بازار بذر کینوا در قم

بذر کینوا در اصفهان

جهت بررسی بازار بذر کینوا در قم و سایر استان‌ها می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه و یا تماس با کارشناسان آن اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مزیت کشت بذر کینوا در قم

دوره‌ی رشد کوتاه مدت کینوا، کشت این گیاه حدود 100 روز طول می‌کشد، امکان کشت دو بار در سال در مناطق مستعد، سود آوری قابل توجه آن، مقاوم بودن به مناطق خشک و شور و نیاز آبی کم که یک عامل بسیار مهم در کشت آن محسوب می‌شود از دلایل کشت این گیاه در اکثر استان‌ها از جمله استان قم می‌باشد. این موارد مزیت کشت و توسعه بازار بذر کینوا در قم است.

هم چنین دانه کینوا به علت داشتن خواص ارزشمند آن که به خاویار گیاهی معروف است و در سلامتی افراد جامعه نقش بسزایی دارد، این هم از دلایل دیگر کاشت این گیاه فوق العاده می‌باشد.

روش کشت بذر کینوا

بذر کینوا را هم به روش‌های مختلف جوی و پشتهای، ردیفی، نواری و…می‌توان کشت کرد. استان قم از مناطقی است که مشکل شوری هم دارد، البته که گیاه کینوا مقاوم به شوری است اما در روش کشت جوی و پشته‌ای بهتر است بذر کینوا در داخل جوی کشت شود تا شوری خاک کمترین آسیب را به بذر وارد نماید.

بذر کینوا

تاریخ کشت و بازار بذر کینوا در قم

تاریخ کاشت بذر کینوا بسیار مهم در تولید محصولی با عملکرد مطلوب می‌باشد. به دلیل اینکه در استان قم دمای هوا در زمان پرشدن دانه به بالاتر از 35 درجه می‌رسد که این عامل از کیفیت دانه تولیدی می‌کاهد و در نتیجه سود آوری قابل قبولی نخواهد داشت. برای تعیین تاریخ مناسب کاشت در قم  و سایر استان‌ها می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. برای توسعه بازار در قم نیاز به تولید محصول با کیفیت هست که این مجموعه مشاوره های تخصصی را در این زمینه ارائه می دهد.

آبیاری و کود دهی کینوا

آبیاری کینوا 5 تا 7 نوبت و به فاصله 10 تا 15 روز انجام می‌شود. روش‌های مختلف آبیاری از جمله غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ می‌باشد. کوددهی از راه‌های افزایش عملکرد می‌باشد. استفاده از کودهایی مانند NPK، سوپرفسفات تریپل و پتاس. عملکرد کینوا حداقل 2 تن در هکتار و در صورت مدیریت زراعی مناسب تا 5/5 تن در هکتار هم می‌تواند برسد.

کینوا

بازار بذر کینوا در قم

در سال‌های اخیر، با توجه به شناخت مردم از فواید کینوا و نیز مقاوم بودن این گیاه به شرایط سخت، کشت این بذر در اکثر مناطق از جمله استان قم رواج پیدا کرده است. علاوه بر کشت بذر کینوا، بازار خرید و فروش بذر و دانه آن روند رو به پیشرفتی پیدا کرده است.

اگر می‌خواهید اطلاعات کامل و جامعی در تمام موارد ذکر شده از نحوه‌ی کشت بذر کینوا در منطقه‌ی قم و سایر استان‌ها، بررسی بازار بذر کینوا در قم و سایر مناطق، خرید و فروش بذر کینوا و موضوعاتی از این قبیل اطلاعات درست و دقیقی داشته باشید می‌توانید با این سازمان در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *