تاثیر کنترل علف هرز بر قیمت کینوا

خرید بذر کینوا برای کاشت

تاثیر کنترل علف هرز بر قیمت کینوا چیست؟ چه اقداماتی برای کنترل علف‌های هرز کینوا می‌توان انجام داد؟ چه زمانی برای کنترل علف‌ هرز کینوا مناسب است؟

اهمیت کنترل علف های هرز در قیمت کینوا

بعد از کشت گیاه کینوا باید حتما حواسمان به کنترل علف‌های هرز آن باشد. زیرا کینوا در مراحل ابتدایی رشد خود (دو هفته اول) پس از سبز شدن سرعت رشد کمی دارد. و نمی‌تواند با علف‌های هرز مقابله نماید. طبق تحقیقات صورت گرفته تا به امروز علف کش اختصاصی برای مزراع کینوا به ثبت نرسیده است.

کنترل علف هرز و قیمت کینوا

علف هرز‌ های کینوا کدامند؟

در مزارع کینوا هم علف‌های هرز باریک برگ و هم پهن برگ وجود دارد. از مهم‌ترین علف‌های هرز موجود در مزراع کینوا علف‌های هرز سلمک (Chenopodium album) و تاج خروس ایستاده (Amaranthus retroflexus) می‌باشد. البته علف‌های هرز دیگری هم برای گیاه کینوا وجود دارند به نام‌های علف جارو(Kochia scoparia)، تاجریزی سیاه (Solanum nigrum)، خرفه (Portulaca oleracea)، قیاق، اویار سلام، سوروف، پنیرک، کنجد وحشی و… . این علف های هرز با محدود کردن رشد گیاه کینوا بر قیمت آن موثر می باشند.

بهترین راه کنترل علف‌های هرز باریک برگ

برای کنترل علف‌های هرز باریک برگ بهترین راه استفاده از علفکش‌های باریک برگ‌کش مانند ستوکسیدیم (نابواس)، تارگا (کوئیزاولوفپ پی‌اتیل)، سوپرگالانت (هالوکسی فوب آرمتیل)، فوزیلید (فلوآزیفوپ پی‌بوتیل) و فوکوس (سیکلوکسیدم) می‌باشد.

کنترل علف هرز و قیمت کینوا

کنترل علف های هرز پهن برگ و تاثیر آن بر قیمت کینوا

به دلیل شباهت زیادی که علف‌های هرز کینوا به علف‌های هرز سلمک و تاج خروس دارند، کنترل علف‌های هرز پهن برگ آن مشکل می‌باشد. طی بررسی‌هایی که بر روی علفکش‌های انتخابی برای کنترل علف‌های هرز پهن برگ در کینوا صورت گرفت اغلب علف‌کش‌ها باعث ایجاد خسارت به کینوا شدند و قادر به کنترل علف هرز سلمک نشدند.

براساس پژوهش‌های انجام گرفته در آمریکا که برای مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ صورت گرفت. کاربرد پیش رویشی و پس رویشی علفکش‌های بتازون، کلوریدازون، کلوپیرالید/ سیانازین + فلوروکسی پایر، لناسیل، متامیترون، متازوکلر، مت سولفورون متیل، پندیمتالین، فن مدیفام، پروپاکلر و سدیم منوکلرواستات بصورت آزمایشی برای کنترل علف‌های هرز بکار رفت.

از میان این علفکش‌های آزمایش شده تنها علف‌کش متامیترون خسارتی به گیاه کینوا وارد نکرد. هم‌چنین با کاربرد علف کش پاراکوات (3 لیتر در هکتار) برای کف جوی‌ها زمانی که کینوا درحدود 30 سانتی‌متر ارتفاع داشت نتیجه خوبی صرفا برای کف جوی‌ها داشت.این مجموعه ارائه دهنده بهترین خدمات در زمینه کنترل علف های هرز کینوا با قیمت مناسب است.

بهترین روش کنترل علف‌های هرز پهن برگ

طی تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته توسط کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بهترین روش کنترل علف‌های هرز پهن برگ روش‌های زراعی، مکانیکی و تلفیقی است. همانطور که گفتیم برای کنترل علف‌های هرز کینوا بهتر است زمانی که گیاه کوچک و در مرحله استقرار است از روش‌های دستی و یا با استفاده از کولتیوارهای ردیفی یا دوار انجام گیرد. کارشناسان این مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات کشاورزان عزیز در این زمینه بصورت رایگان می‌باشند.

کنترل علف هرز و قیمت کینوا

تاثیر کنترل علف هرز بر قیمت کینوا

کنترل علف‌های هرز کینوا تاثیر زیادی برای تولید محصول کینوا به میزان مناسب و با کیفیت یعنی همان عملکرد قابل قبول دارد. طبق گزارشاتی که در کلرادو صورت گرفت با کنترل علف‌های هرز باریک برگ عملکرد از 640 کیلوگرم در هکتار به 1990کیلوگرم در هکتار افزایش یافت.

کنترل علفهای هرز مزارع کینوا در زمان درست آن باعث می‌شود که محصول نهایی تولیدی سالم، با کیفیت و به میزان کافی باشد. و زمانی که محصول کینوا با کیفیت و به میزان مناسب باشد قیمت آن هم بیشتر خواهد بود.

همکاری در جهت خرید تضمینی کینوا

هم‌چنین این مجموعه آماده همکاری با کشاورزان عزیز در زمینه خرید تضمینی دانه کینوا می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان آن زمینه کنترل علف های هرز کینوا و خرید بذر و دانه کینوا با قیمت مناسب بهره مند گردید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *