خرید و فروش بذر کینوا در گرگان

کینوا

چه مرکزی خرید و فروش تضمینی بذر کینوا را انجام می دهد؟ آیا کشت بذر کینوا در گرگان توجیه اقتصادی دارد؟ از کدام مرکز می توان مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در گرگان دریافت نمود؟

کشت بذر کینوا در گرگان

گرگان از جمله مناطقی است که بذر کینوا را همراه با تولید محصول مطلوب کشت می‌کند. این استان فاقد مشکل شوری و خشکی بوده و بالاترین میزان برداشت محصول کینوا یعنی 5 تن در هکتار را دارد.

بذر کینوا که مقاوم به شوری و خشکی است، توانایی تحمل شوری بیشتری نسبت به گندم و جو نیز دارد. کشاورزان عزیز در گرگان، می توانند از آب دریا برای آبیاری بذر و گیاه کینوا، استفاده نمایند. البته انتخاب تاریخ کشت در این منطقه اهمیت بالایی دارد.

تاریخ کشت بذر کینوا، باید در زمانی انتخاب شود که برداشت محصول با بارش باران مصادف نباشد. زیرا در صورت وجود رطوبت در مزرعه، مکانیزه برداشت کردن بذر تحت تاثیر قرار می دهد. همینطور کیفیت دانه نیز کاهش می یابد.

در گرگان بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می‌شود. همچنین امکان کشت دیم در این استان نیز وجود دارد. البته به علت وجود رطوبت، دانه کینوا، با رنگ های مختلفی برداشت می‌شود. زیرا رطوبت تاثیر بر روی رنگ دانه دارد.

بذر کینوا

کود دهی بذر کینوا در گرگان

برای کشت بذر کینوا به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بعد در هر هکتار نیاز است. طول دوره رشد آن حدود ۱۰۰ روز می باشد که در این مدت به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارد. البته بارش های زمستانه و بهاره و پاییزه تعداد دفعات آبیاری وضعیت کینوا را کاهش می دهد.

استفاده از کودهای دامی قبل از کشت بذر کینوا و هنگام شخم زدن و همینطور استفاده از کودهای شیمیایی و دو نوبت کود سرک تاثیر خوبی بر عملکرد بذر کینوا می‌گذارد. کود شیمیایی NPK به مقدار ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار از جمله موارد موثر بر افزیاش عملکرد محصول کینوا است. کود دهی مناسب می تواند در بالا بردن کیفیت محصول کینوا و افزایش خرید و فروش بذ رکینوا در گرگان تاثیر داشته باشد.

همچنین کود سوپر فسفات تریپل به مقدار ۱۵۰ کیلوگرم به همراه ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس برای هر هکتار، گزینه دیرگی برا یافزایش عملکرد این گیاه می باشد. از موارد مهمی که در زمان داشت گیاه کینوا باید به آن توجه شود، مسئله کنترل علفهای هرز می باشد.

همچنین در استان گرگان در زمان برداشت محصول نیز به علت رطوبت بالای محیط لازم است که نکاتی رعایت گدد. در ادامه به این دو مسئله مهم پرداخته می‌شود. حداقل عملکرد بذر کینوا دو تن به حداکثر پنج و نیم تن در هکتار می باشد.

انتخاب تاریخ کشت در استان گرگان اهمیت زیادی دارد جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا روش صحیح کاشت، داشت و برداشت کینوا میتوانید با مجموعه ما در ارتباط باشید .کارشناسان مجموعه ما به صورت رایگان کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد بالا همراهی می نماید.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز و برداشت بذر کینوا در گرگان

از مهمترین مسائلی که در زمان داشت باید مورد توجه قرار بگیرد، کنترل علف های هرز می باشد. زیر بذر علف های هرزی همچون تاج خروس و سلمه تره، از نظر شکل ،اندازه و وزن بسیار به دانه کینوا شباهت دارد. بنابراین مخلوط شدن بذر این علف های هرز با دانه کینوا، جداسازی آنها را بسیار مشکل می سازد. و ارزش اقتصادی دانه برداشته شده را به شدت کاهش می دهد.

جهت کنترل علف های هرز ابتدا بذر انتخاب شده برای کشت، باید شناسنامه دار و فاقد بذر علف هرز باشد. به علاوه می توان چند ماه قبل از کشت بذر کینوا زمینه زراعی مورد نظر را آبیار نمود. و به علف های هرز اجازه رشد داد. میزان علف هرز در محصول کینوا تاثیر زیادی بر قیمت خرید و فروش بذر کینوادر گرگان دارد

در این صورت با استفاده از علف کش ترفلان، میتوان علفهای هرز را حذف کرد. پس از سپری شدن دوره کارنس این علف کش و کینوا را کشت نمود. در صورتی که یک یا دو ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است، می توان زمین مورد نظر را آبیاری کرد و پس از رشد علفهای هرز با اجرای عملیات شخم، باعث دفن این علف ها در زمین گردید. برگرداندن علف های هرز به داخل خاک علاوه بر کنترل آنها، باعث بهبود ماده آلی خاک نیز می گردد.

اما اگر چنانچه پس از کشت بذر کینوا با علف های هرز پهن برگ، مواجه شدید. می توان با اجرای عملیات وجین به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلاتی مانند کلتیواتور دوار آنها را حذف نمود. برای حذف علف های هرز باریک برگ گیاه کینوا پس از استفاده از علف کش گالانت سوپر، پیشنهاد می‌شود.

بذر کینوا

انبار مانی بذر کینوا در گرگان

همان طور که بیان گردید استان گرگان از جمله مناطقی است که دارای رطوبت بسیار بالایی می باشد. بنابراین لازم است که پس از برداشت دانه کینوا، محصول کیسه گیری شده و سپس برای مجموعه این مجموعه ارسال شود. زیرا رطوبت دانه باعث کاهش کیفیت و تغییر رنگ دانه می گردد.

بنابراین پس از برداشت محصول کینوا، لازم است که حداکثر تا دو تا سه هفته محصول ارسال شود. زیرا به علت رطوبتی بودن منطقه در صورت انبار کردن این محصول امکان کپک زدن و خورده شدن توسط حشرات و از بین رفتن محصول وجود دارد.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا گرگان

با توجه به طول دوره رشد کوتاه مدت بذر کینوا، سودآوری دو برابری آن نسبت به کشت گندم، آبیاری کم و تقاضا برای مصرف دانه کینوا، کشت بذر کینوا در گرگان و سایر استان های کشور مورد توجه قرار گرفته است. بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز در گرگان و مناطق مختلف کشور نیز با رونق خوبی همراه می باشد.

همزمان با سیر صعودی خرید و فروش بذر کینوا، متاسفانه افراد سودجو بذرهای کینوا با قوه نامیه پایین و دارای اختلاط ژنتیکی را در بین کشاورزان عزیز توزیع می نماید. به علت شناخت کم درباره این گیاه، تهیه این بذرها، از ناحیه کشاورزان باعث ایجاد خسارت به این افراد گردیده است.

کینوا

همکاری در خرید و فروش بذر کینوا در گرگان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در گرگان و سایر نقاط کشور عرضه می نماید. این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا به کشاورزان عزیز، مشاوره رایگان کشت ارائه می دهد.

همچنین پس از عقد قرارداد، محصول نهایی بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی توسط مجموعه ما انجام می پذیرد. جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، خرید و فروش تضمینی محصول خود، و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه میتوانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *