قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان

کینوا

جهت اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس بگیرید و ضمن فروش تضمینی محصول خود، از مشاوره رایگان این مجموعه، در زمینه کشت بذر کینوا، نیز استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار ریز است که به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج تعلق دارد. و پس از رشد گیاهی به همین نام تولید می نماید. گیاه کینوا که حاصل رشد بذر کینوا است، ظاهری مشابه علف هرز سلمک یا سلمه تره دارد. البته بذر کینوا، نوع زراعی آن است که در سطح وسیع در جهان کشت و کار می شود.فروش بذر کینوا در شهر زاهدان توسط این مجموعه صورت می گیرد.

بذر کینوا از 5000 سال قبل در کشورهای پرو، بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی کشت می شده است. البته امروزه نیز این کشورها، بزرگترین تولید کننده و صادر کننده دانه و بذر کینوا می باشند. مردم این مناطق غذای اصلی خود را از دانه های کینوا که حاصل رسیدگی گیاه کینوا است، به دست می آورند.

بذر کینوا

اهمیت کشت بذر کینوا

اهمیت کشت بذر کینوا به علت تولید دانه هایی با ارزش غذایی زیاد است که به خاویار گیاهی معروفند. بعلاوه بذر کینوا مقاومت بالایی نسبت به تنش های خشکی، شوری و یخ زدگی دارد. و بذری بسیار مناسب برای کشت رد اقلیم های گرم و خشک از جمله زاهدان می باشد.

بذر کینوا، بذری کم توقع است که در زمین های حاشیه ای و حتی مزارع فقیر نیز رشد می کند. همچنین بذر کینوا نسبت به گندم و جو، تحمل بالاتری برای مقاومت به شوری دارد. بذر کینوا به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است و در اقلیم های مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت رشد می کند.

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در بیش از 100 کشور جهان، انجام می شود. استان های مختلف کشور نیز، بذر کینوا را کشت می کند و عملکرد مناسبی نیز به دست آورده اند. سازمان فائو سال 2013 را به نام سال کینوا، نامگذاری نمود و سایر کشورها را به کشت آن ترغیب کرد.

این سازمان هدف از کشت سراسری بذر کینوا را تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان می کند. زیرا دانه های حاصل از رشد بذر کینوا، سرشار از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، فیبر، آهن، کلسیم، منیزیم، روی و مس هستند. همچنین به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی همه اسیدآمینه های ضروری انسان، شناخته شده اند.

کینوا

کشت بذر کینوا

بذر کینوا دارای دو نوبت کشت در سال است که بسته به اقلیم می تواند متفاوت باشد. کشت بهاره و پاییزه بذر کینوا متداول است. اما در مناطق مستعد امکان کشت تابستانه نیز وجود دارد. همچنین بذر کینوا به صورت دیم نیز کشت می شود.

انتخاب تاریخ کشت برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا، بسیار مهم است. انتخاب نامناسب تاریخ کشت برای بذر کینوا و محصولات دیگر، باعث کاهش محصول نهایی و ایجاد خسارت می گردد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در زاهدان و در یافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، می توانید با ما به عنوان مرکز فروش بذر کینوا تماس بگیرید.

کشت بذر کینوا به علت ریز بودن بذرهای آن، مشابه گیاهان کلزا و شبدر به صورت سطحی انجام می شود. همچنین برای کشت بذر کینوا می توان به انواع روش های سنتی و مکانیزه عمل نمود.

بذر کینوا

فروش و کشت بذر کینوا در زاهدان

جهت تولید محصول کینوا با عملکرد زراعی مطلوب، به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز می باشد. همانطور که بیان گردید، در تمام زمین های زراعی حتی زمین های فقیر نیز کشت بذر کینوا امکان پذیر است. البته آنچه مسلم است این است که، فراهم کردن شرایط مطلوب برای رشد بذر کینوا، باعث تولید محصولی باعملکرد بالا و کیفیت مناسب، خواهد گردید.

آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا شامل ماخار، شخم، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی است. بذر کینوا، در مقایسه با اغلب محصولات زراعی، به تعداد دفعات آبیاری کمتری نیاز دارد. تعداد دفعات مورد نیاز برای آبیاری بذر کینوا، در طول دوره رشدی آن، 7-5 نوبت و با فاصله هر 15-10 روز می باشد.

کینوا

کود دهی و عملکرد بذر کینوا در زاهدان

برای افزایش عملکرد محصول بذر کینوا کودهای آلی یا شیمیایی را، می توان به کار برد. استفاده از 150 کیلوگرم کود NPK قبل از کاشت و دو مرحله کود سرک و یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک، تاثیر مطلوبی بر عملکرد آن می گذارد.برای برداشت محصول نهایی بذر کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتاراست.اما در مناطقی که منابع در دسترس بذر، به صورت مطلوب فراهم شود و مدیریت صحیح زراعی اعمال شود، به 5/5 و حتی 6 تن در هکتار می رسد.

همانطور که گفته شد، به علت مقاومت بالای بذر کینوا به شوری و خشکی امکان کشت آن در اکثر نقاط ایران وجود دارد. نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه مدت و تقاضا برای مصرف دانه های آن، باعث سودآوری دوبرابری کشت بذر کینوا، نسبت به برخی غلات شده است.

بذر کینوا

قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان

در سال های اخیر و با معرفی بذر کینوا و دانه آن به جهان، کشورهای زیادی بذر کینوا را کشت می کنند. و تقاضا برای مصرف دانه کینوا نیز افزایش یافته است. دانه کینوا علاوه بر مصرف غذایی، مصرف دارویی و صنعتی نیز دارد. و از آرد آن برای تهیه غلات صبحانه، کیک، بیسکویت و نان غنی شده استفاده می شود.

به همین دلیل بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق یافته است. قیمت های مختلفی در این بازارها برای بذر کینوا بیان می شود. جهت اطلاع از قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان، می توانید با ما تماس بگیرید.

این مجموعه بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران است. که مسئول بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در زاهدان و استان های دیگر می باشد. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند.

کینوا

همکاری در قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان

همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در زاهدان و مناطق دیگر کشور، مشاوره رایگان ارائه می دهد. و پس از عقد قرارداد، به صورت کاملاً تضمینی، خرید و فروش بذر کینوا در زاهدان و دیگر مناطق کشور را انجام می دهد.

جهت آگاهی از قیمت فروش بذر کینوا در زاهدان ، تهیه بذر های شناسنامه دار کینوا، خرید و فروش تضمینی محصول خود می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین از مشاوره کشت بذر کینوا که به صورت رایگان ارائه می شود، بهره مند شوید. این مجموعه تجربه کافی در رابطه با کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را دارد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *