مرکز خرید و فروش بذر کینوا در اهواز

بذر کینوا

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در اهواز، ضمن عرضه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا، در زمینه کشت بذر کینوا در اهواز نیز مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول شما را به صورت تضمینی خریداری می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری متعلق به خانواده تاج خروس است که پس از رشد گیاه کینوا را تولید می کند. گیاه کینوا، ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره و گل آذینی مشابه علف هرز تاج خروس دارد. بذر کینوا بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است و مردم این منطقه از هزاران سال قبل، بذر کینوا را کشت می کنند. خرید و فروش کینوا در شهرهای مختلف ایران مانند اهواز توسط این مجموعه صورت می گیرد.

دانه کینوا که حاصل رسیدگی گیاه کینوا است، غذای اصلی مردم این مناطق است. ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث شد تا کشورهای زیادی تمایل به کشت بذر کینوا و تولید دانه، داشته باشند.

دانه كينوا یک دانه خوراکی با ارزش غذايي بالا و بسيار خوش‌هضم است که يك منبع غني از پروتئين، آهن، منيزيم، فيبر، فسفر، کلسیم، انواع ويتامين ها، آنتی اکسیدان محسوب می شود. دانه کینوا به علت همین ارزش غذایی بالا، در كشورهاي آمريكاي جنوبي به خاويار سبز معروف شده است.

همچنین دارای ترکیب کامل از اسید های آمینه های ضروری برای بدن انسان و دارای کلسیم، فسفر و آهن به مقدار زیاد و سدیم به مقدار کم می باشد. پروتئین کینوا از نظر کمی و کیفی بهتر از دانه غلات متداول بوده و تعادل اسیدآمینه بهتری نسبت به گندم دارد. بعلاوه درصد لیزین بالا از مشخصه های دانه کینوا است که دوبرابر گندم است.

در سال های اخیر نیز، کشت بذر کینوا در کشورهای مختلفی در دنیا از جمله ایران افزایش یافته است. بذر کینوا به تنش های خشکی، شوری و یخ زدگی مقاوم است. و رد شرایط مساعد، عملکرد زراعی قابل توجه ای دارد، به گونه‌ای که سود آوری آن نسبت به گندم و برخی غلات دو برابر می باشد.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در اهواز

برای کشت بذر کینوا از روش های سنتی و مکانیزه و انواع روش های آبیاری می توان استفاده کرد. بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی که حدود 100 روز را شامل می شود، دارد. وزن هزار دانه بذر کینوا بین 2 تا 3 گرم است زیرا بذرهای آن بسیار ریز می باشند. به همین دلیل مشابه گیاهان بذر ریز، کشت بذر کینوا نیز به صورت سطحی انجام می شود. خرید و فروش بذر کینوا در اهواز به صورت مستقیم از این مجموعه انجام می شود.

برای کشت بذر کینوا در اهواز به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر در هر هکتار لازم است. جهت کشت مکانیزه باید فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر است.

همچنین بذر کینوا به تعداد دفعات آبیاری کمی نیاز دارد. بین پنج تا هفت مرتبه آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز می‌تواند نیاز آبی بذر کینوا را برطرف نماید. در موارد زیادی 5 نوبت آبیاری، جهت رشد بذر کینوا و گیاه آن، مناسب است.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا در اهواز

حداقل عملکرد کینوا در هکتار 2 تن می باشد که در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی به 5/5 تن در هکتار، خواهد رسید. انتخاب تاریخ کشت، تاثیر زیادی بر عملکرد محصول دارد. زمان کشت بذر کینوا در اهواز اواخر شهریور تا آخر مهرماه، می باشد. و زمان برداشت آن، آخر دی ماه می باشد. در زمان کشت بذر کینوا در اهواز، می توان از باران های زمستانه برای آبیاری استفاده نمود. زیرا اهواز دارای زمستان های معتدل است و چالش سرما در این منطقه وجود ندارد.

البته استان خوزستان، دارای اقلیم های مختلفی است که باید تاریخ کشت، مختص هر منطقه انتخاب شود. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در اهواز و مناطق دیگر کشور، می توانید با ما تماس بگیرید. و از این مجموعه که مرکز خرید و فروش کینوا در اهواز است مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بذر کینوا

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در اهواز

مجموعه ما با هدف ترویج کشت کینوا در ایران و با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند. این مجموعه به عنوان مرکز خرید و فروش بذر کینوا در اهواز و سایر مناطق کشور، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند.

همکاری در خرید فروش بذر کینوا در اهواز

همچنین پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. بعلاوه امکان خرید محصول، حتی از کشاورزانی که بذر خود را از مجموعه ما تهیه نکرده اند را فراهم آورده است.برای این منظور نمونه ای از محصول برای این مجموعه ارسال می شود. و پس از تایید کیفیت آن، با قیمت مناسب خریداری می شود. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *