بررسی بازار بذر کینوا زاهدان

برداشت کینوا ایران

وضعیت بازار بذر کینوا در زاهدان چگونه است آیا کشت بذر کینوا مقرون به صرفه می باشد؟ از کدام مرکز می‌‌توان در زمینه کشت بذر کینوا در زاهدان مشاوره رایگان دریافت نمود؟

تاریخ کشت بذر کینوا در زاهدان

کشت بذر کینوا در زاهدان ، فقط در نوبت پاییزه کشت می شود . کشت بذر کینوا در نوبت پاییز در زاهدان ، از اوایل شهریور تا ۱۵ مهر انجام می‌گیرد . و تا اوایل دی ماه ، برداشت محصول کینوا ، صورت می‌پذیرد .

با توجه به وجود بادهای ۱۲۰ روزه در این منطقه و دمای بالا که از اردیبهشت‌ماه شروع می شود ، امکان کشت بهاره در زاهدان برای بذر کینوا وجود ندارد .

خرید فروش کینوا کرمان

روش کشت بذر کینوا در زاهدان

بذر کینوا در زاهدان به صورت سنتی (دست پاش) کشت می شود . در صورت وجود ماشین آلات می توان آن را مکانیزه کشت نمود و از مزیت های کشت مکانیزه استفاده کرد .

کشت مکانیزه بذر کینوا در زاهدان ، باعث مدیریت بهتر در مراحل داشت و برداشت می‌شود و همچنین عملکرد و سودآوری افزایش می‌یابد .

همچنین برداشت محصول بذر کینوا به‌صورت دستی و یا مکانیزه ، انجام می پذیرد . زیرا بذر کینوا ریزش ندارد . بنابراین امکان برداشت آن به‌صورت دستی در زاهدان نیز وجود دارد .

آبیاری

آبیاری بذر کینوا به‌ صورت غرقابی ، و در صورت در دسترس بودن امکانات ، می‌تواند به ‌صورت انواع روش‌های تحت فشار انجام شود . بذر و گیاه کینوا ، در طول دوره رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارد . در صورت وجود بارش های پاییزه ، این تعداد کاهش می یابد .

بذر کینوا

کوددهی

باتوجه به این‌که زمین‌های زراعی زاهدان ، معمولاً از نظر مواد آلی ضعیف هستند ، پیشنهاد می‌شود که از کودهای آلی و دامی برای افزایش عملکرد بذر کینوا استفاده شود . بازار بذر کینوا در شهر زاهدان رو به گسترش است و با توجه به قیمت کینوا سود اوری بسسیار بالایی برای کشاورزان این استان دارد.

همچنین می‌‌توان پس از برداشت دانه ، کاه و کلش این گیاه را از طریق شخم به خاک برگرداند تا مواد آلی خاک ، حتی در مقدار کم نیز تامین گردد .

کودهای شیمیایی مانند NPK و یا سوپر فسفات تریپل ، برای افزایش عملکرد بذر کینوا مناسب می‌باشند . در صورت استفاده از کود سوپر فسفات تریپل ، کود پتاس نیز استفاده شود . مصرف این کودها در ابتدای کشت و دو نوبت کود سرک ، به وسیله کود اوره ، تاثیر مثبتی بر عملکرد بذر کینوا دارد .

علاوه بر کود دهی ، کنترل علف‌های هرز ، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و تاریخ کشت صحیح نیز از عواملی هستند ، که در صورت رعایت آن‌ها ، عملکرد محصول کینوا افزایش یافته و کیفیت دانه کینوا ، را بهبود می‌بخشد .

-بذر کینوا

بررسی بازار بذر کینوا در زاهدان

در سال‌های اخیر ، کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور ، ازجمله زاهدان مورد توجه قرار گرفته است . به دنبال آن بازار بذر کینوا ، نیز رونق خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده نیز این روند به‌صورت افزایشی ادامه یابد .

جهت بررسی بازار بذر کینوا ، می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید . این مجموعه به‌‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در زاهدان و سایر استان‌ها فعالیت دارد .

همکاری در بازار بذر کینوا در زاهدان

مجموعه ما ضمن عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار ، در زمینه تولید محصول کینوا با عملکرد زراعی مناسب ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می‌دهد . همچنین در زمینه فروش محصول کینوا ، صادرات دانه کینوا ، توسعه بازار بذر و دانه کینوا ، با کشاورزان عزیز مشارکت می‌نماید .

جهت بررسی بازار بذر کینوا ، تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار در زاهدان و استفاده از سایر خدمات این مجموعه ، می‌توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *