استفاده از کودهای دامی و شیمیایی مانند NPK و کود سوپرفسفات تریپل و پتاس باعث افزایش عملکرد محصول کینوا خواهد شد.

علف های هرز: برای مبارزه با علف های هرز می توان حدود یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین را آبیاری نموده و پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان آن ها را از بین برد.

بذر کینوا ارگانیک

برداشت بذر کینوا در خوزستان:

برداشت به روش دستی و یا مکانیزه با استفاده از کمباین برداشت کلزا با تغییردادن هدِ برداشت می تواند انجام شود. پس از خشک شدن ساقه و گل ها با استفاده از خرمن کوب بذرها جداسازی می شود.

مجموعه ما با هدف ترویج کشت کینوا در ایران و با کسب مجوز از وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری کشاورزان عزیز در مناطق مختلف استان خوزستان توانسته است تجارب مفیدی در زمینه کشت کینوا به دست آورد که این اطلاعات مفید را به صورت مشاوره کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

همچنین این مجموعه با هدف بومی سازی بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان قرار داده و با خرید و فروش تضمینی محصولاتشان، آنها را در بدست آوردن سود قابل قبول یاری می رساند. بعلاوه امکان خرید محصول، حتی از کشاورزانی که بذر خود را از مجموعه ما تهیه نکرده اند را فراهم آورده است.

به این ترتیب که کشاورز متقاضی می تواند پس از ارسال نمونه ای از بذر تولیدی خود، در صورت تأیید شدن توسط پرسنل ما، محصول خود را به شرکت ما بفروشد. برای اطلاع از خدمات مجموعه ما با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *