مرکز بذر کینوا در ساوه

بذر کینوا

جهت ارتباط با مرکز بذر کینوا در ساوه با ما تماس بگیرید و ضمن تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا نیز، بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری نسبتاً ناشناخته است که درسال های اخیر کشت آن در ایران روند افزایشی داشته است. بذر کینوا که بومی کشورهای جنوب آمریکا است، در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. سازمان فائو سال 2013، ضمن معرفی بذر کینوا، سایر کشورها را به کشت آن ترغیب نمود. و پس از آن بیش از 100 کشور جهان به کشت بذر کینوا، پرداخته اند.

سازمان فائو هدف از کشت بذر کینوا را مبارزه با فقر و گرسنگی و تأمین امنیت غذایی جهان بیان کرد. اما چرا؟ بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. اگرچه برخی از ژنوتیپ های آن کاربرد علوفه ای دارند.

دانه کینوا که حاصل رشد بذر و رسیدگی گیاه کینوا است، تنها منبع گیاهی است که تمام اسید آمینه های ضروری بدن انسان را دارد. همچنین سرشار از پروتئین، فیبر، آهن، منیزیم، کلسیم، مس و روی است. و به علت نداشتن گلوتن، غذایی بسیار مناسب برای بیماران دیابتی و سلیاکی است.

علاوه بر تولید دانه های مغذی، بذر کینوا قادر به رشد در حداقل شرایط محیطی است. بذر کینوا نسبت به تنش خشکی، سرما و شوری بسیار مقاوم است. و در زمین های زراعی فقیر و حاشیه ای نیز رشد می کند. همچنین بذر کینوا، قادر به رشد و تولید دانه در شرایط آب و هوایی مختلف نیز می باشد.

کینوا

کشت بذر کینوا ساوه

همانطور که بیان شد، بذر کینوا کم توقع است و در زمین های زراعی شور و حتی مزارع فقیر نیز قادر به رشد است. بذر کینوا دو نوبت کشت بهاره و پاییزه و حتی در برخی مناطق در نوبت تابستانه نیز کشت می شود. همچنین بذر کینوا، در مناطق مستعد، به صورت دیم نیز کشت می شود.

امکان کشت بذر کینوا به هر دو روش سنتی و مکانیزه وجود دارد. و برای آبیاری آن، نیز می توان از تمام روش های مختلف آبیاری استفاده نمود. بسته به نوع اقلیم و امکانات در دسترس، می توان این روش ها را انتخاب نمود.

وزن هزار دانه کینوا 2 تا 3 گرم است و برای هر هکتار به میزان 10-8 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است. قبل از هر چیز، تعیین تاریخ کشت بذر کینوا بسته به منطقه زراعی، بسیار مهم است. زیرا تاریخ نامناسب کشت بذر کینوا، عملکرد آن را کاهش خواهد داد.

کینوا

آماده سازی کشت زمین بذر کینوا در ساوه

جهت اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در ساوه می توانید با ما در ارتباط باشید. و در زمینه کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا، مشاوره کاملاً رایگان دریافت کنید.

جهت آماده سازی خاک ابتدا شخم، و سپس ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی، لازم است که اجرا شود. همانطور که بیان شد، بذرکینوا دارای بذرهایی ریز می باشد و کشت آن باید به صورت سطحی انجام شود. جهت کشت مکانیزه بذر کینوا، دستگاه خطی کار غلات را می توان به کار برد. و در این صورت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر خواهد بود. و عمق کاشت باید به اندازه 1 تا 2 سانتی متر رعایت شود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا

بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و تعداد دفعات 5 تا 7 نوبت آبیاری برای رشد و ثمردهی آن کافی است. فاصله بین دفعات آبیاری 10 تا 15 روز می باشد. جهت افزایش عملکرد بذر کینوا، از کودهای آلی و یا شمیایی استفاده می شود. کودهای شیمایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس، گزینه های خوبی برای افزایش عملکرد محصول کینوا ، می باشند.

البته باید از مصرف بالای کود ازته، پرهیز شود. زیرا امکان ورس و در نهایت کاهش عملکرد را در پی خواهد داشت.حداقل عملکرد بذر کینوا، 2 تن در هکتار است. اما در مناطقی که مدیریت زراعی مناسب بوده و از مجموعه ما مشاوره دریافت کرده اند تا 5/5 و حتی 6 تن در هکتار، عملکرد دارد.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا در ساوه

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ساوه و شهرهای مختلف کشور، فعالیت می کند. این مجموعه در ترویج کشت بذر کینوا در ایران و تولید بومی دانه کینوا با جهاد کشاورزی، همکاری می نماید.

و در جهت تولید محصولی با کیفیت، توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در ساوه و دیگر مناطق را انجام می دهد. از خدمات مهم این مجموعه، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا درساوه و مناطق مختلف کشور، پس از عقد قرارداد می باشد.

بذر کینوا

همکاری در مرکز بذر کینوا ساوه

این مجموعه امکان خرید محصول از کشاورزانی که بذر خود را از مجموعه ما تهیه نکرده‌اند، را نیز فراهم آورده است. برای این منظور نمونه ای از محصول تولیدی، برای مجموعه ارسال می شود. و پس از تأیید کیفیت آن، محصول توسط مجموعه ما با قیمت مناسب خریداری می شود.جهت برقرای ارتباط با مرکز بذر کینوا در ساوه و استفاده از خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *