بهترین قیمت بذر کینوا در قم

گیاه کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در کنار توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و ارائه مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در قم و سایر استان ها، بهترین قیمت بذر کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا بذری نسبتاً جدید است که کشت آن در سال‌های اخیر در مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است. این بذر به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد و در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می نماید. همچنین نیاز به آب کمی نسبت به اغلب محصولات کشاورزی دارد.
بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و در زمان حدود 100 روز آماده برداشت می شود. با توجه به خشکسالی های اخیر و اقلیم گرم و خشک در ایران از جمله منطقه قم، کشت بذر کینوا در این منطقه توجیه اقتصادی دارد.

سود حاصل از کشت بذر کینوا حدود دو برابر کشت گندم و برخی غلات می باشد. همچنین دانه های تولید شده از بذر کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی و تولید آرد استفاده می شود. در کنار تولید دانه، کشاورزان عزیز می توانند از علوفه کینوا برای تغذیه دام های سنگین و سبک استفاده نمایند.

بذر کینوا به صورت مکانیزه یا دست باش کشت می شود. این بذر برای آبیاری به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری نیاز دارد. فاصله بین دفعات آبیاری بین 10 تا 15 روز می باشد. استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی تاثیر خوبی بر عملکرد نهایی بذر کینوا دارد.

حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هکتار است. تهیه بذر مرغوب در کنار مدیریت زراعی مناسب، حداکثر محصول را نتیجه می دهد. حداکثر عملکرد بذر کینوا 5/5 تن و حتی در برخی مناطق کشور 6 تن در هکتار است. قیمت بذر کینوا در قم و دیگر نقاط کشور بسیار پایین است.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز کینوا

کشت بذر کینوا در قم و مناطق مختلف کشور، بسیار آسان و قابل دسترس است. محصول تولید شده از بذر کینوا دو برابر کشت گندم سودآوری دارد. اما مسئله مهم در کشت بذر کینوا در قم و سایر منطق، بحث کنترل علف های هرز کینوا است. علاقه مندان می توانند بذر کینوا را با قیمت مناسب از این مجموعه تهیه نمایند.

به طوری که مخلوط شدن بذر علف هرز با محصول نهایی کینوا، ارزش اقتصادی آن را به به شدت کاهش داده و حتی به صفر می رساند. زیرا بذر علف هرز کینوا هم شکل، هم اندازه و هم وزن بذر کینوا می باشند. اگر بذر علف هرز، کنترل نشود به جای درآمد عالی خسارات زیادی وارد میشود.جهت کنترل علفهای هرز کینوا لازم است که نکات زیر رعایت شود:

1- اولین گام تهیه بذر اصل و شناسنامه دار کینوا است. متاسفانه مشاهده شده، افراد سودجو، بذر های تقلبی کینوا که دارای علف هرز یا بیماری می باشند، را بین کشاورزان توزیع می کنند. بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده فاقد بذر علف های هرز و همچنین فاقد بیماری می باشد.

2- پس از کشت بذر کینوا و پس از رشد علف های هرز، باید به طور جدی با آن ها مبارزه شود. برای مبارزه با علفهای هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر استفاده می شود.

بذر کینوا

برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ، عملیات وجین توصیه می شود.

می توان از دستگاه کولتیواتور برای این منظور استفاده کرد.
3- در صورتی که یک ماه تا کشت بذر کینوا، زمان باقی است. زمین زراعی موردنظر آبیاری شده و به علف های هرز اجازه داه شده تا رشد کنند. پس از رشد علفهای هرز و قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، با اجرای عملیات شخم، علف های هرز در داخل خاک مدفون می شوند. کاشت اصولی بذر کینوا می تواند در قیمت بذر کینوا در قم بسیار موثر باشد.

4- در صورتی که چند ماه به کشت کینوا زمان باقیمانده، زمین مورد نظر آبیاری می شود. پس از رشد علف های هرز، سم ترفلان که پیش کشت است، استفاده میشود. در این صورت زمان کافی برای طی شدن دوره کارنس سم نیز وجود دارد.

بذر کینوا

بهترین قیمت بذر کینوا در قم

سازمان فائو به درخواست کشورهای تولید کننده بذر و دانه کینوا، سال 2013 را به نام سال کینوا نام گذاری نمود. این سازمان سایر کشورها را به کشت بذر کینوا و مصرف دانه آن توصیه نمود.

به دنبال معرفی بذر کینوا توسط سازمان فائو، کشت آن در بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، مورد توجه قرار گرفت. به دنبال افزایش کشت بذر کینوا در کشور، بازار خرید و فروش بذر کینوا در قم و مناطق مختلف کشور، نیز رونق یافت.

گیاه کینوا

همکاری در قیمت بذر کینوا در قم

بذر کینوا با کیفیت و قیمت های مختلفی در این بازار عرضه می شود. جهت اطلاع از بهترین قیمت بذر کینوا در قم، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را با بهترین قیمت، انجام می دهد. در این مجموعه پس ازعقد قرارداد با کشاورزان محترم، خرید و فروش بذر کینوا در قم و سایر نقاط کشور، به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود.

همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در قم و استان های مختلف کشور، مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز ارائه می شود. کارشناسان مجموعه ما تجربه کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور را دارند.جهت اطلاع از بهترین قیمت بذر کینوا در قم، استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در قم، می توانید با ما تماس بگیرید. و از کلیه خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *