خریدار هر کیلو دانه کینوا

قیمت ارزان کینوا برای خرید

در این مطلب به بررسی قیمت هر کیلو دانه کینوا می پردازیم و خریدار های این محصول را در کشور معرفی می کنیم.

گیاه کینوا

دانه کینوا در حدود 10 سال است که به ایران وارد شده است. بذور مختلف کینوا در اقلیم‌های مختلف در استان‌های کشور مورد کشت و کار قرار گرفته است. سال 2013 فائو مطرح می‌کند کینوا می‌تواند سوءتغذیه را در کل دنیا برطرف کند. کشورهای مختلفی بخصوص کشورهای اروپایی به کشت این گیاه پرداخته اند. درحال حاضر حدود 70 کشور در دنیا کینوا مورد کشت و کار قرار داده‌اند. کینوا در ایران نیز توانسته است تولید شود در واقع در ایران دو نوع کینوا وجود دارند، کینوا ایرانی و کینوا وارداتی.

گیاه کینوا

کینوا ایرانی

 کینوا  ایرانی توسط کشاورزان ایرانی مورد کشت و کار قرار می‌گیرد. در بین ارقام مختلف رقم تیتیکاکا بسیار سازگاری خوبی به ایران پیدا کرده است و قابلیت کشت در همه استان‌های کشور به‌خصوص استان‌های گرمسیر را دارد. تنها استان‌هایی که نمی‌توانند کینوا را کشت کنند، گیلان و مازندران است. این استان ها میزان رطوبت بالایی را دارد. محصول تولید شده در ایران به کارخانه‌های فرآوری کینوا منتقل شده و در آن‌جا فراوری می شود تا قابلیت خوراک انسان را پیدا کند.

کینوا وارداتی

 از طرفی کینوا وارداتی نیز که تا قبل از شروع شیوع کرونا در جهان بسیار مورد علاقه ایرانی‌ها بود، بعد از شیوع کرونا به علت افزایش قیمت های دلار و ممنوعیت واردات مواد غذایی، مصرف آن به شدت محدود شد.

 قیمت های هر کیلو کینوا وارداتی برای خریدار ها در ایران به ‌شدت افزایش یافت و این باعث شد که محصول کینوا وارداتی به یک محصول لوکس و لاکچری تبدیل شود. این موضوع باعث شد نه‌تنها در همه اقشار جامعه نتوانند از آن استفاده کنند. بلکه بسیار مصرف آن به شدت کاهش یافت و حتی وارد کننده های کینوا برای تامین محصول دچار چالش شدند.

خریدار هر کیلو کینوا

قیمت هر کیلو دانه کینوا برای خریدار

قیمت هر کیلو دانه کینوا در حال حاضر در ایران بسیار متنوع است. بسته به این که کینوا ایرانی باشد یا وارداتی قیمت‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده ‌است. کینوا در ایران به سه رنگ سفید، سیاه و قرمز یافت می‌شود.

 درحال حاضر قیمت کینوا وارداتی با توجه به قیمت‌های زیاد دلار بسیار بالا بوده و در حدود هر کیلو 180 هزار تومن به بالا می باشد. در سال‌های اخیر کشت کینوا در ایران بسیار رواج پیدا کرده و محصولات تولید شده در ایران نیز دارای تنوع های بسیار مختلفی هستند. برخی از دانه‌های کینوا در ایران بسیار سفید و خوش رنگ و دارای درشتی بسیار مناسبی هستند که برای مصرف تازه خوری و به ‌عنوان برنج در بین ایرانی‌ها رواج دارد.

 دانه های ریز و تیره رنگ کینوا که بازارپسندی پایینی دارد، می تواند برای مصارف آرد و پرک و بقیه مصارف مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت کینوا ایرانی باتوجه به این‌که تولید داخل است و هزینه دلاری به آن تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از هزینه‌ها از قیمت هر کیلو کینوا کسر می‌شود، این محصول قیمت بسیار مناسبی در حدود یک ‌سوم قیمت وارداتی دارد.

کینوا ایرانی با توجه به کیفیت های مختلفی که در بازار عرضه می‌شود، می‌تواند قیمت‌های متفاوتی را نیز به خود اختصاص دهد. بسیاری از ایرانی‌ها بعد از افزایش قیمت دلار و محدود شدن تامین محصول کینوا در داخل کشور به مصرف کینوا ایرانی روی آوردند. این محصول از لحاظ قیمت بسیار به صرفه می‌باشد.

خریدار هر کیلو کینوا

خریدار هر کیلو دانه کینوا

 آنالیزهای تهیه‌ شده توسط شرکت توسعه تجارت ایلیا نشان می‌دهد که نه تنها کینوا ایرانی کیفیتی در حد کینوا وارداتی دارد، بلکه در برخی آیتم‌ها مانند آهن، فیبر و امگا 3 از کینوا وارداتی بالاتر است. این نشان‌دهنده این است که تولید کینوا ایرانی در کنار این‌که می‌تواند قیمت‌های نجومی بازار را بشکند و برای مصرف‌کننده به صرفه باشد، می تواند کیفیت لازم و ارزش غذایی را نیز حفظ کرده و جایگزین کینوا وارداتی شود.

 ضمن این‌که بسیاری از واردکنندگان کینوا نتوانستند تامین بار مناسبی را از بازار خارج داشته باشند و دچار مشکل فروش در داخل کشور شدند. برخی مجموعه‌ها با همکاری شرکت توسعه تجارت ایلیا توانستند کینوا موردنظر خود را از داخل کشور تامین و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

خریداران کینوا در ایران به چند گروه تقسیم می شوند

خریدار هر کیلو کینوا

کارخانجات صنایع تبدیلی خریدار

این مجموعه ها به‌صورت تناژ دانه و آرد کینوا را خرید می کنند و در محصولات تولیدی خود استفاده می کنند. شرکت توسعه تجارت ایلیا با رایزنی با کارخانه های پیشرو در زمینه تولید محصولات فراسودمند توانسته است به فرمولاسیون های خاصی در حوزه تولید محصولات فراسودمند و رژیمی دست پیدا کنند. درحال حاضر بخش R@D بسیاری از کارخانه‌ها بر روی آرد پروتئینی کینوا که توسط شرکت ایلیا تولید شده است در حال تحقیقات هستند.

 شرکت‌های پخش و عمده‌ فروش‌های کینوا

 این شرکت ها دانه کینوا و آرد کینوا را به صورت عمده خرید و فروش می‌کنند و در بازار با قیمت‌های مختلف برای هر کیلو و به‌ صورت بسته‌بندی و یا فله عرضه برای خریدار می کنند.

رژیم درمانی ها بیمارستان‌ها و متخصصان تغذیه

دسته سوم از خریدارها رژیم درمانی ها بیمارستان‌ها و متخصصان تغذیه است که کینوا‌ها را به صورت دانه ، آرد، ماسک، سویق، پودر پروتئینی و پرک خریداری کرده و در بسته‌های کوچک به صورت بسته‌بندی در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی قرار می دهند.

خریدار هر کیلو کینوا

 باشگاه های بدن‌سازی فروشگاه‌های ارگانیک و عرضه‌کننده محصولات رژیمی

این مجموعه ها  نیز در کنار خرید فله می‌توانند، بسته‌بندی کینوا را با برند خود یا برند شرکت‌های دیگر داشته باشند. آنها  کینوا را به صورت بسته‌بندی به صورت خرد با قیمت‌های بسیار مناسب در هر کیلو در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی قرار می دهد.

مصرف‌کنندگان و خریدار های نهایی هر کیلو کینوا

مصرف‌کنندگان نهایی کینوا برای مصرف خانگی و مصارف مربوط به کودکان، نوجوانان، مصارف رژیمی دیابتی، سلیاک و مصارف خرد می‌توانند دانه کینوا را به ‌صورت بسته‌بندی در حجم‌های یک کیلویی و یا 250 گرمی در سراسر کشور تهیه کنند.

شرکت توسعه تجارت ایلیا با در نظر گرفتن تمام اقشار جامعه و انواع خریدار کینوا در کشور اقدام به تولید کینوا ایرانی با کیفیت بسیار بالا در کشور کرده است. این مجموعه آماده همکاری با همه کارخانجات صنایع تبدیلی و تمامی فروشندگان خرد و عمده کینوا در سراسر کشور می باشد.

 خریدار های کینوا به صورت فله و بسته‌بندی به صورت عمده و یا خرد می‌توانند با کارشناسان این مجموعه قیمت هر کیلو دانه کینوا را استعلام نموده و در کمترین زمان ممکن در شهر خود تحویل بگیرند. شرکت توسعه تجارت ایلیا ارسال بار برای همه شهرستان های ایران را دارد و محصولات همراه با دستور پخت ویژه ارسال می گردد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *