مرکز خرید علوفه کینوا

علوفه کینوا

بزرگترین مرکز خرید علوفه کینوا در ایران، برای اولین بار در کشور، خرید علوفه کینوا را از کشاورزان عزیز مناطق مختلف کشور، انجام می دهد.

تولید علوفه کینوا

گیاه کینوا، گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که بومی آمریکای جنوبی می باشد. گیاه کینوا ﺳﺎزﮔﺎرﭘﺬﯾﺮي عجیبی ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﻣﺨﺘﻠـﻒ، در ﻧﻘـﺎط ﻣﺨﺘﻠـﻒ دﻧﯿـﺎ ﻧﺸﺎن داده ﮐﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﺎ ﺗﻨﻮع ژﻧﻮﺗﯿﭙﯽ آن در ارﺗﺒﺎط اﺳﺖ. ﺑﺴﯿﺎري از ﮔﺰارﺷﺎت ﺣـﺎﮐﯽ از آن اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﮐﯿﻨﻮا ﯾﮏ ﮔﯿﺎه ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﮐﺸﺖ و ﮐﺎر در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﺎ ﺧـﺎك ﮐـﻢ ﺣﺎصـﻠﺨﯿﺰ ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﯿﺮود.

در ﺣﻘﯿﻘﺖ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮي ﺑﺎﻻي علوفه کینوا ﺑﺮاي ﺗﻄﺎﺑﻖ ﭘﺬﯾﺮي ﺑﺎ ﺷﺮاﯾﻂ اﻗﻠﯿﻤـﯽ و ﺗﺤﻤـﻞ ﺳـﺮﻣﺎ، ﺷﻮري و ﮐﻢ آﺑﯽ باعث شده ﮐﺸﺖ آن در دﻧﯿﺎ ﮔﺴﺘﺮش ﯾﺎﺑـﺪ. همچنین علوفه کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد. به طوری که در شرایطی که گندم و جو قادر به تحمل آن نیستند، رشد می کند.

علوفه کینوا

ارزش تولید علوفه کینوا

طول دوره رشد علوفه کینوا کوتاه مدت و نیاز آبی آن کم می باشد. کشت بذر کینوا برای تولید دانه و علوفه کینوا در استان های مختلف کشور با تولید خوبی همراه می باشد. در هر هکتار از زمین زراعی، بین 2 تا 5/5 تن دانه کینوا و حدود 5 تن علوفه کینوا برداشت می شود.

کشاورزان عزیز، می توانند در کنار تولید دانه کینوا و فروش آن، علوفه کینوا را نیز برای دام مصرف نمایند. و با فروش علوفه کینوا سود حاصل از کشت بذر کینوا را افزایش دهند.

علوفه کینوا

مصرف دانه و علوفه کینوا برای تغذیه طیور و انواع دام

ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ دﻟﯿﻠﯽ ﮐﻪ در ﺳﺎلﻫﺎي اﺧﯿﺮ ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎده از علوفهﮐﯿﻨﻮا برای تغذیه دام و طیور شده است، ویژگی های تغذیه ای دانه و علوفه آن می باشد. ﺗﺮﮐﯿـﺐ پروتئین دانه ﮐﯿﻨﻮا از ﻧﻈﺮ ﮐﻤﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ از دانه ﮔﻨﺪم اﺳﺖ، اﻣﺎ ﻣﻬﻢﺗﺮ از آن، ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت اﺻﻠﯽ دانه و علوفه ﮐﯿﻨﻮا، ﮐﯿﻔﯿـﺖ و ﭘﺮوﻓﯿﻞ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ دارﻧﺪ. این مرکز خرید علوفه کینوا با همکاری کشاورزان سراسر کشور به توسعه ی این محصول کمک شایانی کرده است.

به همین دلیل مصرف علوفه کینوا برای تغذیه دام های سنگین و سبک، مناسب می باشد. جهت خوش خوراک شدن علوفه کینوا، به صورت ترکیب با یونجه و مکمل سایر علوفه ها مصرف می شود. همچنین علوفه کینوا برای تغذیه شترمرغ به صورت تک غذا و مکمل نیز استفاده می گردد.

علوفه کینوا

اهمیت علوفه کینوا در تغذیه دام و طیور

دانه کینوا نیز غذای مناسبی برای تغذیه طیور از جمله پرندگان زینتی مانند عروس هلندی می باشد. مواد معدنی مواد مغذی هستند که در بدن نشخوارکنندگان وجود دارند و برای حفظ زندگی ضروری هستندکمبود مواد معدنی یکی از شایعترین کمبودهای غذایی است.

علوفه کینوا منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، روی، مس، پتاسیم و آهن می باشد. تعادل بین مواد معدنی و همچنین مواد معدنی علوفه در تغذیه حیوانات بسیار مهم است. علوفه کینوا علاوه برداشتن مواد معدنی مناسب دام، تعادل خوبی برای این مواد معدنی دارد.

دانه کینــوا فرآوری شده، می تواند به عنــوان یــک جیــره جایگزیــن ذرت در تغذیــه طیــور مــورد اســتفاده قرار گیرد.  همچنین آرد کینــوا می توانــد به عنــوان یــک منبــع پروتئیــن جایگزیــن ذرت و ســویا بــرای تغذیــه طیــور گوشــتی استفاده شود.

مرکز خرید علوفه کینوا

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر، دانه و آرد کینوا در ایران، در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و تولید دانه و علوفه آن فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان اولین مرکز خرید علوفه کینوا در ایران، برای نخستین بار در کشور، علوفه کینوا را خریداری می نماید.

کشاورزان عزیزی که بیش از ۵ هکتار بذر کینوا را کشت کرده و علوفه آن را تولید می نمایند، می توانند با ما در ارتباط باشد. این مجموعه علوفه کینوا را با قیمت مناسب خریداری می نماید. همچنین علاقه مند به همکاری با کشاورزان عزیزی است که در هکتار بالا علوفه کینوا را کشت می نمایند.

علوفه کینوا

همکاری در مرکز خرید علوفه کینوا

این مجموعه آماده همکاری با کلیه موسسات تحقیقاتی در رابطه با فعالیت های تحقیقاتی مربوط به علوفه کینوا نیز می باشد. دامداران عزیز، می تواند علوفه کینوا را به صورت ترکیب با یونجه یا ذرت و سایر علوفه ها، برای تغذیه دام استفاده نمایند.  دامداری های سنتی و صنعتی در سراسر کشور، جهت تهیه علوفه کینوا، می توانند با مجموعه ما در ارتباط باشند.

جهت اطلاع از کلیه خدمات اولین مرکز خرید علوفه کینوا و بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر، دانه و آرد کینوا در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *